Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Di Aug 22, 2017 3:27 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2015 8:55 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Haha :D Ja het enige dat er bij mij waarschijnlijk in zat was kattenhaar. Maar dat is niet zo erg en gaat er vast toch niet uit. :P
Volgens mij zit er al weer wat in. Fluffy vind het heerlijk me kopjes te geven en haar hoofd dan in mn dreads te gaan begraven achteraan mn hoofd.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2016 9:32 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Vraagje, ik heb dus nog nooit een deep clean gedaan of baking soda gekocht. Ik vroeg me dus af, is dat wat ik nodig heb?
http://www.ah.be/producten/product/wi38 ... aking-soda
Volgens de afbeelding is dat iets om je pannen met te schrobben ofzo?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2016 9:44 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Klopt dit is de baking soda die je nodig hebt voor deepclean, je kunt het voor heel veel dingen gebruiken.

https://m.facebook.com/donthurrybehippie/

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2016 9:47 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Erna schreef:
Klopt dit is de baking soda die je nodig hebt voor deepclean, je kunt het voor heel veel dingen gebruiken.

Ok bedankt :)
Als mn stage gedaan is wil ik dat graag eens doen. Mn dreads zitten er nu 10 maand in dus denk dat ze er wel al tegen gaan kunnen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2016 10:26 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Net voor de eerste keer (in mn leven zelfs) een deepclean gedaan. Ik moet zeggen dat dat water er niet echt anders uit zag nadien. Nuja, na een jaar kan er misschien gewoon niet zo veel vuil in zitten? Het ruikt nu wel lekker fris naar lavendel vooral, en de rest van mn huis erbij. :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2016 11:31 am 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

dat was het doel toch? dat ze lekker gingen ruiken :)

welk 'recept' heb je gebruikt eibhlin? ik wil deze zomer mijn dreadjes ook eens even verfrissen XD

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2016 12:55 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

groen schreef:
dat was het doel toch? dat ze lekker gingen ruiken :)

welk 'recept' heb je gebruikt eibhlin? ik wil deze zomer mijn dreadjes ook eens even verfrissen XD

Ja dat wel maar ik dacht dat er misschien ook wel 'iets' uit zou komen.
Ik heb een video van lazy dreads op youtube bekeken en dat beetje gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=X782R85mFJE
Alleen heb ik mn appelazijn er gewoon bij gekapt ipv achteraf nog es in de douche. Ook die rozemarijn heb ik er uit gelaten. Die olies zijn al duur genoeg dus enkel lavendel en tea tree gebruikt. Daar dan een goeie 20 minuten in blijven soppen. Ik wou langer blijven liggen maar begon beetje een misselijk gevoel te krijgen van zo lang in een toch best onnatuurlijke houding te liggen. :tot:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2016 2:22 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Na lang drogen... heb ik de indruk dat mn dreads na die deep clean precies gemakkelijker vallen. Als in, ze zijn iets beweeglijker precies ipv zo stijf. Nochtans zijn ze niet losgekomen ofzo (zou ook niet mogen na bijna een jaar denk ik). Ook de krullende onderkantjes zijn nu vreemd genoeg recht tot rechter. :top:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2016 10:51 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Wauw, vet goed resultaat dus. Misschien zelfs beter dan verwacht? :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jul 19, 2016 12:36 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Hmmm... tijdje geleden dat ik die deep clean deed. Nu vorige week rook ik plots opnieuw die geur :< Ik snap er echt geen bal van waar het aan kan liggen. Deze morgen dan nog eens een deep clean gedaan. Ik ga het nu toch wel enkele keren herhalen de komende wasbeurten.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 3:11 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Gisteren was mijn laatste dagje vrij van de vakantie, en ik heb voor het eerst een deep cleaning gedaan. Heerlijk voelde dat! Het water was naderhand ook behoorlijk troebel en er lag zelfs allemaal zand op de bodem... oeps!

Mijn dreads voelen inderdaad wat lichter aan (de kleur lijkt zelfs ook lichter), maar ze zijn WEDEROM GEKROMPEN! Het houdt niet op... :P
Toch worth it, want ze ruiken heerlijk naar lavendel dankzij de gouden tips van Lazydreads.

Doen jullie dit nog regelmatig? Ik vind het echt een aanrader, voelt heel gezond.

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 4:40 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Hannanasje schreef:
Gisteren was mijn laatste dagje vrij van de vakantie, en ik heb voor het eerst een deep cleaning gedaan. Heerlijk voelde dat! Het water was naderhand ook behoorlijk troebel en er lag zelfs allemaal zand op de bodem... oeps!

