Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Wo Nov 22, 2017 6:39 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 523 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2013 10:43 pm 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Ja dreads gaan jou zeker weten staan! :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2013 11:21 pm 
Divine Dready
Divine Dready

als je ze strak zet verlies je toch heel veel lengte, maar of je nu straks of los zet krimpen kan je weinig aan doen toch Kijk naar mij het hing bijna op me kont me haar en nu 10 maanden later tot op me schouders

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2013 7:26 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Als je controle wilt hebben over je haar moet je geen dreads nemen ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 12:08 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb je fototopic doorgekeken, Nala, mooie dreads. Moet wel ff slikken als ik bedenk dat m'n haar zo kort kan gaan worden! Hoe zijn de jouwe gezet? Touperen?

Reauxche jouw dreadjes vind ik wel een ideale dikte hebben! Weet je misschien nog hoe dun je ze hebt gezet? :P

Sorry voor alle vragen hoor! Hoop niet dat ik vervelend ben... Ik wil gewoon zo goed mogelijk weten waar ik mee bezig ben. Dat ze gaan doen wat ze willen snap ik wel, maar ik wil gewoon niet opeens voor onprettige verrassingen komen te staan of spijt krijgen van keuzes die ik met m'n dreads maak ofzo. xd

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 12:12 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Mijne zijn met touperen en wax gezet, geen manier om aan te raden .. Dus beetje moeilijke maatstaf :p
We kunnen vast wel berekenen hoeveel dreadjes jij moet kweken om omgeveer dezelfde dikte te krijgen ;)
Ik heb belachelijk dun haar, een pony en circa 50 dreads ... Hoe dik is jouw haar? :)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 1:04 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Hmm, mijn haar is dun, maar ik weet niet precies hoe ik de dunheid meet. :p Hmmz.. Snel een selfie danmaar...

Weet niet of je hier veel mee kan, maar zo dik is m'n staart als als ik al m'n haar bij elkaar doe (minus m'n pony, obviously ;p die wil ik ook houden):

Afbeelding

Ik wil de mijne met twist & rip doen, en zonder producten ofzo. Is dat wel aan te raden?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 1:47 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Oud, maar daarom niet minder waar:

Onderwerp: Vraag: Omgaan met babydreads

pixie schreef:
Eigenlijk best grappig om te zien dat mensen steeds veeleisender worden wat dreads betreft. Toen ik zo'n 6 jaar geleden dreads liet zetten had ik echt mn god geen idee wat ik er eigenlijk mee moest doen. Maar een paar kapsalons zetten dreads (toen al tegen belachelijke prijzen) en een paar meisjes boden op internet aan dreads te zetten, met bij dergelijke kapsalons afgekeken technieken, al dan niet verbeterd of niet helemaal goed gekopieerd.
Beebiedreadjes toen zagen er praktisch altijd niet uit. De eerste maand niet wassen, was standaard het advies (logisch: met slechter gezette dreads vallen ze dan gewoon uit elkaar), regelmatig waxen (dan leek het tenminste nog op dreads) en doorhalen (want hoe anders werk je dreads bij?). En geduld geduld geduld hebben. Ik heb voor zover ik weet nooit echt gewanhoopt, omdat ik ook zoiets had: het komt wel goed. Dreads varen wel met de tijd. Ik wilde juist dreads, om het proces ook een beetje te volgen. Bovendien krijg je van kortzichtige mensen toch wel negatieve reacties, hoe mooi en schoon je dreads ook mogen zijn. En dreadvriendjes waarderen het proces waarschijnlijk ook wel (ik heb regelmatig dat ik denk: 'awww, wat een leuke beebiedreadjes!'), en die willen helemaal geen meters lange dikke vervilte strengen zien op iedereen. Verschil moet er ook wezen.

Tegenwoordig wil iedereen vanaf dag één de strakste, langste, saaiste dreads lijkt het wel. En ze wringen zich in de vreemdste bochten om daar te komen. Andermans dreads, yakhaar, nephaar, haken, rollen, citroensappen, lockpeppa-en, etc etc etc.
Terwijl de wijste les van 'vroegah' nog steeds geldt: geduld, geduld, geduld.

Wil je arteficiële fashiondreadies: bereid je dan maar voor op uren haken, viltnaalden, rubben, rollen en smutten. Wil je gewoon dreads, als in: wil je je haar lekker zelf laten beslissen hoe hij of zij vindt dat je haar het leukste zit: maak je dan niet zo druk erom. Werk het af en toe een beetje bij om congo's te voorkomen (ja, er is een congo-topic, voor de mensen die niet weten wat congo's zijn) en wacht lekker af. Of laat het bijwerken; 'neem iemand in dienst' of leer het je vrienden of ouders.
De techniek van het zetten en manier van het zetten maakt uiteindelijk maar zo ontzettend weinig verschil, en wat je ermee doet... tjah... volgens mij boeit het ook weinig. Alle dreads worden uiteindelijk mooi. Michiel leek bijvoorbeeld in het begin nogal ongelukkige beebies te hebben, maar nu, een tijd later, zijn ze groot en sterk geworden en met recht Hoofdletter Dreads.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 1:48 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Alles is aan te raden, alles wordt uiteindelijk mooi. Maak je niet druk en geniet van t proces ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 2:10 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

True. Sommig haar w9rdt recht, sommig haar wordt vet bobbelig, sommig haar dreadt helemaal niet.

