Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Ma Mei 22, 2017 5:27 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 9:52 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Zoals jullie weten wil ik heel graag mn dreads terug. Jammer genoeg vind ik niemand die ze kan zetten. Het enige dat me steeds aangeraden wordt zijn van die salons die ze zetten aan 250€ minstens. Ook zetten die met haaknaald en ik wil liever twist & rip om te beginnen. Zelf zie ik me er niet echt een beginnen aan... Beetje bang dat ik de verdeling verpruts.

Daarom zit ik al effe te denken om gewoon niet kammen te proberen. Mn haar is nog steeds ongeveer schouderlengte.
Nu vroeg ik me wel enkele dingen af:
- Hoe snel beginnen de eerste dreads te vormen
- Wat doe je na het wassen? Gewoon lucht drogen ofzo?
- Hoe vaak was je dan je haar, normaal was ik het dagelijks
- Mag je je haar in een knotje draaien of gaat dat net dat dread proces tegen?
- Ik wil ook heel graag dunne dreads dus ik ga vast heel goed de boel moeten in de gaten houden vrees ik?

Alle andere tips en ervaringen zijn welkom :)

Laatst gewijzigd door Eibhlin op Do Mei 14, 2015 3:37 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 10:38 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Hoi Eihblin.
Als je stopt met kammen, ik neem aan dat je het dan over natural dreads hebt, zal de verdeling van dreads heel random en natural zijn, dat is wel iets om te overdenken. Het kan heel mooi zijn maar het kan ook rommelig aandoen, dat is maar net wat je voorkeur is.
-Hoelang het duurt voor de dreads beginnnen te vormen verschilt uiteraard persoon tot persoon. Ik zou er, aangezien je nog redelijk kort haar hebt, vanuit gaan dat het wat langer kan duren dan gemiddeld. Misschien duurt het wel een paar maanden voor je enige ontwikkeling ziet.. en kan het een paar jaar duren voor het volledige ontwikkelde dreads zijn.
-Wassen: gewoon doen naar behoefte, uiteraard liever niet met conditionerende shampoos. Liefst kies je een residu vrije shampoo waar je haar enigzins stroef van wordt.
-Drogen: na het wassen zoveel mogelijk droogknijpen/wrijven met handdoek en dan aan de lucht drogen, hoewel je ook best een handdoekknot kan maken als je dat fijn vind.
-Hoevaak wassen: dat is aan jou, maar ik geloof dat het überhaupt niet heel verstandig is om iedere dag je haar te wassen. (Dat kun je zelf op Google opzoeken over hoe en waarom).
-Haar in een knotje draaien kan natuurlijk wel maar de tijd dat het dan op een knotje zit telt niet mee in het dread proces. Haar gaat dreaden doordat het in beweging is en langs elkaar wrijft en dat doet het niet of nauwelijks als het op een knotje zit. Maar natuurlijk heb je geen 24uur per dag een knotje en zou je haar buiten die tijd gewoon kunnen ontwikkelen.
-Dunne dreads: als je ze zo dun wil als mij dan weet ik niet of dat mogelijk is als je voor naturals gaat. Je zou dan heel vaak en heel veel plukken los moeten trekken van elkaar om tot het gewenste resultaat te komen. Maar ik denk dat je daarmee ook de structuur van de, in ontwikkeling zijnde, dread kapot maakt waardoor het wel eens heel lang kan gaan duren voordat een dread volledig ontwikkeld is.
Ik ben geen expert, dit zijn mijn meningen en bevindingen.

Ik denk als je voor naturals wil gaan dat je niet teveel eisen kunt stellen aan hoe ze eruit gaan zien, want de naam zegt het ook al he, natural. Daar doe je in mijn ogen zo min mogelijk aan.
Hier is een linkje voor je naar een Amerikaanse/Engelstalige website waar heel veel mensen hun natural dreads journey beschrijven, inclusief foto's. Misschien dat je er wat aan hebt.
http://www.dreadlocktruth.com/dtforums

