Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Di Mrt 28, 2017 2:22 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2010 11:06 am 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Tom schreef:
JahRastafari schreef:
Het zijn vooral de Bobo's die eerder conservatiever zijn (o.a. enorme haat tegenover holebi's)

Zo'n uitspraken maken me ongemakkelijk. :|

eigenlijk zijn bij bijna alle geloven de conservatieven homo-haters..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 6:28 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Ik ben 8 jaar RastafarI en blank, maar color of skin is no issue to Rasta in het algemeen:

"Untill the philosophy which calls one race superior and another inferior [...] Untill the color of a man's skin is of no more significance than the color of his eyes there will be war"

Deze zin komt uit het nummer War van Robert Nesta Marley, maar is een parafasering uit een toespraak die His Imperial Majesty Emperor Haile Selassie the First in de jaren 60 hield voor de VN. RastafarI proberen te leven naar de wijsheid en woorden van Haile Selassie, voor RastafarI de wederopstanding van Jezus (Yeshua).

Wat JahRastafarI hier schrijft over de Bobo klopt, die zijn zeer militant en zullen mij ook niet gemakkelijk accepteren als Rasta. Maar Katholieken, Oud-Katholieken, Gereformeerden en Nederlands Hervormden zijn het ook niet met elkaar eens en toch geloven zij in dezelfde God en dezelfde Jezus Christus.

Mensen die jullie, als niet Rasta maar wel dreadhead, uitschelden en verkondigen dat je geen dreads mag hebben zijn dwalende. Zoals ik al zei Rasta proberen te leven naar de woorden van H.I.M. maar dat is moeilijk. Iedereen zal, als hij of zij diep van binnen kijkt, zeggen dat je in je leven dingen doet of hebt gedaan die je liever niet doet, of vind dat je het eigenlijk niet moet doen. Dus, don't blame them for they don't know.

Pixie, sorry voor het Engels...

Dus draag je locks zoals jij het wil, maar draag ze wel met trots!!!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 6:31 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Ben het wel eens overigens dat als je jezelf geen Rasta noemt, je ook de kleuren niet zou moeten dragen. Dat is voor mij hetzelfde als als een keppeltje dragen omdat je het tof vind staan terwijl je goj (niet-Joods) bent. Een oprechte Jood zal je dat niet in dank afnemen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 7:16 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Tom schreef:
JahRastafari schreef:
Het zijn vooral de Bobo's die eerder conservatiever zijn (o.a. enorme haat tegenover holebi's)

het is toch niet alsof dat voor jou uit de lucht komt vallen...in grote delen van afrika, azië en amerika is er immers een redelijk grote haat tegenover homo's.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 7:45 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Inity schreef:
Ben het wel eens overigens dat als je jezelf geen Rasta noemt, je ook de kleuren niet zou moeten dragen. Dat is voor mij hetzelfde als als een keppeltje dragen omdat je het tof vind staan terwijl je goj (niet-Joods) bent. Een oprechte Jood zal je dat niet in dank afnemen.

Rood, geel & groen zijn ook carnavalskleuren in Limburg... ;)
Ik denk niet dat je je die kleuren kan toe-eigenen.

Verder weet ik niet veel over het Rastafari geloof, maar ik erger me altijd aan de enorme lading Jah Bless en alle begroetingen die schijnbaar onder ieder bericht (na ieder gesprek) horen te staan enzo..

Het is niet alsof christenen hier steeds afsluiten met "Prijs de Heer, Amen" ofzo..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 7:52 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Funky schreef:
Inity schreef:

Verder weet ik niet veel over het Rastafari geloof, maar ik erger me altijd aan de enorme lading Jah Bless en alle begroetingen die schijnbaar onder ieder bericht (na ieder gesprek) horen te staan enzo..

Het is niet alsof christenen hier steeds afsluiten met "Prijs de Heer, Amen" ofzo..

Zijn ook de kleuren van Den Bosch geloof ik, maar dan voor vijf dagen per jaar. Die lopen er net als in limburg niet het hele jaar mee rond.

En god, je ergens aan ergeren kan erg irritant zijn inderdaad...

Leuke telecaster trouwens, wafforeen?

Amen ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 8:08 pm 
Op zich wel begrijpelijk dat je dat storend vind, maar ik ben bang dat lang niet de hele wereld bekend is met Rastafari en weten dat die kleuren ook persé ergens bijhoren of iets betekenen.
(net als die tientallen mensen die ineens met een rozenkrans omliepen en niet eens wisten wat het was; 'is toch gewoon een ketting?')

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 8:10 pm 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

ik ben ook geen rasta en ik draag wel rastakleuren als ik dat wil. ik ben trots op mijn african heritage en draag dat op onder andere die manier uit.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 8:16 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Hatshepsut schreef:
ik ben ook geen rasta en ik draag wel rastakleuren als ik dat wil. ik ben trots op mijn african heritage en draag dat op onder andere die manier uit.

