Deep clean

Alle dingen over dreads die niet met vragen over bijwerken, foto's, meetings, links en tk/a te maken hebben! Dus lekker kletsen en ervaringen uitwisselen.

Moderator: Moderators

ShareShanti
Junior Dready
Junior Dready

Re: Deep clean

Bericht door ShareShanti » di jun 27, 2017 10:57 pm

Oeeeeh, dat ziet er niet echt heel goed uit....
Ik vraag me af uit hoeveel dreads dit komt...
Als het snel droogt zou het denk ik geen schimmel zijn..
En als het niet raar ruikt zou ik het niet echt een probleem vinden.

juni1981
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door juni1981 » wo jun 28, 2017 11:36 am

Hmm....

Ik vraag me dan inderdaad ook meteen af hoe het ruikt? Volgens mij ruikt schimmel toch altijd wel een beetje muffig?

Maar als je in een oud stoffig huis woont en veel met stof bezig bent kan ik me ook goed voorstellen dat het stof/pluis is.

Druif
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Druif » wo jun 28, 2017 12:08 pm

Yes, ik heb dit ook! Ik weet vrij zeker dat het stof is, gepaard met huidvet enzo. Niets aan te doen, helaas.
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

Maria
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Maria » wo jun 28, 2017 12:42 pm

als het schimmel zou wezen dan zou je toch enorm stinken lijkt me..
ik heb ook van die stofjes in me dreads zitten ik pulk ze er altijd uit

Kafka
Mooiste oude dreads 2015
Mooiste oude dreads 2015

Bericht door Kafka » wo jun 28, 2017 7:10 pm

Ik heb dit ook op sommige stukjes dread, ineens zo'n opeenhoping van stof, terwijl m'n dreads voor de rest erg schoon, droog en luchtig zijn. Dus het zal wel gewoon onvoorkombaar stof zijn over de jaren heen :/ ik zit er soms ook alles uit te pulken vandaar dat sommige onderkanten nu vlechtjes zijn bij mij xD
They slay all they see and find all that is hidden,
Heads will soon decorate their holy rocks.

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » za jul 01, 2017 4:07 pm

Had ik bij mn vorige dreads die ik uitkamde. Vet en stofjes. Remedie? Met enige regelmaat een goede deepclean om het vet op te lossen en vuil uit te trekken. Ook bijna geen shampoo of zeep. Dit is dus bijvoorbeeld ook het residu waar mensen het over hebben. Dus stofjes, schilvers, huidvet en residu.
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Katje!
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Katje! » za jul 01, 2017 8:40 pm

Ik heb het ook hoor, kan ook bijna niet anders na zoveel tijd. Volgens mij inderdaad een ophoping van stof, huidschilfers, talg (en ik weet niet of je rookt/gerookt hebt... tabaksrook is ook een vettig goedje) en ... zeepresten als je niet goed spelt. Wat anju Sol ook schrijft eigenlijk. Ik krijg ook zin in een deep clean!

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » zo jul 02, 2017 4:25 pm

Jep, ik heb het ook. Vooral in m'n grootste bobbels en lussen blijven vaak stofjes hangen. Ik weet zeker dat het stofjes zijn want ik pluk ze er ook altijd uit en als ik van dichtbij kijk is het allemaal grijs, blauw en paars (de kleuren van mijn jas en sjaals). In de winter hoopt het ook veel sneller op dan in de zomer, in de zomer loop ik veel in bloesjes die niet pluizen.

Het vettige probeer ik steeds weg te halen met zo nu en dan een deep clean en de pluisjes pluk ik eruit met een pincet en haaknaald als ik het weer te veel vind
Afbeelding

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » vr mar 16, 2018 3:04 pm

Ik heb laatst dus als experiment om groene verf uit m'n dreadjes te krijgen deep cleans gedaan, twee achter elkaar en dat was zo effectief! Bij de eerste keer was het water heel groen maar ook heel troebel en op de bodem van de emmer zat een laagje stof/zand/kweeniewat, en de tweede keer dacht ik dus dat er niet veel zou gebeuren maar toen was het dus precies even groen maar zat er ook nog steeds veel rommel op de bodem! En ik had het daarvoor dus al onder de douche gewassen en vrij lang uitgespoeld haha. Ik deed trouwens eerst warm water mengen met een scheut azijn en pas vlak voor ik ging liggen een scheut baking soda erdoor. Geen oliën ofzo. :)

Oh ja, en ik heb tijdens het inweken ook veel zitten kneden in m'n dreads. :ja:
Afbeelding

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » zo mar 18, 2018 8:45 pm

Ik ben weer gestopt met shampoo wassen en gebruik nu alleen baking soda en azijn.
Nu zou het toch eens stuger en minder zacht moeten worden nou niks is minder waar..
Maar het voelt wel goed voor de natuur en zo dus blijf ik het zo wassen en ik deep clean het dan gelijk ook telkens :D

Plaats reactie