Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Do Dec 14, 2017 12:09 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 11:04 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Vragenlijsten over dreadlocks HEUJJJ!! Waarom zit je anders op een dreadsforum... :P

VOOR HET EERST:

Vanaf het moment dat je dreads wou, hoelang duurde het voordat je ze daadwerkelijk liet zetten?
> Ik denk een jaartje, of twee, of anderhalf. Ik was bijna 16 toen ik ze liet zetten.

Is dit de eerste keer dat je dreads hebt?
> Jap
Zo nee: Waarom heb je ze er de vorige keer uitgehaald?
-
Plus: Heb je ze toen uitgekamd of eraf geknipt?
-
Hoelang heb je al dreads?
Meer dan 6,5 jaar

Kies je voor uitkammen of afknippen, als ze er ooit af moeten/gaan?
Uitkammen. Bij mijn vriend werkte dit verdomde goed, en hij heeft meer krullen dan ik. Dus dat moet wel lukken :D

Waarom (specially for afknippen)?
-
Heb je je pony ook gedread?
ja.
Waarom wel/niet?
Nou die hoorde erbij. Ik had geen pony!

Ik heb krullen, maar ik weet niet of een krullende pony staat bij rechte dreads.. Toch wil ik denk ik wel me pony vrijhouden... maar ook weer niet... I dunno...
Wat adviseer jij? Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van je pony laten dreadten?
Volgens mij had Soy een tijdje een krullende pony, kijk es in haar oude fototopic :D Ik vind een gedreade pony mooier staan.

Hoe veel geld was je kwijt?
50 euro. Maar het was een vriendin!

Is dit de normale prijs?
Wat is normaal?

Hoelang moest je ervoor zitten?
8u. En het waren echt maar kattendrolletjes hoor, kijk maar in mijn topic ;)

Is het een optie om het in 2 keer te doen vanwege de lange tijd? Hoe denk jij daarover?
ja. Bij mijn vriend duurde het 14 uur, dus die deden het in twee dagen. Maar om nou een maand met een half dreadhoofd te lopen lijkt me wel lelijk hoor!

Na hoelange tijd waren je dreads toonbaar aan de buitenwereld?
Altijd. Boeiend!

Na hoelange tijd heb je je dreads voor het eerst gewassen?
Een paar weken. Ik denk 4 ofzo.

Was dit precies zoals het juiste was, te vroeg of te laat?
wenie

Had je jeuk? En kan dit überhaupt voorkomen bij dreads laten zetten of erna?
ik had geen jeuk maar dat kan zeker jawel!

Had je pijn? En hoe was dat erna?
Ja het dreadlock zetten deed wel pijn, daarom werk ik ze ook liever zelf bij. Heb je het letterlijk zelf in de hand! Het voelt alsof er hard aan een haartje wordt getrokken. Dus niet aan een paar, maar echt aan één haartje. Maar soms doet het ook geen pijn. Ervaar het vooral zelf :D

KLEUR:

Heb je van te voren je haar geverfd om je dreads in de kleur te krijgen die je wilde?
Nope. Een vriendin van me wel. Die had het groen geverfd. Na het zetten had ik groene handen haha! Nu groeit het uit en kleurt ze het opnieuw. Dat werkt goed! Ze gebruikt wel de beste verf die er is ongeveer.

Ik heb op dit moment zwart/donker bruin haar... onderkant vaag blond en me pony vaag donker roze...
Wat adviseer je qua kleur? Ik hou van de natuurlijke kleuren bij echte dreads, en vind kleurverschil ook heel erg mooi. Van mezelf heb ik bruin.
Ik weet dat dit persoonlijke voorkeuren zijn... maar gewoon... wat zou jij doen als jij dezelfde dingen als mij mooi vond, zoals ik ze beschreef.
>Ik zou één kleur nemen. En dan dreads. En dan later per dreadlock weer een andere kleur die je mooi vindt.

Wat voor kleur zijn jouw dreads?
blond

Heb je je dreads wel eens geverfd?
Nop.
Zo nee: Omdat het gewoon niet hoefde, of puur om een reden zoals dat het niet goed zou zijn voor je haar?
> Dreadlocks zijn al slecht voor je haar, dus niet om diereden haha
Ik wilde een tijd lang blauw haar, want dat vind ik vet. Maar blauwe dreadlocks vind ik weer heel erg overdreven, dus nee. Blonde dreadlocks vind ik wel echt mooi altijd.

Blijft haarverf er bij dreads langer inzitten dan als je geen dreads hebt? Of is dat hetzelfde?
wenie

Moet verf langer intrekken?
weni

VERZORGING:

Laat je je dreads bijwerken door iemand anders, of doe je het zelf?
doe het zelf; geen pijn geen geld woeii

Laten doen: Hoe duur is het laten bijwerken per ... ?? (dread? uur??)
verschilt per zetter/bijwerker. Soms niks. Soms 25 voor alles bij elkaar. Soms 25 per uur. (en dat kan dan weer een hele middag duren)

Laten doen: Hoelang zit je dan ongeveer in de stoel?
verschilt.

