Gewone haargel??

Alle dingen over dreads die niet met vragen over bijwerken, foto's, meetings, links en tk/a te maken hebben! Dus lekker kletsen en ervaringen uitwisselen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Victoria
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Gewone haargel??

Bericht door Victoria » di jan 29, 2013 6:55 pm

Zijn er hier ook dreadies die wel eens gewone haargel gebruikt hebben in hun dreads??
En waarom niet of hoe beviel dat?
:| :?: :)

Pebbles
Eredready
Eredready

Re: Gewone haargel??

Bericht door Pebbles » di jan 29, 2013 7:11 pm

Waarom zou je gel in je dreads willen doen?

Mira
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Mira » di jan 29, 2013 7:26 pm

Het enige wat ik zelf wel eens doe is haarlak in mijn dreads spuiten om de pluisjes plat te krijgen als ik het een keer wat netter wil hebben.
Afbeelding

Gombák
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Gombák » di jan 29, 2013 7:52 pm

Mirakeil schreef:Het enige wat ik zelf wel eens doe is haarlak in mijn dreads spuiten om de pluisjes plat te krijgen als ik het een keer wat netter wil hebben.
Ooh, ik vind dat ook al akelig klinken, haha :p
Ik heb een heel handige veel te lange pony daarvoor .. Dat het van voren gewoon lijkt alsof ik geen dreads heb :p
Maarrrr, da's off topic ... Welke intentie heb je om haargel erin te doen? Voor de netheid, of voor ontwikkeling? :)
Ontwikkeling van mijn gingerdreadjes :] ~ 5+ jaar!

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » di jan 29, 2013 8:07 pm

Ik heb t weleens gedaan, om dezelfde reden dat je haarlak+palmrollen kan gebruiken het tijdelijk ff netjes te hebben. Beviel me prima, werkte goed en kreeg het er goed uit (niet teveel gebruiken!)
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Victoria
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Victoria » wo jan 30, 2013 9:40 am

Nou ik wilde gewoon weten of het handig is om te gebruiken in plaats van die dure "dreadlock -tightning gel". En dus inderdaad om de dreads er wat netter en minder pluizig uit te laten zien.

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » wo jan 30, 2013 12:42 pm

volgens mij werkt t inderdaad net zo goed :) Wat dus ook goed werkt: haarlak en dan als t nog nat is tussen je handen rollen (per dreadje doen anders droogt t op) of citroensap (fijn want natuurlijk en het wordt ook een beetje 'hard' als t opdroogt)
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » vr feb 01, 2013 6:58 pm

Denk dat het wel helpt tegen pluizen, maar dan nog zou ik proberen zo min mogelijk extra dingen in je dreads te smeren. Voor een speciale gelegenheid, okee, maar verder is gewoon haken mijns inziens een betere oplossing. Of accepteren dat dreads nu eenmaal niet altijd het netste kapsel zijn ;)
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » vr feb 01, 2013 7:08 pm

pixie schreef:Denk dat het wel helpt tegen pluizen, maar dan nog zou ik proberen zo min mogelijk extra dingen in je dreads te smeren. Voor een speciale gelegenheid, okee, maar verder is gewoon haken mijns inziens een betere oplossing. Of accepteren dat dreads nu eenmaal niet altijd het netste kapsel zijn ;)
Dat sowieso, ik heb het 2 keer gedaan met een bruiloft :)

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » do apr 04, 2013 4:33 pm

JA ik heb in het begin van mijn dreads gel gebruikt omdat ze toen nog heel erg fluffy waren. Werkte goed, beter dan wax!
Omdat ik ze in het begin ook elke week waste, waste ik die gel er ook uit en dan deed ik er daarna weer nieuwe in.

:ja: geen dure dreadlockgel kopen maar gewoon een van de goedkopere merken (niet te duur, niet té goedkoop) werkt prima hoor!
Afbeelding

Azo
Über Dready
Über Dready

Bericht door Azo » ma apr 08, 2013 3:07 pm

Ik doe het ook wel eens voor speciale gelegenheden als ze in een pluisbui zijn.
Afbeelding
They lasted 3 years, 7 months, 2 weeks and 2 days. :D

Plaats reactie