Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Apr 29, 2017 7:33 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 12:29 am 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Helleuww Dreadhoofdjes!!

Ik heb het volgende besloten:

IK GA VOOR ECHTE DREADS!!

Ik hou nog steeds heel erg veel van synthetische,, vanwege de kleuren en de verschillende soorten en alles...
Maar ik vind echte dreads ook zo verschrikkelijk mooi... En ik wil het gewoon toch heel erg graag xD

Maarrrr...

Nou wil ik graag alles op een rijtje hebben en graag jullie ervaring over een hoop dingen.
Zo wordt het voor mij makkelijker om te zien wat er nou écht allemaal bij komt kijken qua verzorging en bijhouden en dat soort dingen.
Ik weet het allemaal in de algemene vorm... Maar ik wil precies kunnen zien wie het op wat voor manier doet en wat dus in de menselijke wereld reëel is.

Ook wil ik erachter komen wat voor methode het beste bij mij past, door middel van plaatjes te laten zien hoe ik het graag wil hebben...
Ik weet dat dreads hun eigen gang gaan... maar een richtlijn zit er toch wel in denk ik... en ook qua verzorging.

Ik heb op dit moment vrij kort haar... in ieder geval te kort voor wat ik bij mezelf mooi vind voor dreads.. Ik ga dus voor dread-verlenging.

Dus... mensjes... voor degenen die mij aan echte dreads willen helpen... hier komt de vragenlijst!!
(Van sommige vragen denk je waarschijnlijk, waarvoor heb je deze informatie nodig?? Maar ik heb zo ongeveer overal wel weer een reden voor... die ik zelf ook amper kan beschrijven =P)

Lees dit: Omdat het zoveel vragen zijn, mag je ook gedeeltes invullen... Dus bijvoorbeeld per categorie... en als je wilt, een andere keer een andere vragenlijst bijvoorbeeld.

VOOR HET EERST:

Vanaf het moment dat je dreads wou, hoelang duurde het voordat je ze daadwerkelijk liet zetten?

Is dit de eerste keer dat je dreads hebt?

Zo nee: Waarom heb je ze er de vorige keer uitgehaald?

Plus: Heb je ze toen uitgekamd of eraf geknipt?

Hoelang heb je al dreads?

Kies je voor uitkammen of afknippen, als ze er ooit af moeten/gaan?

Waarom (specially for afknippen)?

Heb je je pony ook gedread?

Waarom wel/niet?

Ik heb krullen, maar ik weet niet of een krullende pony staat bij rechte dreads.. Toch wil ik denk ik wel me pony vrijhouden... maar ook weer niet... I dunno...
Wat adviseer jij? Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van je pony laten dreadten?

Hoe veel geld was je kwijt?

Is dit de normale prijs?

Hoelang moest je ervoor zitten?

Is het een optie om het in 2 keer te doen vanwege de lange tijd? Hoe denk jij daarover?

Na hoelange tijd waren je dreads toonbaar aan de buitenwereld?

Na hoelange tijd heb je je dreads voor het eerst gewassen?

Was dit precies zoals het juiste was, te vroeg of te laat?

Had je jeuk? En kan dit überhaupt voorkomen bij dreads laten zetten of erna?

Had je pijn? En hoe was dat erna?

KLEUR:

Heb je van te voren je haar geverfd om je dreads in de kleur te krijgen die je wilde?

Ik heb op dit moment zwart/donker bruin haar... onderkant vaag blond en me pony vaag donker roze...
Wat adviseer je qua kleur? Ik hou van de natuurlijke kleuren bij echte dreads, en vind kleurverschil ook heel erg mooi. Van mezelf heb ik bruin.
Ik weet dat dit persoonlijke voorkeuren zijn... maar gewoon... wat zou jij doen als jij dezelfde dingen als mij mooi vond, zoals ik ze beschreef.

Wat voor kleur zijn jouw dreads?

Heb je je dreads wel eens geverfd?

Zo nee: Omdat het gewoon niet hoefde, of puur om een reden zoals dat het niet goed zou zijn voor je haar?

Blijft haarverf er bij dreads langer inzitten dan als je geen dreads hebt? Of is dat hetzelfde?