Laten doen: Hoe vaak laat je dit doen?

Zelf doen: Hoe vaak werk je je dreads bij?
Als ik me verveel. Ik heb altijd wel ergens een haaknaald slingeren :)

Zelf doen: Is dit reëel, moet het vaker of minder vaak?
Nee, ik verveel me niet zo vaak meer, dus eigenlijk moet het wel vaker! :D

Zelf doen: Als je het minder vaak bijwerkt dan het eigenlijk zou moeten, hoe snel gaat het dan fout?
wat is fout? Dreadlocks groeien natuurlijk hoor. No worries, be happy.

Zelf doen: Wat doe je precies om het bij te werken?
Haken.

Zelf doen: De woorden die je hebt gebruikt, wat houden die precies is?
Nou, gewoon. Met een haaknaald.

Zelf doen: Hoe vaak was je je dreads?
wenie. Als ik tijd heb. Een keer in de week? twee weken? Ik krijg de laatste tijd het gevoel dat mijn dreads vies worden van shampoo. Maar niet wassen is wel vies hoor!! op een gegeven moment wordt het ook vettig enzo. Dan moet het weer :)

Zelf doen: Hebben dreadverlengingen een andere verzorging nodig?
je hebt niks nodig als je dreads hebt, alleen geduld.

Zelf doen: Is er nog iets waar ik extra op zou moeten letten qua verzorging van me dreads?
HEB GEDULD!! alles komt goed. Na 5 jaar zien alle dreadlocks er toch hetzelfde uit.

Zelf doen: Wat moet ik ABSOLUUT NIET doen? (no wax! I know! ^^)
twijfelen. Gaan met die banaan! Alles kan kapot, alles kan er weer uit.

Zelf doen: Wat doe jij als je ziet dat je dread een monster wordt? In het geval dat je dat dus niet wilt?
dreadlocks zijn geen monsters, dreadlocks zijn lievv

Zelf doen: Ik denk dat ik de hele tijd met een dread wil spelen. Is dit handig? Zo nee: Is het wel handig om het op een bepaalde manier te doen? Zoals alleen draaien zodat het beter wordt?
Doe vooral wat jij wil. Valt een dreadlock daardoor uit, dan repareer je hem weer. makkelijk als taart!

DREAD-VERLENGING:

Begon jij je dreads met dread-verlenging?
NOpe

Heb jij dread-verlenging op dit moment?
nope
Heb je het ooit gehad, maar eruit gehaald?
nope
Heb je er ooit over na gedacht om dread-verlenging te nemen?
ja, dat wel. Mijn dreadlocks werden niet langer dan 10cm in het eerste jaar, dat was wel frustrerend. Maar ach. Korte dreads waren ook leuk, dus he.
Waarom wel/niet?
-
Wat voor soorten zijn er, en wat vind jij de beste?
geeen idee
Hoe duur is dread-verlening?
wenie
Hoe gaat dat in z'n werk bij het laten zetten? Neem je het mee... heeft diegene dat thuis... koop je dat ergens...??
ligt aan de zetter. Bel hem of haar eens, vindtie vast leuk :D
Zitten er nadelen aan dread-verlengingen?
wenie
Of misschien voordelen?
nou je dreads worden langere hè :)

VOOR EN NADELEN:

Wat is jouw grootste voordeel van dreads?
Geen badhairday. Altijd zelfverzekerd. Statement: halloooo ik ben Roos en een beetje hippie en raar, maar dat weet ik al lang anders had ik niet van die dreadlocks natuurlijk.
Wat zijn andere voordelen van dreads?
Je kan er kralen in stoppen. Staarten en knotten maken was nog nooit zo makkelijk met slechts 40 'haren'En het ziet er mooi uit omg ik hou van mijn dreadlocks!
Wat is een voordeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?
Nou. Dat statement. Je moet eigenlijk schijt hebben aan wat andere mensen van je vinden. Natuurlijk moet je je wel sociaal blijven gedragen enzo, en niet stinken. Maar je uiterlijk. Hoe belangrijk is dat nou voor andere mensen? Dus, dat.

Wat is jouw grootste nadeel van dreads?
dat er stofjes in gaan zitten, dat er schimmel in kan gaan zitten, dat het lang nat blijft.
Wat zijn andere nadelen van dreads?
Ja ehh!
Wat is een nadeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?
Dat je voor altijd lid moet blijven op het dreadlockforum, totdat je dreads eraf zijn.
(grapjegrapje, dat is natuurlijk niet waar en geen nadeel :P )

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 12:24 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Waaaat lijstjes invullen!

