Nieuw

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Plukdezedag
Newbie Dready
Newbie Dready

Nieuw

Bericht door Plukdezedag » za nov 04, 2017 8:45 am

Hallo,

Ik kom me even officieel voorstellen. Ik heb gisteren dreads laten zetten bij Stone Love in Rotterdam.
Ze zijn mooi dun geworden zoals ik graag wilde. Hij heeft getoupeerd en daarna veel wax erin gedaan (had ik niet verwacht). Een soort ribben/wassen leek het wel.

Nu is het super vettig en hoop ik dat ze stevig genoeg zijn.

Hij adviseerde een maandje niet te wassen. Nu vroeg ik me af of ik kon proberen een beetje overtollige wax eruit te spoelen/deppen?

Afbeelding

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: Nieuw

Bericht door Poes » za nov 04, 2017 8:56 am

Welkom op het forum! Je dreads zien er mooi uit maar wax is echt niet nodig eigenlijk. Ik zou wel proberen het er uit te wassen... (misschien met afwasmiddel?) Maar als het alleen getoupeerd is verder zullen ze niet zo stevig zijn dus dan zullen ze waarschijnlijk mega gaan kronkelen. Of uit elkaar vallen. En een maand je haar niet wassen is wel een beetje vies, denk je niet? Dreads worden juist steviger hoe meer je ze wast, schoon haar klit veel beter dan vet haar.

Ik zou proberen de wax er zoveel mogelijk uit te krijgen en ze dan te laten bijwerken door iemand met een haaknaald om ze wat steviger te maken.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Maria
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Maria » za nov 04, 2017 12:10 pm

Jammer dat ze wax erin gedaan hebben was een afro kapper zeker?
Qua advies weet ik het eigenlijk wat poes zegt misschien uitwassen en bij latten werken of gewoon die weken proberen uit te zingen en kijken hoe ze zich ontwikkelen.
Iig zien ze er erg mooi uit, welkom op het forum btw

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo nov 05, 2017 1:20 pm

Welkom!

Mijn ervaring met dreads met wax is dat goed langer je wacht met de wax eruit halen hoe viezer ze uiteindelijk worden... Alle stofjes en dingetjes die er mee in aanraking komen blijven erin plakken. Je kunt evt wat wax eruit rollen door je dreads een voor een warm te föhnen en dan tussen een schone handdoek te rollen, of idd wat Poes zegt onder de douche met afwasmiddel maar dan gaan ze idd waarschijnlijk helemaal kronkelen en uit elkaar vallen.

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » vr dec 29, 2017 3:40 pm

Wat de rest zegt.
Goed wassen (weken in baking soda en daarna goed wassen met shampoo voor vet haar en ruim spoelen) en daarna laten haken als je ze mooi dun wilt houden. Anders gaan ze flink wokkelen, krimpen en kronkelen niet te vergeten dat je ook veel los haar zal hebben. Cimi zit in de randstad (toch?) en ik in midden limburg, maar er zijn ook nog genoeg anderen die je kunnen helpen. mijn linkje werkt trouwens niet. website uit de lucht
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » za dec 30, 2017 6:11 pm

Ik zit tegenwoordig in Roffa! :)

Anju Sol
Über Dready
Über Dready