Moet verf langer intrekken?

VERZORGING:

Laat je je dreads bijwerken door iemand anders, of doe je het zelf?

Laten doen: Hoe duur is het laten bijwerken per ... ?? (dread? uur??)

Laten doen: Hoelang zit je dan ongeveer in de stoel?

Laten doen: Hoe vaak laat je dit doen?

Zelf doen: Hoe vaak werk je je dreads bij?

Zelf doen: Is dit reëel, moet het vaker of minder vaak?

Zelf doen: Als je het minder vaak bijwerkt dan het eigenlijk zou moeten, hoe snel gaat het dan fout?

Zelf doen: Wat doe je precies om het bij te werken?

Zelf doen: De woorden die je hebt gebruikt, wat houden die precies is?

Zelf doen: Hoe vaak was je je dreads?

Zelf doen: Hebben dreadverlengingen een andere verzorging nodig?

Zelf doen: Is er nog iets waar ik extra op zou moeten letten qua verzorging van me dreads?

Zelf doen: Wat moet ik ABSOLUUT NIET doen? (no wax! I know! ^^)

Zelf doen: Wat doe jij als je ziet dat je dread een monster wordt? In het geval dat je dat dus niet wilt?

Zelf doen: Ik denk dat ik de hele tijd met een dread wil spelen. Is dit handig? Zo nee: Is het wel handig om het op een bepaalde manier te doen? Zoals alleen draaien zodat het beter wordt?

DREAD-VERLENGING:

Begon jij je dreads met dread-verlenging?

Heb jij dread-verlenging op dit moment?

Heb je het ooit gehad, maar eruit gehaald?

Heb je er ooit over na gedacht om dread-verlenging te nemen?

Waarom wel/niet?

Wat voor soorten zijn er, en wat vind jij de beste?

Hoe duur is dread-verlening?

Hoe gaat dat in z'n werk bij het laten zetten? Neem je het mee... heeft diegene dat thuis... koop je dat ergens...??

Zitten er nadelen aan dread-verlengingen?

Of misschien voordelen?

VOOR EN NADELEN:

Wat is jouw grootste voordeel van dreads?

Wat zijn andere voordelen van dreads?

Wat is een voordeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?

Wat is jouw grootste nadeel van dreads?

Wat zijn andere nadelen van dreads?

Wat is een nadeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?

Ik ga een andere keer wel even foto's posten van wat ik mooi vind enzo...
Ik vind dit eerst wel even genoeg zo ^^

Liefs, Non-dreadhead, Jane Doe

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 7:04 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Meen je dit?
Ik denk dat alle vragen terug zijn te vinden in losse topics op dit forum..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 8:49 am 
Divine Dready
Divine Dready

Het heeft, bijvoorbeeld, geen zin om te weten hoe vaak iemand anders z'n dreads bijwerkt. Dit is voor iedereen verschillend, er is geen gemiddelde. Het is voor mij een beetje te vergelijken met aan mensen gewoon haar vragen: hoe vaak kam je je haar, hoe veel uur sta je voor de spiegel, knip je je haar wel eens kort? Ik zou zeggen vind je eigen weg..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 9:36 am 
Divine Dready
Divine Dready

ik werd op een dag wakker en dacht ik wil dreads.
Ik ben normaal super impulsief maar nu niet, omdat ik heel lang haar had.
Ik ben gaan surfen op het web en er informatie over gezocht.
Ik heb toen eerste me haar in laten vlechten en daarna synthetische dreads genomen.
De gene die ze zetten had ook echte dreads en vertelde over dit forum, doordat ik me hier aangemeld had nog enthousiaster geworden over dreads. Zo kwam het dat ik 27 december 2012 me eerste set dreads liet zetten.
Mijn haar hing bijna op me kont en ik heb dik, stijl en glad haar, dus ik heb het in in 2e gedeeld het dreads zetten in totaal een zit van 15 uur en het koste mij 240 euro. Bij mij zijn me dreads als een malle gekrompen, ik kijk nog wel eens met weemoed naar me lange dreads in het begin.
Ik heb ze in het begin heel veel gepalmrold, daarna een hele poos niet, ze krompen daar door tot hele gekke dikke klompen haar sommige waardoor ik ze nu wel weer altijd na het wassen palmrol. Heb ik dreaddipjes gehad, ja zeker, ik heb me zelf af en toe een vogel verschrikker gevoeld. Ze waren zo gekrompen een normale knot of staart kon niet, maar gelukkig slepen ze je hier er wel door heen!
Ik laat ze eens in het half jaar bijwerken, en wat dat kost legt denk eraan bij wie je het doet!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 10:02 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Pollepel schreef:
Meen je dit?
Ik denk dat alle vragen terug zijn te vinden in losse topics op dit forum..

