Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Di Mrt 28, 2017 2:23 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2010 10:04 pm 
Erenerd
Erenerd
Gebruikers-avatar

Omdat jullie blijkbaar zelf niet kunnen stoppen of in staat zijn om een topic aan te maken in het discussiegedeelte heb ik de berichten afgesplitst.
Verder discussiëren over homoseksualiteit/dreads/de rest van die discussie kan hier:

viewtopic.php?f=15&t=5789

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2010 10:05 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

ik dacht al, waar zijn die posts gebleven? ik zal mijn eigen post daar ook even heen kopieeren. :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2010 12:03 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Wat ik heb gelezen is:
Het woord 'dreadlocks' komt oorspronkelijk uit jamaica waar de zwarte slaven hun haar in vervilde locks hadden. De gegoede burgerij noemde ze dreadlocks omdat 'dread' angst betekent. De slaven boezemden angts in omdat ze altijd maar in opstand wilden komen enzo.

Ik denk dat de de jamaicanen niet weten dat er op andere plekken op de wereld ook mensen vervilte of gedraaide locks hadden. Overal over de hele wereld hadden verschillende volkeren verschillende manier van zelfexprsessie. Zoals in de angelsaxische wereld en in africa.
Mensen moeten inderdaad niet zo kortzichtig en intolerant zijn.

Ik denk dat het woord 'dreadlocks' wel inherent is aan jamaica en rastafar,i maar het fenomeen van vervilte of ongekamde of ingedraade lange haarlokken is niet iets waar de jamaicanen/rastafai patent op hebben. Ook al denken ze van wel.

Monica

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 13, 2011 4:06 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Rasta's die ik tegenkom in de stad vinden het juist leuk dat ik dreads heb... en dreads is toch natuurlijk?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Apr 30, 2012 8:22 am 
Newbie Dready
Newbie Dready

Weet je wat mij opvalt als je een beetje de posts leest die hier staan? is dat niemand de rasta feeling goed ter woord kunnen brengen. everybody is judging and knowing it better. zonde.. rastafari is iets voor jezelf wat zit in je hart, geen of wel dreaded, blank, donker, geel of paars.. jij weet wat het beste voor je is en waar jij in gelooft. let I and I be. Bless.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2012 11:45 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Ik heb zelf op wat Amerikaanse sites/blogs rondgehangen, en wat ik gelezen heb was HEEL fel tegenover blanken met dreadlocks. Als je zoekt op "dreadlocks" en "cultural appropiation" dan schrik je echt!
Ze vinden het echt niet kunnen, niet alleen omdat dreads bij rastafari horen, maar het is voor hen ook een teken van verzet tegen blanke onderdukkers, en ze hebben het gevoel dat veel blanke mensen het alleen doen om "cool te zijn" en omdat ze blowen enzo.
Omdat die mensen de betekenis erachter niet snappen, en zoiets hebben van "hoe kun je het nou erg vinden? Ik laat toch zo alleen maar zien hoeveel ik jullie cultuur waardeer?" terwijl ze helemaal niks van hun cultuur weten

Dat greep mij wel aan, want deze mensen maakten zich er echt heel erg druk over, waren er erg beledigd door, en ik wil natuurlijk niemand kwetsen met mijn haarstijl.
Ik heb zelf nog geen dreads (ik ga ze laten zetten) maar dit was wel een reden voor mij om erg te aarzelen. Gelukkig merk ik hier dat in Nederland de sfeer wat toleranter is :) Dat stelt me wel gerust.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2012 11:32 am 
Eredready
Eredready

Ik wordt regelmatig door rastafari gegroet met een grote lach en een 'Sister!' dus mijn ervaring is dat het in Nederland vaak geen probleem is (of de mensen die het wel een probleem vinden zeggen niets)

Maar dan nog blijft het feit dat de rastafari niet de enige bevolkingsgroep zijn die hun haar van oudsher in dreads dragen.

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2012 1:08 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Pfoe, nee dat ideee kreeg ik ook al niet van dit forum! Gelukkig vinden rastafaris hier blanken met dreads niet erg.

Mijn ouders hadden voorgesteld dat ik mn haar zou laten dreaden in een afrohair-kapsalon, en daar had ik door al die verhalen op het internet dus niet erg veel zin in.
Maar ik denk dat het sowieso beter is om mijn behoorlijk steile haar te laten dreaden door iemand met ervaring in europees haar enzo, dus afroshops vallen sowieso af.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Sep 08, 2012 9:20 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ja zeker, ik heb hier al een hoop langs zien komen wat niet helemaal goed gegaan is in een afroshop. De techniek is gewoon anders.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Nov 11, 2013 10:20 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

blessed Selassie ! one love mensen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 11:07 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Gadver, net allemaal stukjes zitten lezen over "cultural appropiation.
Mensen die helemaal los gaan over blanken met dreads. Best eng brrrr.
Zelfs een verhaal van iemand die door een groepje donkere vrouwen was aangevallen omdat ze dreads had.
Heb hier nooit iets gemerkt van haat tegen mijn dreads gelukkig, lijkt me echt eng.
En er lopen best wel veel donkere mensen met dreads hier, denk dat ik ze maar in een staart ga dragen voortaan, brrr

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 11:33 pm 
Divine Dready
Divine Dready

haters heb je in alle culturen!
Zo als je blanke mensen heb die het vreselijk vinden dat je met dreads loopt heb je ook donkere mensen die dat vreselijk vinden en zeker gezien de geschiedenis. Ik heb op tagged tot nu toe 2 keer echt een dreig bericht gehad over me dreads.
Ik ken de berichten niet die jij gelezen heb maar ik krijg 9 van de 10 keer juist leuke opmerkingen van hey rasta of sista

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 11:35 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met rastafari hier in Nederland. Ze vinden het allemaal mooi

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 11:44 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Een vriend van mij is vroeger wel eens in elkaar geslagen door van die stomme kakkers, omdat hij dreads had. Daar zou ik eerder bang voor zijn dan voor donkere mensen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2013 11:45 pm 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Misschien kan je buiten voortaan maar beter een muts dragen Liesz, nog veiliger.

Ik heb in de 8 jaar dat ik dreads had nog nooit een negatieve opmerking van een rastafari gehad, alleen maar positief!

http://www.flickr.com/photos/s0y

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]