Heeeeel veel van deze vragen heb ik al her en der beantwoord maar als jij er zo wat aan hebt wil ik best even invullen (misschien ga ik niet alles doen :) )

Ok, gaan we

Vanaf het moment dat je dreads wou, hoelang duurde het voordat je ze daadwerkelijk liet zetten?
- Eerste keer heb ik er een maand over gedaan ongeveer, maar dat was meer voordat ik iemand had die ik zo gauw kon betalen, anders moest ik sparen. Tweede keer was ik binnen een week nadat ik had besloten dat ik ze weer wilde begonnen

- Nee tweede keer

- Ze waren op een gegeven moment zo lang en zwaar, ik wou ook weer eens wapperend haar hebben en het borstelen en mijn verse vriendje toendertijd zeurde ook steeds dat ze prikten. Had ik normaal niet zo veel van aan getrokken maar omdat ik ze ook al een beetje zat was nam ik dat wel mee

- Geknipt tot iets van 10 cm kort en toen veel cremespoeling en kammen maar. Wel per stuk want ik heb er dagen over gedaan. 1 knippen, spul erin en kammen en dan de volgende

- Nu 10 maanden. Vorige 3,5 a 4 jaar gehad

- Zelfde als vorige keer. Werkte perfect

- Ik wil geen kort haar :P

- Ja, alles gedread. Voorste randje haar wel los maar da's niet alleen pony, en ook meer plukjes en niet een lok

Waarom wel/niet?
- Pony staat me niet echt maar alles erin krijg ik zo'n blote billengezicht. Plus dat het er dan zo netjes uit ziet, ik hou van wat rommeliger

Ik heb krullen, maar ik weet niet of een krullende pony staat bij rechte dreads.. Toch wil ik denk ik wel me pony vrijhouden... maar ook weer niet... I dunno...
Wat adviseer jij? Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van je pony laten dreadten?
- Gewoon lekker los laten en het dan aan kijken. Makkelijker om er later dreads van te maken dan om het weer uit te kammen. En je komt er ook alleen achter of het staat door het te doen toch

- Eerste keer een tientje, maar ze had nog nooit een hoofd vol gezet, alleen bijgewerkt. Tweede keer zelf gedaan dus dat was natuurlijk gratish

Is dit de normale prijs?
- Nee, zie vorige antwoord

- Eerste keer denk ik 7 uur ofzo? Ik had haar tot mn schouders. Tweede keer weet ik niet precies want dat heb ik verdeeld over weken

Is het een optie om het in 2 keer te doen vanwege de lange tijd? Hoe denk jij daarover?
- Tuurlijk. Als je dreadzetter dat prima vindt en jij niet zo lang in 1 keer wil zitten als dat verwacht wordt dat het gaat duren.

- Ik was meteen al trots op ze. Allebei de keren

- Eerste set diezelfde dag al want het stonk naar permanentvloeistof. Tweede keer ook, die heb ik gehaakt en ben meteen elke dag gaan zwemmen

- Eerste vielen er wat door uit elkaar maar ddie waren ook alleen getoupeerd en zaten HEEL los. Maargoed, zo zet ook niemand ze meer. Hier niet tenminste. Tweede keer was top want ze werden zo snel stevig erdoor

- Geen jeuk gehad tweede keer. Van de eerste keer weet ik het niet meer eigenlijk

- Ja met zetten :P Aan de zijkant bij mn slapen bijvoorbeeld deed dat touperen vet zeer. Maar da's wederom een toupeer probleem.

KLEUR:

Heb je van te voren je haar geverfd om je dreads in de kleur te krijgen die je wilde?
- Nee. Nooit mn haar geverfd

Ik heb op dit moment zwart/donker bruin haar... onderkant vaag blond en me pony vaag donker roze...
Wat adviseer je qua kleur? Ik hou van de natuurlijke kleuren bij echte dreads, en vind kleurverschil ook heel erg mooi. Van mezelf heb ik bruin.
Ik weet dat dit persoonlijke voorkeuren zijn... maar gewoon... wat zou jij doen als jij dezelfde dingen als mij mooi vond, zoals ik ze beschreef.
- Totaal geen ervaring mee dus ik weet er niks van

- Blond

- Nee

Zo nee: Omdat het gewoon niet hoefde, of puur om een reden zoals dat het niet goed zou zijn voor je haar?
- Ik hou van mn kleur, gewoon nooit behoefte gehad om die te veranderen

Blijft haarverf er bij dreads langer inzitten dan als je geen dreads hebt? Of is dat hetzelfde?