African heritage lijkt mij meer dan genoeg argument om de kleuren te dragen

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 8:23 pm 
monkey schreef:
Tom schreef:
JahRastafari schreef:

het is toch niet alsof dat voor jou uit de lucht komt vallen...in grote delen van afrika, azië en amerika is er immers een redelijk grote haat tegenover homo's.

Kom niet uit de lucht gevallen nee, maar dat sluit niet uit dat ik me er ongemakkelijk bij vind.

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 11:11 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Inity schreef:
Funky schreef:
Inity schreef:

Zijn ook de kleuren van Den Bosch geloof ik, maar dan voor vijf dagen per jaar. Die lopen er net als in limburg niet het hele jaar mee rond.

En god, je ergens aan ergeren kan erg irritant zijn inderdaad...

Leuke telecaster trouwens, wafforeen?

Amen ;)

Was niet per se naar jou gericht hoor, ik weet niet eens of jij die afsluitingen gebruikt ;)

Fender '52 reissue trouwens, maar geleend. Over anderhalve week komt mijn nieuwe binnen en kan deze weer terug naar de echte eigenaar :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 1:31 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Tom schreef:
JahRastafari schreef:

Nou, welke uitspraak mij vooral ongemakkelijk maakt:

JahRastafari schreef:
Wat betreft die homo-haat, alles is gebaseerd op een passage uit Leviticus in het Oude Testament: Leviticus 17:13 als ik me niet vergis. "Een man zal niet omgaan met een man zoals hij omgaat met een vrouw of hij zal gestenigd worden." Heikel punt binnen de rasta beweging, sommigen nemen dit heel letterlijk op, anderen (zoals mezelf) houden de ruimte vrij voor interpretatie....

en

JahRastafari schreef:
Je kan, als volger van Ras Tafari Makkonen, deze passage natuurlijk niet gaan negeren, het is ten slotte het boek waar je convicties op berusten!

Ik bedoel, er zijn genoeg mensen die om een of andere duistere reden niet kunnen accepteren dat er homoseksualiteit bestaat. Vind ik prima, zolang ze daar maar geen andere mensen bij pijn doen. Maar dat mensen een eeuwenoud boek quoten, en op basis daarvan mij gaan vertellen wat ik niet met mannen zou mogen doen dat wel met vrouwen zou mogen, daar voel ik me dan ongemakkelijk bij.

Ik moet zeggen dat mijn bijbelkennis miniem is, maar de quote hierboven zie ik wel vaker langskomen. Het is trouwens leveticus 18:22, en to add injury to insult voegt 20:13 daar nog eens aan toe dat alle homo's dood moeten. Daar gaan mijn haren toch wel even van rechtop staan. Da's krasse taal, dat dat nog mag tegenwoordig.

Overigens staat in leviticus ook nog het e.e.a. over mensen die andere mensen doden, namelijk dat die ook gedood moeten worden (ziet u het recursieve patroon?). Nouja, al met al nogal een geweldadig boek.

Om het dan toch wat on-topic te houden: ik ben blank, homo en heb dreads. Smullen voor de conservatieven :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2010 8:57 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik bedenk me net: als homo ga je toch niet zo om met mannen als je omgaat met vrouwen?
(denk daar maar eens over na gekke mensen die die passage aanhalen!)

Inity schreef:
Hatshepsut schreef:

African heritage lijkt mij meer dan genoeg argument om de kleuren te dragen

Als je rood/groen/geel mooi vindt en dat graag wil dragen dan lijkt me dat ook een prima argument. Mijn billen knijpen echt samen bij uitspraken als: mensen mogen niet die kleuren combinatie dragen want ze zijn geen rasta's. Brrrr!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2010 11:16 pm 
Eredready
Eredready

toch: kleding draagt iets uit (haardracht ook) Van mij mag iedereen alles dragen. Maar een beetje weten wat je uitdraagt als je dat doet kan geen kwaad (ook als je dan alsnog zegt: ik weet dat het hier en hier voor staat, maar ik vind het gewoon mooi)

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2010 10:04 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

ok, inderdaad, ik had dat stukje nog niet gelezen, en de rest van dit topic ook niet om eerlijk te zijn.

'Several not-Rasta people now enjoy the privilege of wearing dreadlocks and do so in comfort at the expense of Rasta. But dreadlocks are a responsibility for a consciouss purpose. Therefore, dreadlocks, when worn, should be worn with discipline and with respect to Rastafari.
A one must respect the deep cultural, religious and mystical significance of Rastaman ans Rastawoman's Sacredlocks. They are a covenant with our Jah, Haile Selassie I and with each other.'

priveleges? ik bedoel, sinds wanneer zijn dreadlocks alleen voor rastafari bestemd, en gedogen de rastafari dat? ik krijg steeds minder respect voor rastafari als ik dit soort dingen zie. en zeker wel dat ik dreads ga nemen. en dan maar dreads zonder respect voor rastafari. alsof rastafari de enige personen op deze hele aardkloot zijn die dreads mogen hebben?

en dat rastafari überhaupt het lef hebben om te zeggen dat dreads eigenlijk alleen bij hun horen.

nee sorry, ik kan dit niet echt snappen.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]