Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Vr Dec 15, 2017 7:52 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2013 3:46 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ik moet zeggen dat ik echt geluk heb met m'n werk, ik werk nu vanuit huis maar ook als ik weer op kantoor zou zitten, zouden ze echt niet moeilijk doen over m'n dreads (of piercings, trouwens). Fijn (Y)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Apr 16, 2013 1:04 pm 
Über Dready
Über Dready

Jet! schreef:
OMG ik ben zojuist gewoon afgewezen voor een bijbaantje in notabene een Bio-winkel vanwege mn dreads :|

Normaal doe ik voor sollicitaties mn haar vast n een knot, maar aangezien ik er via een kennis aan kwam en de man aan de telefoon heel enthousiast klonk en ik haast had ben ik met half-vast haar gegaan.

Anyway geblaat over representatief zijn en 'zijn gevoel bij de winkel' en weet ik t wat niet allemaal. Maar ik voelde me vanbinnen echt ontploffen! Had niet gedacht dat het zoveel met me zou doen maar mn haar is onderdeel van mn identiteit geworden en ik voelde me echt aangevallen ofzo.
Eerst had hij het nog over 'twijfel' maar ik denkt dat ik misschien wat 'hard' overkwam met mn onderdrukte verontwaardiging/woede dus uiteindelijk zei hij gewoon nee.

Nouja goed, ik twijfelde toch al of ik het nog wel wou want ik had ineens best wat opdrachten binnen voor de komende tijd, dus t is ook prima. En ik heb geen zin om bij zo'n kortzichtige baas te werken...

Maar damn, ik voelde ineens hoe discriminatie zou kunnen voelen (al kan ik aan dreads natuurlijk iets doen en aan huidskleur oid niet, dus discriminatie zou ongetwijfelt nog veel heftiger binnenkomen)

Aaaah ik weet hoe kut dat voelt! Ik had bij Marqt nooit problemen met mijn dreads zolang ik ze maar in een staart deed, en toen moest ik bij een nieuwe manager op een functioneringsgesprek komen en toen werd er gezegd dat ik meer zorg moest dragen voor mijn persoonlijke hygiëne en dan met name mijn haar. ik was echt ONTZETTEND PISSIG toen. Heb ze verteld dat ik ze vaak genoeg was en dat dreads in principe juist schoner zijn dan haar, omdat de losse haren niet in het eten vallen maar aan je dreads blijven zitten... die nieuwe manager was echt zo'n gappie die jarenlang manager bij de Albert Heijn is geweest en zelfs nog hoger bij Ahold, echt zo'n gladjakker, BRRRRRRRRR! In het verslag van het gesprek staat: 'CIMI geeft aan dat haar dreads schoon zijn maar begrijpt dat ze moet werken aan haar persoonlijke hygiëne.' WTF?! :/ Stomme biowinkels...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 4:52 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Echt te belachelijk voor woorden!!

Dat lompe hokjesvakjesdenken ook van sommigen daar word je toch woest van?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 6:02 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Echt raar ja.
En dan te bedenken dat ik, waar ik cliënt ben, juist werd aangezien voor een ambulant begeleider door mensen die daar ook werken.
Terwijl ik een lippiercing, septumpiercing, twee neuspiercings, dreads en gestretchte oortjes heb.
Dus niet iedereen denkt zo beperkt (gelukkig). Of leg ik nu een heel raar verband?

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2013 10:59 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

In de zorg zijn ze vaak erg tolerant, moet ook wel.. anders kan je dat werk niet goed uitvoeren denk ik.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 2:43 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ik had laatst een sollicitatie met half ingedread haar waarbij de punten ook nog niet omgehaakt waren. Toch wel de baan gekregen. Nu gaat het wel om een klantenservice via de telefoon dus hoef ik er niet representatief uit te zien, maar ik was wel bang dat ik daarom niet aangenomen zou worden....

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2013 9:50 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Als ik dit lees ben ik weer meteen zo ontzettend blij met mijn werk..
Toen ik daar kwam werken was mijn haar nog knal rood piercings in mijn oren tunnels van 10mm boeide ze niks vonden ze alleen helemaal geweldig.
Sindsdien al meerdere *rare* kleuren in mijn haar gehad wat ze allemaal altijd leuk vonden.
Toen ik mijn regenboog nep dreads weer eens had ingevlochten kwam mijn baas stuiterend op mijn af en vond mijn haar helemaal geweldig :P
En toen ik erbij melde dat ik verlengingen besteld had om echte dreads te nemen * mijn haar is maar 13cm op de langste plek* vonden ze dat nog leuker en nu krijg ik meerdere keren per week de vraag of ze al binnen zijn en hoe lang het nog duurt :D
Echt zo fijn zulke collega,s en baas :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2013 12:33 pm 
Medium Dready
Medium Dready

Ik heb ook nog nooit problemen ermee gehad; Dolfinarium, 10 jaar als doktersassistente, receptie verpleeghuis & medewerker servicebioscoop. Iedereen vond het leuk, maar ja ik krijg ook wel eignelijk altijd t ehoren dat dreads beter bij me passen dan gewoon haar :o

Maar nu ben ik weer op zoek naar een parttime baan en ik ben toch stiekem bang dat ze me er op af rekenen, vooral omdat er tegenwoordig zoveel mensen op 1 functie solliciteren, dan nemen ze vast een hippe blonde chick ofzo

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2013 7:26 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort dreads te zetten. Momenteel zit ik in de laatste fase van mijn masteropleiding en heb ik net gesolliciteerd voor een stageplaats bij het Stedelijk in Amsterdam :top:. Ik heb daar gevraagd of er bepaalde uiterlijke/representatieve eisen gelden en dit was niet écht zo (er werkt bijvoorbeeld ook een jongen die elke week een andere kleur haar heeft) zolang het er maar verzorgd uitziet en niet te opvallend aangezien het een gedeeltelijke kantoor /publieksfunctie is.