VERZORGING:

- Doe ik zelf

- Wanneer ik vind dat ik te veel pluis heb en ik het er bij mezelf onverzorgd over vind komen en ik een keer niks te doen heb en er een haaknaald in de buurt is doe ik es een beetje

- Wat jij wil. Ligt eraan hoe vaak je wil dat het gebeurt en er dan ook zelf zin in hebt steeds of dat je er geld voor over hebt om het niet zelf te hoeven doen

Zelf doen: Als je het minder vaak bijwerkt dan het eigenlijk zou moeten, hoe snel gaat het dan fout?
- Fout?! Ligt aan je haar en hoe je je dreads wil hebben en wat je 'fout' vindt ;)

- Beetje haken bij de uitgroei om losse plukken erin te werken en ze uit elkaar trekken als ze vast groeien

- Volgens mij geen woorden gebruikt die je niet snapt :)

- 2 keer per week ongeveer

- Ook nooit gedaan dus weet ik ook niks over

Zelf doen: Is er nog iets waar ik extra op zou moeten letten qua verzorging van me dreads?
- Neuj. Gewoon lekker laten gaan en wat bijsturen (lees: bijwerken) wanneer jij dat nodig vind

- Dat dus. En geen getoupeerde dreads met permanentvloeistof.

Zelf doen: Wat doe jij als je ziet dat je dread een monster wordt? In het geval dat je dat dus niet wilt?
- Ik vind dat leuk dus ik laat het gaan. Als je t niet wil moet je veel haken als je t ziet gebeuren. Steeds bobbeltjes straks weghaken

Zelf doen: Ik denk dat ik de hele tijd met een dread wil spelen. Is dit handig? Zo nee: Is het wel handig om het op een bepaalde manier te doen? Zoals alleen draaien zodat het beter wordt?
- Doe ik ook steeds. Niet over nadenken, gewoon lekker mee klooien, zo veel invloed zal het niet hebben en het wordt alleen maar stressvol als je steeds gaan nadenken over hoe je met je dread zit te spelen

DREAD-VERLENGING:

- nvt

- Nee

- Nee

- Nee

Waarom wel/niet?
- Leek me zo veel gedoe. Zag hier vaak dat ze eruit vielen ofzo en ik had ook niet zo'n haast bij het langer maken. Ik had genoeg geduld om ze gewoon zelf te laten groeien

- Geen idee

VOOR EN NADELEN:

- Lekker makkelijk. Het zit altijd hetzelfde, geen bad hairdays meer, hoef nooit wat aan mn haar te doen maar als ik er zin in heb kan het wel, ziet er niet zo tuttig uit als mijn normale haar (ik vind mijn normale haar tuttig staan bij mezelf :P )

- Weet niet echt wat je bedoelt

- Na een hele tijd duurt het zo lang voor ze droog zijn. En het is zo jammer dat ze zo zwaar worden als ze superlang zijn maar ik ze dan juist zo mooi vind. En dan duurt het al helemaal megalang voor ze droog zijn. En om ze te wassen ook. Voordat je alles nat hebt en goed in geshampood en het ook weer goed uitgespoeld was. Op het laatste waste ik ze ook alleen voor het slapen want als ik dat 's ochtends deed liep ik de hele dag met een natte plek op mn rug, hahaha

- Ja dat dus eigenlijk

- Weet hier ook neit wat je bedoelt

Zo. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 12:26 am 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Nou vooruit :P

VOOR HET EERST:

iets van een jaar denk ik? Het mocht nooit van mn ouders want dreads waren vies :P Zijn ze nu wel overheen hoor :P Het is ook sociaal geaccepteerd in de familie tegenwoordig want mn nicht en haar man hadden ook allebei dreads, dus nu vind mn moeder ze ineens leuk haha :P

Nee 2de keer

Door verkeerd bijwerken (doorhalen) was de uitgroei heel erg dun geworden. En ze zijn gezet in de tijd dat Murrays wax nog een goed idee leek, met als gevolg dat mn dreads keihard waren en best wel ranzig van binnen :P Mn nieuwe (haha nieuw, ze zijn al 2 keer zo oud als mn vorige) zijn helemaal wax-vrij!

Grootste gedeelte afgeknipt en toen had ik ineens een hanekam (had mn zijkanten 3mm)
-
Deze set is vandaag 6 jaar! de vorige heeft het 3,5 jaar volgehouden (en tussendoor ongeveer 2 jaar dreadloos)

Denk kammen want kort haar is echt zo niks voor mij :P

-

ja

Waarom wel/niet?
Ponies zijn veel werk en kosten een hoop geld :P Weet je wel hoeveel zo'n beest eet??