Ja, dit inderdaad. Ik heb echt geen zin een hele lijst vragen te beantwoorden die al lang beantwoord zijn (en ws ook door mij). Kijk eens goed de oude topics door, en als je dan nog steeds vragen hebt kan je ze stellen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 12:03 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

En dingen als prijzen van laten zetten en bijwerken ....dat verschilt gewoon enorm. Bij (goede) vrienden doe ik het gewoon gratsi, als we ergens chillings machen, ik er zin in heb en er een haaknaald aanwezig is. Anders vraag ik 7.50 per uur. Maar er zijn ook mensen die het dubbele of driedubbele vragen, dus bij zulke vragen heeft het antwoord niet echt waarde.
Evenals de vraag van hoe vaak je het laat bijwerken; dit verschilt enorm per haartype, per wat voor dreads je graag wilt, al dat soort dingen.

Qua kleuren hebben we al een topic.
Krullende pony bij rechte dreads? Bij Iphegenia vind ik het prachtig staan! Maar het ligt er maar net aan hoe je het zelf draagt.

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 12:17 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Lonseflons schreef:
Het heeft, bijvoorbeeld, geen zin om te weten hoe vaak iemand anders z'n dreads bijwerkt. Dit is voor iedereen verschillend, er is geen gemiddelde. Het is voor mij een beetje te vergelijken met aan mensen gewoon haar vragen: hoe vaak kam je je haar, hoe veel uur sta je voor de spiegel, knip je je haar wel eens kort? Ik zou zeggen vind je eigen weg..

Juist daarom wil ik het graag van mensen persoonlijk weten. Het is ook geen vragenlijst voor alles in algemene zin, maar voor wat iedereen persoonlijk doet. Ik vind het handig om alles op een rijtje te hebben en op deze manier kan ik dat goed zien. Hoe alles per persoon is gegaan, in plaats van korte berichten door elkaar is losse topics,, zo weet ik alles wat ik in de vragenlijst vroeg nog steeds niet per persoon en qua verloop.

Thanks Nala voor je verhaal! Voor mij werkt dat heel goed, om het verloop van dreads van mensen te lezen!!
Hoe komt het eigenlijk dat je heeeel lang haar had, maar dat het bij dreads echt extreem kort werd? Ik weet dat het korter wordt... maar zó kort??

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 1:11 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ik wil het wel voor je invullen ;) Heb niks te doen, dus prima :)

VOOR HET EERST:

Vanaf het moment dat je dreads wou, hoelang duurde het voordat je ze daadwerkelijk liet zetten?
De eerste keer een paar maanden, nu eigenlijk al een paar jaar. Omdat ik echt nu zeker wil weten dat ik ze weer wil.

Nee, dit word de 3de keer.

De eerste keer waren ze gezet door een vriend van mij, maar ze waren echt te dik en ik vond het er te weinig. Ik heb ze toen uitgekamd.

De 2de keer was ik er eigenlijk klaar mee. Ik had ze 5 jaar gehad, en wilde weer wat anders. Maar ik heb dus eigenlijk altijd spijt gehad.

Beide keren gekamd.

Nu al sinds 2010 niet ;)

Kammen, ik wil geen heel kort haar.

Jep

Waarom wel/niet?
Omdat ik normaal ook geen pony heb. Staat niet bij me.

Ik heb krullen, maar ik weet niet of een krullende pony staat bij rechte dreads.. Toch wil ik denk ik wel me pony vrijhouden... maar ook weer niet... I dunno...
Wat adviseer jij? Wat zijn bijvoorbeeld de voor- en nadelen van je pony laten dreadten?