Mocht ik hier worden aangenomen dan zijn dreadlocks waarschijnlijk geen probleem, aangezien ik ze dan zo onopvallend mogelijk houdt en er verder natuurlijk super netjes bij zal lopen :D .
Maar omdat ik ook even verder denk aan toekomstige functies/banen en mijn moeder (die in de HR wereld zit) er zo ongeveer van overtuigd is dat ik met dreads mijn leven lang werkloos zal blijven :gruebel: :stupid: vroeg ik mij af: zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vinden van werk op HBO/Universitair niveau? (eventueel binnen de culturele/kunst sector?).

Alvast bedankt voor je reactie :)

Mijn dreadfototopic: viewtopic.php?f=6&t=8299

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 3:26 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Nou ja, ik zit ook op een hbo opleiding en hoop dat ik straks gewoon werk kan vinden. Op hoop van zegen en de hoop dat over drie jaar de zakenwereld nog weer wat ruimdenkender is.
Denk dat het er ook maar net vanaf hangt bij wat voor bedrijf je solliciteert en wie je dan voor je hebt. Je kleding en je dreadupdo zullen ook meespelen. Ben inmiddels 29 en op mijn opleiding heb ik van docenten nog geen negatieve commentaren gehad. Ik doe overigens een opleiding in de richting van ict en management.

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 12:08 pm 
Divine Dready
Divine Dready

De mensen die tot nu toe schrokken van mijn uiterlijk, schrokken meer om de piercings en de tattoo dan van het haar.
Het grootste deel denkt nog steeds dat het vlechtjes zijn en dat het er na een paar weken/maanden weer uitgaat.
Als meisje/vrouw kun je het ook netjes in een knot opsteken of een leuk sjaaltje in je haar knopen.
Voor jongens is het dan weer anders denk ik...

Dus wie weet valt het hartstikke mee

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 12:27 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik ga binnenkort ook op zoek naar een andere baan, benieuwd wat dat gaat geven. Gelukkig in de winkels in gent kijken ze niet zo nauw naar je uiterlijk.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 3:59 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ja het verschilt denk ik inderdaad wel per functie en per plaats. Je zou denken dat de culturele sector en Amsterdam niet zo streng was wat dat betreft. Maar wanneer je bijvoorbeeld bij een galerie aan de gang wilt zijn er zelfs eisen over de grootte van je oorbel :rolleyes: . Verder hoorde ik van een aantal oud arbeidspsychologie vriendinnetjes die nu in recruitment en dat soort dingen zitten, dat dreads best wel eens een probleem kunnen vormen :boese: dus ik ben naarstig op zoek naar tegenbewijs! :cool:.
Ik bedoel.. zelfs CHANEL stuurt zijn modellen de catwalk op met dreads! Hoezo niet representatief?! :eek: :D

Mijn dreadfototopic: viewtopic.php?f=6&t=8299

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 4:02 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Hahaha! Goed punt.

Ik heb nog nooit klachten gehad over dreads of gestretchte oren bij Albert Heijn en MyCom (computerwinkel) waar ik heb gewerkt. Klanten vonden er of niks van of ze vonden het super leuk/interessant en dan was het een goed aanknopingspunt voor een verkoopgesprek of een praatje waardoor klanten het bij ons gezellig vonden.

Ben nu op zoek naar werk met mijn net nieuwe dreadjes. Ben nu, na een positief telefonisch interview met H&M, uitgenodigd voor een gesprek in de winkel. Daar gaan ze erachter komen :P Ik zie H&M niet echt aan voor een keten die daar heel moeilijk over doet, maar aan de andere kant misschien juist wel heel erg omdat ik dan in een filiaal kom met niet de alternatievere kleding.
Vind van mezelf dat ik er hardstikke representatief uit kan zien met mn dreads in een knot dus ik ben heel benieuwd! :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2013 6:00 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Hey arid, ken toevallig 2 mensen die bij de h&m werken en zij hebben beide een wat extremer uiterlijk, dreads, piercings, zichtbare tatoeages en beiden gaven ze aan dat h&m had aangegeven juist op te zoek te zijn naar dit soort mensen omdat ze zoveel mogelijk verschillende werknemers willen hebben om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.

Zij werken wel allebei in een wat grotere vestiging in een grote stad, dus misschien scheelt dit ook wel.
Maar ik denk dus niet dat uiterlijk een probleem gaat zijn, arid!
Veel succes met de verdere sollicitatie in ieder geval!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]