Wat adviseer jij? Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van je pony laten dreadten
Je kan het altijd gewoon proberen, je pony kun je alsnog dreaden als het niet bevalt, of andersom ;)

Niks (een vriendin heeft ze gezet)

Is dit de normale prijs?
lijkt me niet :P Ik zet ze zelf voor 100 euro bij anderen

uurtje of 5 denk ik? ze waren wel heel losjes en haken konden we nog niet toen :P

Kan, ligt eraan of je met een half dreadhoofd wil rondlopen :P

Wat roos zegt :P

weekje of 2/3?

ging prima :P

Ik heb sowieso jeuk, ook zonder dreads. Anti-roos shampoo helpt wel :)

Niet echt maar mn dreadzetster was ook een stuk liever dan ik ben :P (Mijn vaste dreadklanten klagen wel eens over pijn bij bijwerken :P)

KLEUR:

Volgens mij niet, verf het wel af en toe. Zit nu op 6 pakken verf en dat is net genoeg voor mijn hele hoofd :P

Dat mag je helemaal zelf weten :P

Op dit moment chocoladebruin!

Ja regelmatig

Ligt eraan hoe vaak je het wast. Maar er moet wel flink meer verf in.

Nee, schijnt helemaal geen zin te hebben want het middel wat zorgt dat het intrekt werkt maar 45 minuten (niet bij blonderen trouwens, daar moet je mee oppassen). Gehoord van een kapster in opleiding ;)

VERZORGING:

zelf

Geen idee, bij mij rond de 50 euro als ik 3 uur bezig ben

Ligt aan de lengte van je dreads

Ikben het vaker van plan dan dat ik het doe :P

Mag wel vaker maar ik ben best lui :P

fout bestaat niet :P

Haken

Met een haaknaald dus

Meestal elke 2 weken ofzo, en als ik last krijg van roos. Het drogen duurt nogal lang dus ik stel het nog wel eens uit :P Het word ook heeeeel zwaar als het nat is (moet het nog steeds een keer wegen :P) Shampoo geur blijft wel lekker lang hangen trouwens :P

Geen idee?

Vooral geduld

nee geen wax

monsters zitten alleen onder je bed, niet in je haar!

aandacht vinden ze vast fijn :P

DREAD-VERLENGING:

Nee ik doe niet aan verlengingen

nee dus

Ook dat niet!

Niet echt, ben wel begonnen met 10cm zijkant-dreads (want hanekam) maar die hebben de rest zowat ingehaald ondertussen :eek:

soorten?

Geen idee

Hoe gaat dat in z'n werk bij het laten zetten? Neem je het mee... heeft diegene dat thuis... koop je dat ergens...??
Zal overal wel anders zijn?

misschien wel?

Of misschien voordelen?
zal toch wel?

VOOR EN NADELEN:

Geen gedoe met stijlen van je haar, geen borstel meer nodig :P En wat je er ook mee doet het staat altijd wel ok :P

Alles! Dreads zijn fijn!!

Geen idee?

Het blijft lang nat en het word heel zwaar als het nat is want het is net een spons :P

Random mensen stellen stomme vragen "haal je dat er nou uit als je je haar wast?" Of ze gaan aan je dreads zitten (zonder te vragen ja!)

Debiele mensen met vooroordelen...mja die zijn helemaal niet boeiend dus daar moet je je gewoon niet druk om maken :)

Valt me trouwens wel op dat mensen met dreads altijd naar elkaar kijken (of roepen mooie dreads!), het creëert een soort vage band ofzo geen idee :P Das geen nadeel trouwens, maar het valt me gewoon op. Best grappig en complimenten zijn altijd leuk toch :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 8:00 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Boh, respect voor de vrageninvullers

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 9:34 am 
Eredready
Eredready

Mijn antwoord op alle vragen:

Je moet het echt zelf weten, iedereen geeft weer andere antwoorden dus uiteindelijk maak je echt zelf de keus. Je merkt vanzelf wat je fijn vind, alles komt goed :)

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 9:49 am 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Waauww dankjulliewel!!

Ik wil zo graag zo snel mogelijk dreads!!
Alleen ik wacht anderhalve maand,, want dan ben ik jarig en kan ik geld vragen.
Anders gaat het van me normale inkomen af, en dat kan ik ook niet altijd even goed missen.
Alleen ik ga dus wel van te voren me haar verven, en dan bruin (thankyou vragenlijstmensjes!)
En ik ga zo snel mogelijk op zoek naar een dreadzetter, want ik wil dus verlenging, en moet het dan wel met diegene overleggen. Misschien moeten ze nog helemaal gemaakt worden, moet ik ze zelf maken, of moetvik ze kopen.

Komt de dikte dan wel overeen?
Ik weet van tevoren niet hoe dik ze gaan worden. Is (met overleg van dreadzetter) zelf maken dan wel handig??

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 11:32 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Toen ik voor het eerst dit topic zag, dacht ik echt 'meent ze dit nou serieus?', Maar nu verveel ik me en heb ik wel zin de vragen in te vullen. (achteraf beetje onzin antwoorden, hoop dat je er wat aan hebt...)