Dit is echt persoonlijk, ik zou denk ik ook mijn pony laten dreaden, omdat ik me anders niet helemaal gelijk voel. Net als wat je zegt, krullende pony en rechte dreads. Denk niet dat dat leuk is.

De eerste keer, een zakje wiet haha
De 2de keer, 50 euro

Is dit de normale prijs?
Het verschilt van 50 euro tot meer dan 700 euro. Hierin moet je je verdiepen. Je hebt geen garantie dat iemand van meer dan 700 euro dreads heeft die mooier zijn dan iemand van 50 euro.

De eerste keer is het in etappes gezet, we hebben er toen 2 weken over gedaan. Elke avond een paar.
De 2de keer heeft het wel een uur of 8-9 geduurd.

Is het een optie om het in 2 keer te doen vanwege de lange tijd? Hoe denk jij daarover?

Tja dat kan, maar persoonlijk vond ik dat niks. Ik wilde alles in 1x klaar. Even een lange zit, maar dan ben je er ook.

Ik heb ze nooit echt lelijk geworden, gewoon baby dreadjes. Lekkere pluis choas ;)

Dat weet ik niet meer.

Ja, maar de 2de keer was ik allergisch voor de permanentvloeistof. Mijn hele hoofdhuid was weggebrand en was gaan vellen. Dus dat jeukte toen het ging helen. Maar erna alleen als het weer tijd was om te wassen haha ;) En na veel gezweet te hebben.

Nee, maar heb een hoge pijngrens. Sommige vinden het wel zeer doen, maar het voelde gewoon als je haar doen.

KLEUR:

Heb je van te voren je haar geverfd om je dreads in de kleur te krijgen die je wilde?

Nope, gewoon laten zetten.

Ik heb op dit moment zwart/donker bruin haar... onderkant vaag blond en me pony vaag donker roze...
Wat adviseer je qua kleur? Ik hou van de natuurlijke kleuren bij echte dreads, en vind kleurverschil ook heel erg mooi. Van mezelf heb ik bruin.
Ik weet dat dit persoonlijke voorkeuren zijn... maar gewoon... wat zou jij doen als jij dezelfde dingen als mij mooi vond, zoals ik ze beschreef.

Tja idd heel persoonlijk. Denk eerst maar gewoon bruin, om te zien hoe dit staat.

Ze worden dan donkerbruin/zwart. Mijn eigen haarkleur.

Ja meerdere keren. Met henna was een verschrikking. Ik had allemaal poeder in mijn haar wat er niet uit wilde. Daarna met gewone verf, dat ging wel.

Blijft haarverf er bij dreads langer inzitten dan als je geen dreads hebt? Of is dat hetzelfde?

Beetje hetzelfde denk ik

Ja dat deed ik wel

VERZORGING:

[b]Laat je je dreads bijwerken door iemand anders, of doe je het zelf?
[/b]
Ik liet mijn dreads bijwerken door mijn man en vrienden :P En ook wel zelf.

Als ik veel losse haren had, en losse uitgroei.

Ja hoor, maar ik was niet zo veeleisend. Ik liet het gewoon ze gang gaan en ze zagen er goed uit :)

Ik haakte de losse haren erin terug.

Ik wasde ze 1x in de week.

VOOR EN NADELEN:

Dat het mooi is, en redelijk makkelijk toch wel.

Het bijwerken toch wel ;)

Als ze langer worden, worden ze echt zwaar als ze nat zijn.

Ik heb de vragen eruit gehaald waar ik niks op wist te antwoorden of niet op mij van toepassing zijn ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 1:16 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Oja dit waren mijn dreads de 2de keer, hier heb ik het over in mijn antwoorden ;) Ik laat binnenkort weer dreads zetten.