Als je graag toch meteen mooie dreads wil, waarom vraag je dan eigenlijk niet iemand van hier?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 10:47 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Van die site ben ik al lid. :) Daar zie ik soms wel heel erg mooie natural dreads voorbij komen. Vandaar dat ik daar dan aan denk.
Ik had iemand van hier gecontacteerd maar die heeft niks meer laten weten sinds een maand. Al de rest woont super ver of gebruikt dus haaknaalden. Ik wil gewoon simpel mn vakverdeling laten zetten met rip & twist en ze vanaf daar laten verder doen. De lijst voor België is heel kort :(
Ik ging sowieso wel een andere shampoo halen. Die van lush hebben wonderen gedaan bij mn vorige dreads.
Ik weet dat je haar elke dag wassen eigenlijk niet zoooooo geweldig is. Maar mn haar staat altijd alle kanten op 's ochtend en dan heb ik al geen andere keus dan het nat te maken en restylen. :tot: Vet haar heb ik gelukkig niet. Maakt niet zo veel uit op dat vlak of ik het dagelijks was. :)

Als ik echt niemand vind ga ik het gewoon zo dan maar proberen en hopen dat het leuk wordt. Een vriendin heeft via haar facebook ook al een berichtje gepost omdat zij ook wel wat mensen kent met dreads. Misschien vind ik zo iemand. Maar tot dan ga ik eens kijken hoe vlug mn haar knoopt of niet. Dus wil ik graag wel goed geïnformeerd zijn eer ik hier met een giga vogelnest loop. :lach: Dat rommelige houd me inderdaad beetje tegen om die manier te doen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 11:21 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ah jammer dat er geen reactie komt. Ik had even niet in de gaten dat je al een ervaren dreadie bent, vandaar mijn lange antwoord :D. ( En ik had gewoon even zin om veel te schrijven).
Misschien kan iemand je dan meehelpen met alleen vakjes maken? (Familie/vrienden) Als je dan meekijkt in een spiegel kun je zelf bepalen of het naar je zin is. Alleen vakjes maken en even vastzetten met een elastiekje, of vlechtjes maken, zodat jij dan twist en rip zelf kan doen? Als je vlechtjes kan (laten) maken kun je ook nog enigzins fatsoenlijk over straat als dat nodig is :). Dan zou je de dreads misschien in verschillende etappes kunnen doen zodat het lichamelijk minder belastend is.. Ik ben bij de mijne 4 dagen nonstop bezig geweest en dat was echt heel zwaar voor mijn armen en nek, maar als je er een paar per dag doet is het wel goed te doen denk ik.
En ik denk als je het losjes twist en ript, op een manier dat het misschien net niet eruitgaat met wassen, dat dreads heel makkelijk vanzelf ontwikkelen. Zo heb ik de mijne belachelijk strak gezet en er komt nauwelijks iets los, geen puntjes, niks. En het ontwikkelen duurt nu dan ook wat langer als bij mijn vorige set omdat de haren nu minder in beweging zijn.
Maar het ligt ook helemaal aan jouw eigen haarstructuur natuurlijk hoe snel het gaat. Ik meen mij te herinneren dat ik ook ooit een paar dagen niet kamde en dat ik toen ineens 1 dread in mijn nek had, terwijl ik heel glad haar heb. Maar klitten doet het wel. En nu je zegt dat jouw haar elke ochtend alle kanten opstaat en ook niet vet is lijkt het mij dat je er wel geschikt haar voor hebt om het op deze manier te proberen.
Ik wens je veel succes in elk geval.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 11:41 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb er eentje in mn nek zelf gedaan maar die is iets dikker geworden dan hoe ik de rest zou willen. Nuja die blijft lekker zitten. :) Als (grote als) ik me er zelf aan waag zal het voor deze zomer zijn. Met de examens die er aan komen kan ik jammer genoeg geen ganse dagen in mn haar zitten frullen. :(

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 12:36 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Je woont toch in omgeving Gent? Ik ken denk ik wel een aantal mensen die dreads zouden kunnen maken bij je! ;)

Dread to travel en Elric Magic Shoppe maken allebei hele mooie dreads en tegen lage prijsjes! :)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 12:55 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Axolotl schreef:
Je woont toch in omgeving Gent? Ik ken denk ik wel een aantal mensen die dreads zouden kunnen maken bij je! ;)