VOOR HET EERST:

uhhhh ik wilde ze al vanaf mijn pubertijd, maar wist er weinig van. Hoorde verhalen over maden enzo, dus durfde eigenlijk niet. Toen ik een paar jaar geleden besloot ze te laten zetten, heb ik ook zo snel mogelijk een afspraak gemaakt.

ja, wel nepperds gehad.

nvt

nvt

Morgen 4 jaar :D :D

weet ik niet

ik zie dan wel wat ik wil :), maar ik wil ze nog houden!

In eerste instantie wel. Maar toen heb ik ze uitgekamd, wat ik achteraf vet lelijk vond. Dus nu zijn het naturals in mn pony

Waarom wel/niet?
dus

geen idee

100 euro + reiskosten

Is dit de normale prijs?
I dunno

Hoelang moest je ervoor zitten?6 uur

zou ik niet doen, loop je met een half dreadhoofd/half gewoon haar. En waarom? Tenzij je vermoeid bent ofzo, dan kan ik het me wel voorstellen.

vanaf het begin waren ze goed, alleen na 3 maanden vond ik ze minder, maar dat was na 6 maanden wel weer goed.

1 maand, maar dat komt doordat ik ze heb laten zetten met permanent vloeistof (waarom? geen idee, ik wist nog weinig over dreads)

wat is juist???

Ik heb wel eens jeuk. Maar niet vaak. Vooral na het wassen of als ik te lang niet heb gewassen.

de eerste nacht slapen ging wat moeilijk, daarna nergens meer last van.

KLEUR:
Ik had ze impulsief net van tevoren zwart geverfd. maar die verf spoelde er weer uit toen de permanentvloeistof eruit werd gespoeld. Dus ik blij, want ik wil geen zwart haar :p

Ik moet het zien :p dus FOTOOOOOOOOOOOOOOOOO!

rood/bruinig, binnenkort weer henna erin pleuren, dan worden ze als het goed is knal rood :D

Heb je je dreads wel eens geverfd?ja

geen idee

Moet verf langer intrekken?ik doe het altijd wel, maar weet niet of het ook echt nodig is.

VERZORGING:

geen van beiden. ja alleen wassen en uit elkaar scheuren.

weet ik niet

ligt eraan hoeveel bende het is.

Laten doen: Hoe vaak laat je dit doen?nooit

Zelf doen: Hoe vaak werk je je dreads bij?niet

Zelf doen: Is dit reëel, moet het vaker of minder vaak?heel reeel. ik hou van rommelige dreads :D

wat bedoel je met fout gaan?

uit elkaar scheuren.

Betekenis ' uit ' Je hebt gezocht op het woord: uit.

1uit (voorzetsel)
1niet in: hij is uit de stad2afkomstig van, daterend van: ik kom uit Groningen; uit de tijd van de regenten3voortvloeiend uit, wegens: uit liefde4met behulp van, als gevolg van: uit een kopje drinken; uit een strafschop scoren5met het doel van: uit eten gaan
2uit (bijwoord)
1tegenstelling van in: hij vloog het raam uit; het boek is uit (a) verschenen; (b) uitgelezen2niet thuis, op stap: vader was uit; een wedstrijd uit spelen; op iets uit zijn ernaar streven; voordelig uit zijn goedkoop iets kopen of bereiken3afgelopen: het is uit tussen hen hun verkering, hun vriendschap is afgelopen4niet meer brandend: de kachel is uit5niet meer op de hoogte; niet meer in de mode: bruin is helemaal uit
ui·ten (uitte, heeft geuit)
1uitspreken, te kennen geven: zich uiten zijn mening te kennen geven

Betekenis ' elkaar ' Je hebt gezocht op het woord: elkaar.

el·kaar, elk·an·der (wederkerig voornaamwoord)
1(zonder voorzetsel) de één de ander: zij helpen elkaar2(met voorzetsel): iets voor elkaar brengen klaar krijgen

Betekenis ' scheuren ' Je hebt gezocht op het woord: scheuren.

scheur (de; v(m); meervoud: scheuren)
1barst, kloof, spleet
scheu·ren (scheurde, heeft, is gescheurd)
1door trekken een spleet of smalle opening in iets maken: zijn jas scheuren aan een spijker2verscheuren: in stukken scheuren3door trekken verwijderen: een blad van een kalender scheuren4een scheur of scheuren krijgen5roekeloos en snel rijden

Zelf doen: Hoe vaak was je je dreads?1x per week of vaker of minder vaak. al naar gelang

niet dat ik weet

weet ik fff niet

idd geen wax

haken ofzo

ach... doen wat je wilt, als je niet gaat kammen kan het denk ik geen kwaad

DREAD-VERLENGING:
Begon jij je dreads met dread-verlenging?nee

Heb jij dread-verlenging op dit moment?nee

Heb je het ooit gehad, maar eruit gehaald?ja

Heb je er ooit over na gedacht om dread-verlenging te nemen?ja

Waarom wel/niet?wel omdat ik mn dreads te kort vond

Wat voor soorten zijn er, en wat vind jij de beste?ik had dreads gemaakt van oud haar wat ik nog had liggen. dit eraan gehaakt enzo. maar ik vond het niet mooi

Hoe duur is dread-verlening?bij mij was het gratis

Hoe gaat dat in z'n werk bij het laten zetten? Neem je het mee... heeft diegene dat thuis... koop je dat ergens...??verschilt

Zitten er nadelen aan dread-verlengingen?ja, ik vond het niet mooi bij mezelf. en dan denk ik ook: haar groeit toch vanzelf?