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 3:56 pm 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Dreadlocks nemen is een kwestie van loslaten, je kunt je nog zo voornemen hoe je ze gaat willen, maar uiteindelijk doet je haar toch waar het zelf zin in heeft. En daarnaast.. doe met je haar wat JIJ mooi vindt en trek je niks aan van de mening van anderen. Experimenteer, kleur, knip en dread het desnoods als je daar zin in hebt. Ervaar het voor jezelf. 100 ingevulde vragenlijstjes gaan jou echt geen beter gevoel geven. :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 4:26 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Woo, wat een gekte. Ik zie je al helemaal al die ingevulde lijsten naast elkaar leggen en doen, gekkenwerk.
Kun je niet gewoon met dat lijstje zelf het forum afstruinen en de lijst invullen?
Ik heb zelf echt geen zin om alles zo te vertellen hoor, wat een bak werk, poeh.
Bovendien heb ik op meerdere plaatsen al wel iets verteld over de vragen die jij stelt.
Op mijn website staat bijvoorbeeld ook alweer wat van de informatie die jij vraagt; over het zetten, bijwerken, het verlengen, de prijzen.
In mijn fototopic kun je ook kijken...
De zoekfuncties van het forum en van Google zijn je vriend ;)

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 5:30 pm 
Divine Dready
Divine Dready

vanaf het moment dat je dreads wou, hoelang duurde het voordat je ze daadwerkelijk liet zetten?
... Ik wilde ze al jaren, maar heb het een hele tijd uit mijn hoofd gezet, toen ik echt besloot ze te zetten duurde het een aantal maanden voordat het echt doorging

.... Dit is mijn 2e set, maar die volgde vrij snel op elkaar

.... Ik vond ze te netjes

.... Gekamd

.... Ehm... Kijk in mijn onderschrift daar staat het, vanaf november of zo

... Ligt eraan hoe lang ik ze dan heb

....Nee voorste plukken zijn los die zijn nog te kort

Waarom wel/niet?
.... Zijn te kort

... Wat je zelf wil. Ik heb zelf krullend haar maar mijn losse plukken stijl ik vaak

.... 150 euro

Is dit de normale prijs?
.... Geen idee

.... 10 uur de eerste set, 2e deed ik zelf

.... Ligt aan je haar en hoe lang je zelf wil zitten

.... Gelijk al

... 1e set na paar dagen, 2e set gelijk al

.... Snap de vraag niet

.... Ja jeukt nog steeds wel af en toe

.... De eerste set was na het zetten gevoelig maar niet echt pijn

KLEUR:

.... Nee

... Je eigen kleur nemen dan als je van natuurlijk houdt. Of verf je haar in de kleur die het dichtste bij je eigen haarkleur ligt en daarna niet meer verven.

.... Bruin

.... Ja

.... Zelfde geloof ik

.... Nee bij mij niet

VERZORGING:

.... Doe er niets aan, alleen uit elkaar trekken

.... Na het haar wassen uit elkaar trekken

.... Ligt eraan wat je wil, wil je strakke nette dreads of wil je ze rommelig?
En wat vind jij rommelig?

Zelf doen: Als je het minder vaak bijwerkt dan het eigenlijk zou moeten, hoe snel gaat het dan fout?
.... Gaat niks fout, als je ze niet uit elkaar trekt dan groeien ze aan elkaar maar verder vormen de dreads zichzelf wel

... Om de 2 dagen ongeveer

Zelf doen: Is er nog iets waar ik extra op zou moeten letten qua verzorging van me dreads?
Een non residu shampoo gebruiken, shampoo van de tuinen bijvoorbeeld zonder rommel erin.
Of wassen met baking soda en appelazijn

.... Geen wax inderdaad en verder zou ik het niet weten eigenlijk, niet kammen uiteraard.

Zelf doen: Wat doe jij als je ziet dat je dread een monster wordt? In het geval dat je dat dus niet wilt?
... Een monster? Bedoel je daar rommelig mee?

Zelf doen: Ik denk dat ik de hele tijd met een dread wil spelen. Is dit handig? Zo nee: Is het wel handig om het op een bepaalde manier te doen? Zoals alleen draaien zodat het beter wordt?
.... Je kunt inderdaad palmrollen

DREAD-VERLENGING:
.... Heb ik niet, wil ik ook niet

VOOR EN NADELEN:

... Weinig onderhoud, stap uit mijn bed en hoef er niets aan te doen, zit gewoon

... Staat leuk

.... Weet ik niet

... Jeuk zou een nadeel kunnen zijn, maar voor mij weegt het niet op tegen de voordelen.
En dat is ook niet dagelijks, maar af en toe, als ik ze in een staart heb gehad bijvoorbeeld.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 5:56 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Wauw dankjulliewel voor het invullen!!
Ik heb daar echt heel veel aan, ik zie dan echt persoonlijke antwoorden op mijn vragen en dat is precies wat ik zoek!

