Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Jun 24, 2017 9:07 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2014 5:39 pm 
Medium Dready
Medium Dready

Iemand een idee hoe ik baking soda met water dikker kan krijgen, zoals reguliere shampo is?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2014 6:58 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Geen idee, maar het klonk interessant, dus ging ik googlen (mijn hobby haha) en ik vond dit artikel:
http://blog.kanelstrand.com/2014/01/bak ... -hair.html

Niet heel positief over baking soda, maar aan het eind wel leuke alternatieven!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2014 7:52 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Huuuu! Dat is schrikken! Dat baking soda moet dus niet regelmatig gebruikt worden. Misschien eens a twee keer per jaar om te deepcleanen, maar wat een horror zeg!

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2014 9:15 pm 
Medium Dready
Medium Dready

pixie schreef:
Geen idee, maar het klonk interessant, dus ging ik googlen (mijn hobby haha) en ik vond dit artikel:

Sow, dat is interessant! Ik wilde net beginnen met baking soda, maar daar ga ik vanaf zien.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2014 10:30 pm 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Je kan het wel evt mixen met je gewone shampoo.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2014 1:03 am 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Kan je niet gewoon iets gebruiken wat je ook gebruikt om saus in te dikken? Maizena ofzo ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Dec 19, 2014 9:27 am 
Über Dready
Über Dready

Glycerine.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2015 7:50 pm 
Medium Dready
Medium Dready

pixie schreef:

Ik kwam via deze link uit bij roggemeel en daar heb ik vandaag mijn haar mee gewassen. Een beetje raar spul, maar het is er idd schoon van geworden. Ook wel erg zacht. Voordeel, aan de hoofdhuid klit het niet zo erg, nadeel, alles wordt er wat losser door. Ik ga er dus nog even mee wachten van het weer te gebruiken tot mijn dreads wat vaster zijn geworden. Maar dan is het wel een fijne manier, denk ik.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 1:13 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Ik heb het via deze link toen gebruikt!
http://www.greenevelien.com/1Eco_8verzo ... hp#shampoo

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 7:01 pm 
Junior Dready
Junior Dready

CIMI schreef:
Glycerine.

dat gebruik ik wel eens bij drank brouwen, althans Glycerol (E422)
werkt dat? dat spul is nog best wel vloeibaar.

Beetje Xanthaan gom misschien

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 7:44 pm 
Über Dready
Über Dready

Tsja, het moet toch een shampoo-achtige vloeistof worden? Ik weet niet of glycerol en glycerine hetzelfde zijn, glycerine is een beetje als van die goedkope haargelqua dikte!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2015 10:24 pm 
Junior Dready
Junior Dready

glycerine is in feite 80% glycerol en 20% water. volgens wikipedia
maar wat jij omschrijft kan kloppen, die glycerine die ik hier heb staan wel wat dikkig inderdaad, word ook gebruikt om de afdronk van een (alcoholische) drank soepeler te maken.
een flesje van 100 ml was wel een aantal euro, of is dat nog elders verkijgbaar voor de jolo prijs? :)

ik durf xanthaan gom in elk geval wel te proberen, daarmee kun je in elk geval water met baking soda dikker maken.
als je te veel toevoegd word t een puddinkje maar het blijft altijd oplosbaar in water dus ben ervan overtuigd dat je t wel uit je haren kan spoelen.

vergelijkbaar met behangselplak misschien, heb t gekocht om een soort van tabasco saus wat dikker te maken. het is dus ook eetbaar en niet schadelijk voor de gezondheid of wat dan ook.
post het resultaat nog wel mocht ik t proberen :P

edit ^^

heb zojuist een behangselplak achtige vloeistof gemaakt van een eetlepel bakingsoda, een mespuntje xanthaangom en water, in een klein kopje.
als ik men handen ermee was worden ze squeeqy clean :) moest t schijnbaar toch ff proberen.. benieuwd enzo..