Maar inderdaad, kijk wat topics door ( inclusief de eerste foto's zodat je ziet waar het mee begon) en kijk wat je daarvan mooi vindt.

ik heb ongeveer evenveel haar, maar dan korter, en dat is toch een flinke bos geworden (mijn vorige set). Bij mij is het helemaal niet veel gekrompen maar ze waren ook heel los gezet, dus toen het eenmaal echt begon te verfilten was het al een heel stuk gegroeid. Het is in 3.5 jaar van kn schouders tot mn kont gegroeid inclusief krimpen. Ik had dus een totaal ander proces dan Nala.

Het kan alle kanten op dus het is een kwestie van in het diepe springen en vanzelf zien wat ervan komt :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 8:36 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Alienkid schreef:
Hmm, mijn haar is dun, maar ik weet niet precies hoe ik de dunheid meet. :p Hmmz.. Snel een selfie danmaar...

Weet niet of je hier veel mee kan, maar zo dik is m'n staart als als ik al m'n haar bij elkaar doe (minus m'n pony, obviously ;p die wil ik ook houden):

Afbeelding

Ik wil de mijne met twist & rip doen, en zonder producten ofzo. Is dat wel aan te raden?

Denk dat je met rond de 50/60 wel op eenzelfde dikte uit zou komen ;)
Zonder producten is sowieso aan te raden en de methode, tsja, dat zie je (als het goed is! ;)) na een jaar toch niet meer, dus of je nu twist&rip of touperen+haken doet, dat is niet zo'n verschil :)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 9:49 am 
Divine Dready
Divine Dready

Mijne zijn idd gezet door touperen en met de haaknaald ik heb er 74 en een pony en heb dik haar.

Ondanks dat ze heel erg gekrompen zijn en ik daar zeker wel een aantal keer om heb moeten slikken heb ik zeker dat proces niet willen missen. Want het hele proces meemaken is zo leuk elke keer zien ze er anders uit en voelen ze anders en ik heb het idee (of wil me zelf dat wijs maken) dat ze nu weer aan het groeien zijn. Mijn haren groeide altijd heel snel dus daar ga ik ook vanuit met me dreads en heb ik straks ook me dreads weer op me kont hangen :D
Ben heel erg benieuwd naar je dreads proces alienkid

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 10:05 am 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Ik sluit me aan bij wat Pixie zegt. Alle dreads worden vanzelf mooi, zolang je ze maar de tijd geeft :) Ik denk eigenlijk zelfs dat wanneer je teveel van je haar eist, het zelfs minder mooi/sterk wordt. Net zoals overmatig stijlen/föhnen bij normaal haar.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2013 8:45 pm 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

pixie, ik snap je punt, maar ik vind het gewoon heel moeilijk om geen control freak over m'n haar te zijn. :P Ik ben ook niet van plan m'n dreads onder een streng dictatoriaal regime te houden ofzo, en ik zal onvoorwaardelijk van ze houden!! (Of ze uiteindelijk uitkammen, but don't tell them that.) En ik weet dat ze er sowieso iets van een jaar over zullen doen om 'volwassen' te worden, maar ik ben wel blij dat ik met m'n vragen terecht kan op dit forum en op andere sites (daar bestaan ze immers ook voor, toch?), want als ik bepaalde dingen niet wist, zou ik waarschijnlijk nooit gekozen hebben om dreads te nemen. Bijvoorbeeld dat je ze kan uitkammen en helemaal niet hoeft af te knippen als je ze niet meer wil; dat je niet perse wax en andere producten hoeft te gebruiken; dat je ze kan wassen dan dat ze dan ook gewoon goed schoon worden en dat het helemaal geen smerige bedoening is. Etc. etc.
Daar komt ook bij dat ik nog thuis woon en m'n ouders behoorlijk ouderwets/conservatief en redelijk streng gelovig zijn. Dus alles wat een beetje buiten hun leefwereld valt moet/wil ik aan ze kunnen uitleggen, om ze een beetje gerust te kunnen stellen. :) Als ik laat zien dat ik weet waar ik mee bezig ben, is dat zowel voor hun als voor mezelf fijner. (En de relatie met m'n ouders is pas sinds een jaartje of twee aan het vormen en verbeteren, dus het is wel prettig voor mezelf om dat niet te gaan verpesten door heel puberaal tegenover ze te gaan zitten doen door geen rekening met ze te houden en ze er niet bij te betrekken, maar gewoon dreads te nemen en niks te vertellen of uit te leggen.)

Anyway!!! Mijn vragen zijn nu wel min of meer beantwoord, denk ik (zo niet, zullen ze vanzelf wel verschijnen :P). Superbedankt iedereen! n.n Ik ga jullie foto topics allemaal een beetje stalken and even more look forward to seeing my own dreadies form and be all unique and see what they'll do and how they'll grow. xd
Ik ben deze maand bezig met een schrijfproject/marathon en als ik het haal, mag ik mezelf belonen met dreadies! Haal ik het niet, dan moet ik wachten tot m'n verjaardag in april, dus ik ga nu verdwijnen en schrijven als een malle, want die dreadlocks willen gezet worden! :d

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 523 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]