Ik lees namelijk al heel lang mee op het forumm stel vragen en dat soort dingen... alleen dit vind ik veel handiger... dat je met vragen precies en concreet kunt zien hoe het bij iedereen loopt, wat iedereen precies doet... enz enz...

Zelf heb ik, zoals ik al zei, vrij kort haar en wil graag dreadverlenging.
Ik kon eigenlijk op dit forum niet de preciese informatie vinden die ik zoek.
Ik ga straks, na het avondeten nog een keer kijken.
Wat in ieder geval mijn vragen zijn: Kan je direct verlengingen laten zetten, moet je ze zelf meenemen, maken ...?? Is het duur... dat soort dingen. Ik check het zo nog even.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 6:04 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Die vragen zal je met je dreadzetter moeten overleggen.. Verschilt per zetter denk ik.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 6:22 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

De antwoorden zullen best wel te vinden zijn op het forum, maar als jij hier veel aan hebt wil ik het best voor je invullen. Dus here goes:

VOOR HET EERST:

Paar maanden, afhankelijk van hoe snel de dreadzetter tijd had.

Ik heb nu geen dreads :P

Meerdere redenen. Ik voelde me nagestaard op straat (ben heel gevoelig voor ‘omg mensen vinden me raar en kijken naar me’ gedachten), ik heb geen geduld en ze werden niet snel genoeg mooi.

Gekamd, alle 4 de keren

Mijn meest succesvolle set heb ik bijna een jaar gehad

Kammen. Het is een rotwerk maar het kan prima, knippen is niet echt nodig. Of je moet kort haar willen.

Waarom (specially for afknippen)?
Zie vorige vraag.

Ik heb beide gehad

Waarom wel/niet?
Omdat het kan. Ik was nogal makkelijk met pony dreaden en weer uitkammen als ik daar zin in had.

Ik vind zelf dreads met losse krullen heel erg mooi. Nadeel van je pony niet gedread hebben is dat je je pony vaker moet wassen, want die wordt veel sneller vet.

Rond de 100 euro denk ik.

Is dit de normale prijs?
Denk het wel.

De laatste keer 4 uur ongeveer, inclusief verlengen.

Ligt eraan. Als je enorm lang en veel haar hebt zou ik dat wel doen, maar als je ‘maar’ een uur of 8 hoeft te zitten kan het best in 1 dag. Je kan er maar vanaf zijn. De volgende dag heb je een behoorlijk pijnlijke hoofdhuid dus dan zou ik niet nog een keer dreads willen laten zetten.

Meteen. Gewoon zorgen dat je een haarband/muts hebt tegen de springerigheid, of je doet ze in een staart. Zou ze de eerste dagen niet los dragen :P

Weekje

Wat is juist? Sommige mensen zeggen dat je je haar een maand niet moet wassen, anderen zeggen dat het meteen kan. Als ze goed gezet zijn kun je ze gewoon meteen wassen.

JA. Ik denk niet dat je daar onderuit komt.

Ik heb de eerste 3 dagen niet kunnen slapen omdat mijn hoofdhuid zo gevoelig was dat ik niet op mijn hoofd wilde/kon liggen.

KLEUR:

Nee

Ik zou de lichte delen van je haar bruin verven. Maar ik vind zelf dreads in roze/blauw/rare kleuren niet mooi. Die kleuren lijken me ook moeilijk te onderhouden, want blonderen is niet zo goed voor je dreads.

Mijne waren blond en daarna rood.

Ja

Zo nee: Omdat het gewoon niet hoefde, of puur om een reden zoals dat het niet goed zou zijn voor je haar?
-
Ik denk het wel, want met dreads waste ik mijn haar minder.

Neuh.

VERZORGING:

Ik liet ze door de dreadszetter bijwerken (Noni!)

Laten doen: Hoe duur is het laten bijwerken per ... ?? (dread? uur??)
Noni vroeg 15 euro per uur geloof ik.