Of misschien voordelen?

VOOR EN NADELEN:
Wat is jouw grootste voordeel van dreads?niet hoeven kammen, sochtends niet in de spiegel hoeven te kijken voor ik de deur uitga. en ik vind het gewoon beter staan

Wat zijn andere voordelen van dreads?see above

Wat is een voordeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?dunno

Wat is jouw grootste nadeel van dreads?je kunt niet met je handen door je haar...

Wat zijn andere nadelen van dreads?dunno

Wat is een nadeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?dunno

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 12:07 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Oh en nog iets, ik weet dat Dominia in Leiden dread verlengingen zet, ziet er best mooi uit! Google maar is :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 1:41 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik verveel me ook dus als ik iemand blij maak met deze lijst, waarom niet! :)

VOOR HET EERST:

Poe, dat is meer dan 10 jaar geleden. Ik denk ongeveer een jaar?!

Ik heb nu geen dreads meer maar heb 2 sets gehad.

Set 1 omdat ik mijn haar gekleurd had en heel graag terug wilde naar mijn eigen kleur omdat de uitgroei van de dread + de uitgroei van de kleur echt heel lelijk was. Ik wilde niet meer verven.
Set 2 omdat ik het gewoon genoeg vond, na 7 jaar, en ik graag weer (een periode) 'normal' haar wilde.

Beide keren uitgekamd. Wel heb ik de onderste delen van tevoren afgeknipt omdat dat al zo lang gedread was dat het uiteindelijk toch afgeknipt moest worden.

1e set 1 jaar. 2e set 7 jaar.

Uitkammen!

Omdat het even een klus is, maar dan heb je ook wat.

In het begin wel, later een aantal uitgekamd.

Waarom wel/niet?
Voor de afwisseling en uiteindelijk vond ik het toch veel mooier, dus zo gelaten.

Voor- en nadelen zitten er niet aan. Het is maar net wat je mooi vind. Ik zou met echt goede krullen geen korte pony nemen maar een mooie lok met krullen vind ik super mooi bij dreads!

De eerste set 70 euro. 2e set gratis, zelf gezet.

Is dit de normale prijs?
Het is vooral belangrijk je dreads bij iemand te laten zetten waarvan de dreads en de methode je aanspreekt. Ik vind tot 150 een vrij normaal bedrag.

Weet ik niet meer.

Verschilt per zetter. Sommige zijn binnen 3 uur klaar met een heel hoofd, anderen zijn veel langer bezig. Gewoon overleggen met je zetter.

Meteen, al worden dreads na verloop van tijd natuurlijk veel mooier.

1e set na 1 maand (permanentvloeistof). 2 set (viltnaald) al meteen. Ligt aan de manier van zetten.

Precies goed.

Nee, had ik niet. Ja, dat kan maar er zijn wel middeltjes om dat te verhelpen.

Ja, vooral mijn eerste zet. Ik heb gewoon een extreem gevoelige hoofdhuid. Zelfs bij de kapper heb ik soms al pijn door het getrek. 2e set geen pijn, zelf gezet dus dan voel je aan hoe hard je trekt.

KLEUR:

Ja

Vooral niet kleuren! 1 permanente kleur over je hele haar doen die hetzelfde is als je eigen haarkleur.

2e set was geblondeerd.

Puntjes geblondeerd

-

Ik denk hetzelfde.

Je moet vooral veel meer verf gebruiken omdat je dreads het echt opzuigen. Langer intrekken kan niet veel kwaad dus, waarom niet..

VERZORGING:

Ik werkte ze zelf bij.

Ik vraag hier zelf 15 euro per uur voor.

Alleen uitgroei zo'n 2/3 uur, hele dreads, helemaal als ze verwaarloosd zijn duurt natuurlijk veel langer.

-

Ik werkte ze bij wanneer ik dat nodig vond of als ik daar zin in had.

Niks moet. Je moet het even onder de knie krijgen maar is erg goed te doen!

Ligt aan je wensen.. Het kan nooit echt heel erg fout gaan als je je dreads gewoon goed laat zetten.

Haken en clockwiserubben

Haken, bijwerken met haaknaald. Clockwiserubben is het bijwerken van de uitgroei, bestaan topics over.

