Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Di Apr 25, 2017 8:42 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 21, 2011 2:01 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Mijn vader heeft er nooit echt een mening over gegeven, mijn moeder was eerst heel erg van "ik vind het erg lelijk, maarja, als je je er beter door voelt moet je het doen" :rolleyes: haar mening is altijd erg belangrijk voor me geweest dus uit schuldgevoel en met een rotgevoel dat ik ervan kreeg heb ik toen niet doorgezet. Maar telkens als ik dreads op straat zag, of op tv ofzo, telkens "ohhhh-en" en "ahhhh-en" en toen is in de loop der jaren het idee wel bij haar gegroeid dat ik er wel serieus in ben. En toen het broertje van mijn vriend (Chaz hier) dreads kreeg.... en hij een vriendin kreeg (Simone hier) die dreads zette.... Werd het idee reeël en heb ik het gewoon laten doen :D Ze vindt het uiteindelijk wel meevallen en zegt dat ze het ook erg bij mij vindt passen :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2011 12:28 pm 
Über Dready
Über Dready

M'n moeder heeft meer dan anderhalf jaar geroepen dat ik eruit zag als een zwerver en ''wanneer gaan die lelijke slierten er nou es uit!?'' was de standaard vraag geworden, maar daarna hadden meerdere mensen gezegd dat ze het eigenlijk heel erg mooi vonden en wilde weten hoe ik het gedaan had (en dat waren vrienden/collega's van mijn moeder/vader/zus op verjaardagsfeest) en vanaf toen besefte mijn moeder dat ze zichzelf niet in hoeft laten te perken door de mening van buitenaf (of de mening die zij aannemelijk vindt) en vanaf toen zegt ze dat ze ze wel bij me vindt passen. Toen ik er 16 vanaf had gehaald zei ze zelfs: Jammer dat die dingen erafzijn, ik vond ze zo mooi bij je passen.. (heel verhaal over een vrouw op tv die haar dreads af had geknipt en daardoor veel minder mooi werd) Je gaat de rest er toch niet afhalen he?!
Ben héél erg blij dat m'n moeder bijgedraaid is en dit soort ''rare taferelen'' van mij beter begrijpt dan eerst.. Maakt het leven een stuk fijner voor mij haha!

Oh en mijn vader is zwitserland, die heeft geen mening :-P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2011 2:58 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Mijn ouders, of iig mn pa, zijn ex-krakers/post-punkers en ik ben ook gewoon nogal vrij opgevoed. Het maakte ze niet zo heel veel uit; ze weten dat ik toch wel doe wat ik zelf wil :D
Mn moeder probeerde me er nog een beetje uit te praten maar dat lukte dus ook niet.
Mn pa lachte me alleen wel uit toen ik thuiskwam en alles nog alle kanten opstak enzo, een beetje als een palmboom :lach: Maar het maakt mn ouders niet zoveel uit dus; gaat nog leuk worden als ik binnenkort mn oma weer zie, die weet nog nergens van...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2011 7:51 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

haha ja, ik had het ook niet aan mijn oma verteld, en toen ze het voor het eerst zag heeft ze er (heel subtiel :rolleyes: ) gewoon helemaal niks over gezegd. Maar later voorzichtig dat ze het opzich wel mooi vond. (Maar ze vroeg of ik het er toch nog wel uit kon wassen?? :lach: )

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2011 1:51 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb mijn dreads pas een maand of 4, ik woon al 8 jaar niet meer thuis, heb een dochter, vriend, huis enz. Ik geloof niet dat ik het zou waarderen als mijn ouders op zon manier tegen me zeggen dat ze het lelijk vinden! Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste reactie eigenlijk niet eens echt weet, iets in de trant van "ik vind het leuker in een staart denk ik". Mijn ouders zijn ook van het netjes, goede baan etc. Maar ze hebben mij eigenlijk nooit voor het blok gezet in al mijn uiterlijke uitspattingen (donkere make-up, vies haarlak haar, donkere kleding enz zelfs aussies!!)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mrt 03, 2011 3:49 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

ik heb een er een tijde over na gedacht om mijn dreads af te knippen en mijn moeder was er heel erg tegen!
ik heb ze zelf van haar gekregen (als kerstcadeau!) geen problemen met dreads bij ons thuis : )

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2011 12:15 pm 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Mijn moeder vind ze leuk :) Mijn vader moet er aan wennen (maar dat moet ie met alles :) )
En mijn oma haar reactie: "Wat heb jij nou met je haar gedaan? Rasta's? Wat leuk!"
;D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2011 2:52 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Mijn mama zei: doe met je haar wat je wilt! :p Best wel cool eigenlijk ;)
Maar als ik dreads wou was er 1 voorwaarde het moesten nette, verzorgde dreads zijn en geen vuile zwerverachtige slierten :p

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2011 4:29 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Mijn ouders vinden het heel leuk (vooral mijn moeder), maar mijn opa en oma vinden het echt super stom. Ze hebben het nog niet gezien maar ik zie ze volgende week en bij mijn vorige dreads zeiden ze constant hoe zonde ze het vonden van mijn mooie haar, dus ik zie er wel een beetje tegenop om ze nu te zien. Doe het maar in een nette knot met een haarband of een dreadwrap of zo, dan valt het niet zo op.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 2:59 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Lotus schreef:
Mijn ouders vinden het heel leuk (vooral mijn moeder), maar mijn opa en oma vinden het echt super stom. Ze hebben het nog niet gezien maar ik zie ze volgende week en bij mijn vorige dreads zeiden ze constant hoe zonde ze het vonden van mijn mooie haar, dus ik zie er wel een beetje tegenop om ze nu te zien. Doe het maar in een nette knot met een haarband of een dreadwrap of zo, dan valt het niet zo op.

En wat was hun reactie?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 3:58 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

mijn ouders vinden het wel oke, mijn papa vind gewoon haar mooier denk ik, maar hij zegt er nooit iets vervelends over, en mama zei laatst: ik denk dat ik het zo zelfs veel mooier vind staan dan je gewone haar :P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 5:04 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Mijn moeder vind ze echt super! Ze wou er zelf ook, maar dat zag ik dan weer niet zo zitten ;D
Mijn vader... ja, die vind het denk ik niets, maar hij zegt er niets van.
En dan heb je mijn broer en die vind ze afschuwelijk! ;D
Het maakt me niet uit wat ze er van vinden, ze zijn van mij! (':
Oja, mijn ouders hebben mijn dreads wel betaald. Wat erg leuk was! :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 5:37 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

xJoiiceee schreef:
En wat was hun reactie?

We gaan er morgen heen dus dan weet ik het!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2011 8:00 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

En... hoe was het? :D oooh en hoe was je date trouwens? (zie verliefdheidstopic :D!)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2011 11:20 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Ze zeiden er niets over! Ik denk dat ze gewoon blij waren dat mijn haar nog steeds blond is :P

En mijn date is pas volgende week. Spanneeend!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]