Laten doen: Hoelang zit je dan ongeveer in de stoel?
Niet lang. Noni is heel snel, was altijd met een uurtje of 2 klaar.

Laten doen: Hoe vaak laat je dit doen?
Als ik het nodig vond

Nooit

Kan, als je weet hoe je moet haken. Vaak of niet vaak, dat ligt helemaal aan jezelf. Wil je nette dreads, dan zul je ze vaker bij moeten werken. Of als je niet-klittend haar hebt zoals ik, waarin dreads snel uitzakken.

Niet. Zolang je je haar niet kamt kan er weinig fout gaan met je dreads. Alle dreads vervilten na verloop van tijd.

Ik deed mijn uitgroei rubben, elke keer na het wassen.

Zelf doen: De woorden die je hebt gebruikt, wat houden die precies is?
Dread tussen je vingers en tegen je hoofdhuid wrijven in rondjes.

1 keer per week ongeveer

Zelf doen: Hebben dreadverlengingen een andere verzorging nodig?
Nee. Let wel: verlengingen van yak-haar pakken verf heftiger. Die worden vaak donkerder.

Denk dat je je daar niet op voor kan bereiden. Je moet afwachten wat jouw dreads doen. Zakken ze uit, dan laat je ze bijwerken. Gaan ze goed, dan doe je niks. En zakken ze uit en je laat ze niet bijwerken is er alsnog niks aan de hand, maar dan moet je wel wat meer geduld hebben voor ze er echt uitzien als dreads.

Geen idee… Niks wat je ook niet met normaal haar zou doen.

Noni mailen!

Nah, maakt niet zoveel uit. Ik kon het ook niet laten. Vooral kronkels waren leuk om aan te voelen.

DREAD-VERLENGING:

Begon jij je dreads met dread-verlenging?
Ja

Heb jij dread-verlenging op dit moment?
Nee, want heb geen dreads.

Heb je het ooit gehad, maar eruit gehaald?
Heb ze er uiteindelijk wel uit gehaald, toen mijn haar lang genoeg was

Wat voor soorten zijn er, en wat vind jij de beste?
Je hebt van dat goedkope synthetische haar, dat zou ik niet gebruiken. Vervilt totaal niet en ziet er erg nep uit. Je kan dreads kopen van mensen hier op het forum, sommige mensen bieden hun afgeknipte dreads aan. Maar dan moet je wel net geluk hebben dat ze lijken op jouw dreads. Je hebt ook yak-haar (wat vaak verkocht wordt als human hair). Stukje duurder maar prima kwaliteit voor verlengen. In het begin zie je bijna geen verschil, maar dit haar vervilt niet zo goed als je eigen haar.

Hoe duur is dread-verlening?
Ligt aan je dreadszetter

Hoe gaat dat in z'n werk bij het laten zetten? Neem je het mee... heeft diegene dat thuis... koop je dat ergens...??
Ik heb het haar zelf gekocht (bij een pruikenwinkel die ook extensions verkoopt), aan (toentertijd) IJs gegeven en die heeft er dreads van gemaakt en ze er tijdens het dreadszetten ingezet.

Zitten er nadelen aan dread-verlengingen?
Het stinkt als het nat wordt! Tenminste, het yak-haar wat ik had. En soms laten ze los.

Of misschien voordelen?
Je haar is langer, dat is fijn als je eigen haar niet lang genoeg is voor een staart oid.

VOOR EN NADELEN:

Het staat mooi.

Het is makkelijk. Als je geen elastiek hebt knoop je gewoon je dreads aan elkaar.

Wat is een voordeel volgens jou, maar doet er eigenlijk niet toe?
Uh… geen idee.

Ik vond het vervelend dat mensen constant opmerkingen erover maakten, eraan zaten zonder te vragen, of stomme vragen stelden. Je bent publiekelijk bezit als je dreads hebt, en dat vond ik heel vervelend.

Na een tijdje worden ze zwaar, het duurt lang om te drogen, het is vervelend met slapen (moest mijn dreads altijd op een bepaalde manier op mijn kussen leggen, anders lag het niet lekker)

Geen idee.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]