Mijn dreads voelen inderdaad wat lichter aan (de kleur lijkt zelfs ook lichter), maar ze zijn WEDEROM GEKROMPEN! Het houdt niet op... :P
Toch worth it, want ze ruiken heerlijk naar lavendel dankzij de gouden tips van Lazydreads.

Doen jullie dit nog regelmatig? Ik vind het echt een aanrader, voelt heel gezond.

Ik roep alweer bijna een jaar dat ik dat echt wel zou moeten doen, maar hoe langer m'n dreads worden, hoe meer gedoe die deepclean wordt .. Ik krijg ook echt binnen een paar minuten migraine door het gewicht als ik met m'n hoofd in een wasteil moet gaan liggen ..en dan word ik misselijk en draaierig en heb ik er binnen een paar minuten geen zin meer in ..
Dus daar zou ik eens op moeten verzinnen :)

Misschien eens zo'n ding aanschaffen? En dan iemand die me kan helpen, zodat ik niet zelf met m'n haar hoef te gaan hannesen als ik toch weer die algehele malaise krijgt .. Handig hoor, dreads :D
Afbeelding

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 6:59 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Gombák schreef:
Misschien eens zo'n ding aanschaffen? En dan iemand die me kan helpen, zodat ik niet zelf met m'n haar hoef te gaan hannesen als ik toch weer die algehele malaise krijgt .. Handig hoor, dreads :D

Haaahaha! Ja, ik had een hele stellage gemaakt met allemaal (harde) kussens zodat ik op precies de goeie hoogte lag... Was wel aardig te doen, maar heb spierpijn in mijn armen van het wringen. Je moet er wat voor over hebben, dreads... :lach:

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 11:05 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Woow dat ding is gaaf! Lijkt me heerlijk om gewoon mee op de bank te liggen, lekker je hoofd in een warm badje en relaxen.

Maarre... Over deapleanen, ik vergeet het constant. Heb nu ook geen soda meer en ze verkopen dat niet bij de 2 dichtsbijzijnde supermarkten, wat op zich geen probleem is want er zitten 3 grote dichtbij alleen die zijn allemaal 2 minuten verder fietsen. Ik denk er gewoon steeds niet aan.. Ik wil het net als Roos ook al een jaar weer doen als het niet langer is. Ik vond het namelijk vorige keer heel fijn

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 27, 2017 2:58 pm 
Über Dready
Über Dready

groen schreef:
die badjes zien er lekker vies uit :). ik wil mijn dreads ook heel graag zo'n badje geven, ik vind mijn dreads namelijk best wel vies.
de binnenkant van mijn dreads zijn een beetje donker, dat komt voornamelijk door eerdere verfbeurten. maar er zitten ook heeeel veel donkere pluisjes in. die krijg je er zeker met zo'n badje nog niet uit, of wel? nu trek ik ze eruit, maar als ik teveel op dreef ben dan blijft er bijna niets van mijn dreads over. misschien moet ik gewoon accepteren dat dreads na 8 jaar toch wel een beetje vies gaan worden? al zitten die pluisjes er al jaren.

Ik heb dus nu precies hier last van :nein: het is heel kut. In al m'n dreads zit aan de binnenkant een soort donkere meuk. Als ik een dreadje openpeuter is wat ik zie een soort combi van huidschilfers en stof, een vettig gedoetje iig. Mijn vriend blijft volhouden dat het schimmel is maar ik vertik het om dat te geloven, want m'n dreadies drogen super snel (± 1 uur) na het wassen en ze ruiken normaal, zeker niet schimmelig. En daarbij zie ik gewoon kleine stofjes zitten als ik van heel dichtbij kijk.

Het valt vooral op als m'n dreads nat zijn maar nu was ik begonnen met eraan te peuteren en omdat het overal zit ben ik m'n dreads een beetje aan 't ruïneren. >_<

Zal es ff kijken of ik met m'n telefoon makkelijk wat kan uploaden, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel. Ik weet niet wat ik er mee aanmoet, als het wel schimmel is ga ik daar denk ik niet gemakkelijk vanaf komen..

*edit* Hier een foto! :tot: :/ :nein: :nixweiss: :pale: :grosseaugen: :cry: :buhu: :motz: :spot:

Afbeelding

behbah!

Ik heb dus vanaf t begin van deze set dreads in een heel oud en stoffig huis gewoond en ik ben dagelijks bezig met kleding maken (dus ook veel losvliegende stofdeeltjes) dus het zou op zich logisch kunnen zijn dat het stof is (in combinatie met roos/huidschilfers/vet), maar omdat mn vriend zo volhoudt dat het schimmel is ga ik toch een beetje twijfelen... wat denken jullie? :|

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]