Dread to travel en Elric Magic Shoppe maken allebei hele mooie dreads en tegen lage prijsjes! :)

Ja merelbeke, kwartiertje van gent vandaan. Dankje ik ga zeker eens kijken! :zustimm: Ik heb zelfs even gecheckt hoe ver het van bij jou was omdat de jouwe wel super mooi zijn. Bleek een trein reisje van 2,5uur :eek:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 1:06 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Eibhlin schreef:
Axolotl schreef:

Ja merelbeke, kwartiertje van gent vandaan. Dankje ik ga zeker eens kijken! :zustimm: Ik heb zelfs even gecheckt hoe ver het van bij jou was omdat de jouwe wel super mooi zijn. Bleek een trein reisje van 2,5uur :eek:

Haha, jaa, Gent is niet echt om de hoek .. met de auto en haast geen verkeer op de weg is het ook al een anderhalf uur :p
Ben je actief op facebook? In deze groep is gedread België ook wel goed vertegenwoordigd, dus mochten die twee mensen je niet kunnen helpen of niet binnen de termijn die je graag zou willen, zou je daar ook eens een post kunnen doen en dan heb je binnen no-time zeker een tiental mensen die dreads zetten in omgeving Gent! ;)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 1:13 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Axolotl schreef:
Eibhlin schreef:
Axolotl schreef:

Haha, jaa, Gent is niet echt om de hoek .. met de auto en haast geen verkeer op de weg is het ook al een anderhalf uur :p
Ben je actief op facebook? In deze groep is gedread België ook wel goed vertegenwoordigd, dus mochten die twee mensen je niet kunnen helpen of niet binnen de termijn die je graag zou willen, zou je daar ook eens een post kunnen doen en dan heb je binnen no-time zeker een tiental mensen die dreads zetten in omgeving Gent! ;)

Oh super!! Ik ben beide aan het vergelijken die je gegeven hebt om te kijken wie de beste vakverdeling maakt. :D Er staan wel nog niet zo super veel foto's op van een volledig gedread hoofd.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 3:54 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik kwam deze persoon ook tegen die dreads zet. Iemand die haar kent of ervaring heeft?
https://www.facebook.com/Inti.Dreadlocks

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 7:49 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik zie dat een bekende van mij de dreadjes daar ook heeft laten doen en die heeft toch wel mooie dreads!
Geen persoonlijke ervaring mee, dus hoe ze verder als persoon is of de prijs weet ik niet .. maar die dreads die ik van haar gezien heb zijn wel mooi en ook de foto's zien er goed uit! Ik zie alleen niks staan wat betreft de prijs, dus daar zul je nog even achter moeten komen :p

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2015 8:07 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Axolotl schreef:
Ik zie dat een bekende van mij de dreadjes daar ook heeft laten doen en die heeft toch wel mooie dreads!
Geen persoonlijke ervaring mee, dus hoe ze verder als persoon is of de prijs weet ik niet .. maar die dreads die ik van haar gezien heb zijn wel mooi en ook de foto's zien er goed uit! Ik zie alleen niks staan wat betreft de prijs, dus daar zul je nog even achter moeten komen :p

Ok super :) Ik ga haar een berichtje sturen dan. Wie weet komt er dan eens schot in de zaak. :ja: Ik kijk er echt enorm naar uit ze terug te hebben.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 15, 2015 5:58 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb onlangs ergens gelezen dat het niet zo goed zou zijn om al kraaltjes in je dreads te hangen in het begin. Bij mn vorige hingen die er in van dag 1. Iemand enig idee of dat klopt en waarom? Ik heb ze bijgehouden en zou er een paar graag terug in mn nieuwe dreads hangen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 15, 2015 7:38 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Ligt eraan hoe je dreads ontwikkelen. Ze kunnen dunner worden (en dus afbreken) op de plaats waar het kraaltje zit, of er ontstaat een bobbel onder je kraaltje en dan krijg je ze er niet meer uit.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 15, 2015 8:02 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ja dat laatste had ik dus voor vorige keer. Ik kreeg de helft er niet meer uit.
Best niet te snel doen dan en uithalen voor te wassen. :p

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]