als je dit in een handpompflesje doet kun je met een paar keer pompen wel mooi gebruiken om je haren te wassen denk ik!
Misschien wel gedemineraliseerd water gebruiken? om het mengsel mee te maken, wat etherische olie erbij kan ook geen kwaad denk ik ;)
wel leuk als je zo voor een paar cent chille dreads shampoo kan maken, moet er echt ff mee gaan experimenteren :top:

meel zou ik nooit gebruiken omdat daar vanalles op kan leven, denk aan schimmels, misschien zou ik ook langer moeten uitspoelen maar ik zou er niet voor gaan.
Gom in combo met zout zit daartegenin denk ik wel goed. ook kwa houdbaarheidsdatum hopelijk :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 07, 2015 3:53 pm 
Junior Dready
Junior Dready

de ph van het bakingsoda mengsel is helemaal verkeerd voor het haar, net de ph meter even in dit mengsel gestoken en deze kwam op 8.2
ideaal gezien zou deze rond de 4 a 5 moeten liggen, kan er ook geen zuur bijgooien want dan gaat t natuurlijk bruisen als een dolle :P

Ik hou het wel op shampoo en af en toe een deep cleanse :D
------
edit xD
ik heb wel nog over dit hele onderwerp nagedacht :P het hield me schijnbaar toch vast.

dat verhaaltje van die link is leuk en aardig maar de ph van kraanwater is op de meeste plaatsen in nederland ook rond de 8. en mijn baking soda water komt niet uit op PH9,5 maar op 8,2
sowieso begint het verhaal al met "I think" in de eerste regel, begint dus al niet met overtuiging :P

de ph van water met baking soda is moeilijk te verlagen, dit heb ik zelf geprobeerd en klopt.
met citroenzuur (niet verwarren met citroensap) kwam ik tot PH7,6. Lager dan dat werd de vloeistof weer helder en leek t op 7up met al die belletjes erin.

er zitten wel wat waarheden in, maar zou niet direct dit hele verhaal als waarheid/oorzaak aannemen.
Ik heb de eerste maanden bijna alleen maar gewassen met appelciderazijn+baking soda, 3x p[er week ofzo, en dan in de zomerzon drogen, en ik heb nergens last van!

Ik ben appelcider gaan brouwen en van een gedeelte ben ik azijn aan het maken speciaal voor mijn haar O.o
:) zit nu op 3 liter azijn, dit verdubbel ik elke 10 dagen dus ik was eigenlijk van plan dit wasregime komende zomer te herhalen :lach:
volgens mij is baking soda gewoon wel prima voor dreads namelijk.

met de Xanthaan gom kun je van bakingsoda shampoo maken in elk geval! om de vraag nog even eenduidig te beantwoorden!
een mespuntje op een kopje, voorzichtig toevoegen en goed mixen, t klontert anders snel.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Jan 11, 2015 4:28 pm 
Medium Dready
Medium Dready

Oké Duvel, interessant jouw reactie! Het ging idd even door me heen dat bloem nogal wat voedingswaarde bezit voor allerlei organismen en dat ik dat toch liever niet in mijn haren heb! Ik heb het dan ook lang uitgespoeld. Maar ik vind het dus erg zacht geworden. Hm... nu weet ik niet meer wat ik ga doen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2015 9:17 pm 
Junior Dready
Junior Dready

ik heb er nog meer over nagedacht, omdat baking soda de ph zo erg vasthoud, goed uitspoelen voor de mensen die dit blijven gebruiken (naast mijzelf)

ph van je haar is dacht ik 4/5 zoiets. omdat baking soda de ph op 7.5 houd en plaatselijk nog hoger dus, wil je er geen resten van in je haar houden, vooral omdat je met dreads al minder vaak wast kan dit wel slecht zijn lijkt me. goed uitspoelen dus en dan zit t wel goed.

denk dat t met t bloem ook een kwestie van goed uitspoelen is, maar ik zou t er zelf liever niet op wagen. :)

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]