In het begin meerdere keren per week, uiteindelijk eens in de 2 maanden omdat mijn hoofdhuid hieraan gewend was geraakt en vrijwel geen viezigheid aanmaakte. Soms wel vaker als ik erg had gezweet, in chloor had gelegen e.d.

Als je het juist haar gebruikt, nee!

Vooral lekker z'n gang laten gaan en vooral geen producten erin smeren, behalve shampoo!

Alleen ABSOLUUT WEL shampoo. Verder ABSOLUUT NIKS!

Met de haaknaald aan de slag.

Maakt niet veel uit..

DREAD-VERLENGING:

Nee

Nee

Nee

Nee

Waarom wel/niet?
Ook al waren mijn dreads kort, ik vond het wel prima.

Humanhair of yakhaar zijn de enige soorten die goed werken bij echte dreads.

Neem eens een kijkje op verschillende websites. Het is iig een dure grap want het haar is duur, het maken kost veel tijd en dan moet het nog ingezet worden.

Verschilt per dreadzetter.

Ze kunnen loslaten en een andere structuur hebben dan je eigenhaar wat onnatuurlijk aanvoelt.

Of misschien voordelen?
Ze zijn meteen langer ;)

VOOR EN NADELEN:

Ik vind het heel erg mooi.

Het vergt weinig onderhoud, vooral in de ochtend.

Het is leuk om er net iets anders uit te zien dan het gros van de mensen.

Dat je je haar niet kunt kammen, met je handen door je haar kunt gaan en het lang duurt voordat je droog zijn na het wassen.

Dat je veel wordt nagekeken en mensen achter je rug om over je haar praten.

Geen idee, dreads zijn gewoon leuk!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2014 6:23 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

IK WEET HET NIET MEER!!

Als ik jullie vragenlijsten lees, en ik alles zo op een rijtje zie hoe het verloop per persoon gaat, denk ik: JA!!!
Alleen ik twijfel nu opeens weer heel hard.

Dit komt hoofdzakelijk omdat ik verschrikkelijk chagrijnig en boos kan worden als een mini-dingetje niet meezit...
En ja, als een dread dus zit op de manier hoe ik het niet wil hebben, of het pluist te veel, word ik heeuulllll boos.......
En dan wordt ik impulsief en kan ik een schaar pakken en ze eraf knippen.

I DON'T KNOW ANYMORE!!!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2014 10:37 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ik zou dan idd heel goed nadenken wat je wilt, want met dreads moet je echt geduld hebben. Ik had soms ook zoiets aaarh wat een pluishoofd! Maar daarna werden ze weer heel mooi.
Wat je wel kunt doen, is het echt elke 3 maanden laten bijwerken, zo krijg je de minste pluis en worden ze mooi netjes. Misschien kun je het zo een beetje voorkomen dat je boos op de haar word haha ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2014 10:39 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Joh, doe het gewoon, als het niks is kan je ze (zeker het eerste half jaar oid) er zo uit kammen. Of afknippen. Maar dat doe je dan toch niet, want dreads zijn tof. Dus gewoon doen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2014 10:40 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Soms moet je dingen idd gewoon doen ;) Gewoon gaan met die banaan, en vaak pakt dat goed uit :P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2014 12:57 am 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Argg... ik wil het wel heel graag!
Alleen... ik ben gewoon heel erg bang!

Sowieso vind ik het bijwerken van dreads wel heel erg leuk. Heb alle tools ervoor en ik ga dan gewoon lekker op me zadelkruk voor de kappersspiegel zitten.
Vind het zelf écht heel erg leuk.

Alleen als het dan zit op een manier hoe ik het niet wil hebben... tja, dan gaat het mis :P
Ik heb dan wel plezier in het bijwerken enzo, alleen als ik bijvoorbeeld een pluisbende op me hoofdhuid heb...? Hoe los ik dit op!?
En uitgroei? Hoe doe je dit?

Toen ik me synthetische er een keer te lang in had zitten gingen sommige uitgroei-stukjes ook aan elkaar klitten. Dit zou niet veel anders zijn bij echte.

En als ik echte dreads heb kan ik alsnog synthetische,, die kan ik er gewoon aanvast bevestigen.
Dan is het precies hetzelfde als nu, maar dan minder werk en zit ik niet met me eigen haar waar ik zat van ben...

Maar dat ik zat ben van me eigen haar is ook wel een luxe-probleem hoor,, ik stap uit bed, me haar zit niet, ik word chagrijnig en zeg: "kijk nou, dit is toch niet mooi??"

Maar dat probleem heb ik met dreads weer niet!!! Weer een positief iets....

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2014 10:30 am 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Ik voorspelde het al - die ingevulde vragenlijstje geven jou echt geen beter gevoel :)

Ben je er klaar voor om al die onzekerheid los te laten en in het avontuur te duiken? :D YES YOU ARE!

Kom op meid, dreadlocks erin, topic sluiten, en hopsakee!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]