Meetings in België

Want soms is het leuk elkaar ook in het echt te zien!

Moderator: Moderators

Meeting in België (Januari 2011)

PRO
22
92%
CONTRA
2
8%

Totaal aantal stemmen: 24

dreadonaboard
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Re: Meetings in België

Bericht door dreadonaboard » ma mei 23, 2011 11:18 am

ik denk dat we gister ongewild de grootste dreadmeeting ooit in belgie gehad hebben, de volle 5 stuks, gaan eten met vrienden, tot kiwi opeens tot de conclusie kwam dat we allemaal dreads hadden :) en dat viel de voorbijgangers precies meer op dan onszelf
life is just what you make out of it...

twinkl
Eredready
Eredready

Bericht door twinkl » ma mei 23, 2011 12:54 pm

dat is dus de clue voor de belgen; niet officieel een meeting organiseren :lach:
Ik heb het opgegeven te zijn zoals ik ben Ik groei maar mee met wie ik worden zal

Gido
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Gido » wo mei 25, 2011 1:55 am

Ik weet wel een meeting voor de belgie, aan staande zondag, Gent, Sint-Pietersplein, 17:00, Dub FX doet een gratis optrede op straat omdat zijn show in belgie laatst gecanceld werd. I know im gonna be there!
Afbeelding
Just click it

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door compleet-gespinvist » wo mei 25, 2011 9:59 pm

waarschijnlijk ben ik er bij :)
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

Gido
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Gido » wo mei 25, 2011 10:14 pm

Schism schreef:is dat wel bevestigd door Dub FX zelf dan?
JEP, heb 't hem zelfs hoogstpersoonlijk voor je gevraagd
Afbeelding
Just click it

Pom
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Pom » do mei 26, 2011 12:43 am

Haha, ja, een hele commotie hierzo. Het wordt blijkbaar een overrompeling.

Ik ga als ik klaar ben met werk voor mijn presentatie de dag erop.

Gido
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Gido » do mei 26, 2011 1:29 am

Tomtomtom, of iemand anders uit Gent.
Kan ik daar ergens zicht krijgen over het hele plein? Van boven af, om een goed shot te maken. Ga er namelijk filmen. Of ken je iemand die dat zicht vanuit zijn kot heeft? Zal nog mooier zijn
Afbeelding
Just click it

Pom
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Pom » do mei 26, 2011 6:54 pm

Ik ken niemand die op het plein woont..
Er is aan dat plein een trap naar boven waar een parking is. Daar kan je dus vanop hoogte een shot maken. Maar het is niet heel erg hoog... En als er iets op dat plein te doen is, staat dat daar wel meestal behoorlijk vol.

Dit is een foto genomen van boven op de trap
http://www.majhost.com/gallery/Puinkabo ... _groot.jpg

sopje
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door sopje » vr mei 27, 2011 10:38 am

Internet-hype Dub FX niet welkom

GENT - De beroemde straatartiest Dub FX is zondag niet welkom op het Sint-Pietersplein. In enkele dagen tijd een optreden in orde brengen ziet de stad niet zitten.
Dub FX, een Australische straatzanger, toert al enkele jaren met toenemend succes de wereld rond. Maar in België was hij nog nooit. In april werd een aangekondigd optreden in Brussel in extremis afgeblazen. Toen al had Dub FX beloofd dat hij zou terugkomen, voor een gratis optreden 'ergens in België'.

Euforisch

'Sindsdien hadden we hem met een hele groep mensen op Facebook bestookt met vragen om dat ergens in Gent te laten zijn', zegt Margaux Geeroms. 'En deze week was het dan zover. We kregen te horen dat Dub FX zou komen. Op zijn Facebookpagina schreef hij dat hij zondag om 17 uur op het Sint-Pietersplein zal zijn.'

De fans waren euforisch. In een mum van tijd gonsde het op Facebook en Twitter van berichten die de komst van Dub FX aankondigen. Gisteravond hadden al meer dan 2.600 mensen laten weten dat ze er zeker bij wilden zijn. Een overrompeling.

En dus begonnen enkele fans zich zorgen te maken. Moesten ze het stadsbestuur niet waarschuwen voor wat er op til was? 'We hebben stad Gent dan maar een mailtje gestuurd en gisteravond werden we op het stadhuis ontboden voor een crisisvergadering', zegt Geeroms.

Op die vergadering kregen de fans een koude douche te verwerken. Want de botellon die twee jaar geleden op het Sint-Pietersplein werd georganiseerd, ligt het Gentse stadsbestuur nog altijd vers in het geheugen. De honderden studenten die op de Facebook-oproep af kwamen voor dat spontane drinkfeest, lieten op het plein een ware ravage achter.

'Onhaalbaar'

'We zijn in Gent sterk in organiseren', zegt schepen van Feesten Lieven Decaluwe (ProGent). 'Maar om in een paar dagen tijd zo'n optreden in orde te brengen waar wellicht vele duizenden mensen op af komen? Dat is onhaalbaar. Tijdens de Gentse Feesten leggen we strenge veiligheidsplannen op, voor een optreden als dit dus ook. Maar dat lukt niet in zo'n korte tijd. We zullen het management van Dub FX een mail sturen dat we het geen goed idee vinden dat hij zondag naar het Sint-Pietersplein komt. Maar later, met wat meer voorbereidingstijd en als iemand écht de verantwoordelijkheid neemt, kan het gerust.'

Dub FX terug naar af dus voor zondag. Al geven de fans de moed nog niet helemaal op. 'Ik en een paar vrienden gaan kijken of we geen zaal vinden waar we hem alsnog kunnen laten optreden', zegt Geeroms.
http://destandaard.be/artikel/detail.as ... ord=dub+fx
zozo, dat ging rap

Gido
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Gido » vr mei 27, 2011 8:34 pm

Hey man I appreciate the sound system but I won't be needing it.. I'm starting to think that this street performance will be a bad idea... The council has already wrote me an email telling me that if it goes crazy I will be held responsible...
So I might not end up doing it if their is too many people and the police are all there.. Their is no point... I mint switch the location and do it some wher else instead...

But we will see... I have never been to gent and I don't have a number so I don't know how we can hook up... Let's just meet at the square...
mailtje dat ik vandaag ontving, ik ga er gewoon heen en zie daar wel verder

&thankstom
Afbeelding
Just click it

Plaats reactie