Hoe(vaak) werk jij je dreads bij?

Alle dingen over dreads die niet met vragen over bijwerken, foto's, meetings, links en tk/a te maken hebben! Dus lekker kletsen en ervaringen uitwisselen.

Moderator: Moderators

Ik werk mijn dreads..

elke dag bij
12
6%
elke week bij
35
17%
elke maand bij
27
13%
soms bij
61
29%
Nooit bij
21
10%
Bijna nooit bij
53
25%

Totaal aantal stemmen: 209

Meghan
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Re: Hoe(vaak) werk jij je dreads bij?

Bericht door Meghan » zo apr 12, 2009 6:04 pm

In dat jaar dat ik ze nu heb, 2 keer bijgewerkt.
en dan alleen uitgroei met de haaknaald, want echt losse haren heb ik niet,
lussen/bobbels vind ik leuk, dus dat laat ik zo :)
Dreads By Meghan

Echte dreadlocks en synthetische dreads!

Gunna
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Gunna » di apr 14, 2009 7:47 pm

Kan je ook te váák palmrollen? Want ik ben nu behoorlijk neurotisch met mn driedagenoudedingen bezig, moet ik ze niet wat meer met rust laten?
But if magic doesn't exist, how do airplanes fly?

Mo
Über Dready
Über Dready

Bericht door Mo » di apr 14, 2009 7:59 pm

Ik deed het in het begin iedere dag één keer met citroensap. Ik denk dat vaker citroensappen ze misschien wat plakkerig kan maken. Als je geen citroensap gebruikt weet ik niet of het echt té vaak kan zijn. Maar het kost je dreads natuurlijk ook gewoon tijd om te ontwikkelen, ongeacht hoe vaak je eraan zit.
16 juli 2007 - 27 mei 2012

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door pixie » di apr 14, 2009 11:45 pm

ik heb nooit gepalmrold volgens mij :D
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

milkyman
Junior Dready
Junior Dready
Geslacht: dread-man
Contacteer:

Bericht door milkyman » wo apr 15, 2009 11:51 am

pfff, ik heb bijna elke dag wel aan de meeste dreads zitten touperen en weetik t wat omdat ze nogal los zaten,, nu kwam ik er gister achter dat de dreads waar ik zo goed als niets aan gedaan bij de onderkant ( punten dan eej ) al flink aan het vilten waren -_-''' mischien moet ik ook eens wat meer geduld hebben....

maar ik heb ze gister eens met citroensap gepalmrold,, en ik merk het verschil gelijk ....
ik ga eens proberen er een tijdje van af te blijven XD
Afbeelding
[/url]

photo topic

Robinbeertje
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Robinbeertje » wo apr 15, 2009 4:19 pm

hmm ik heb een haaknaald en ga ermee d elosse haartjes terug doen
maar dat is nog best lastig :P

Xenoni
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Xenoni » zo jul 24, 2011 1:06 pm

Ik werk mijn dreads veel te veel bij.
Ik haak 1x in de maand.
ik probeer het altijd uit te stellen, maar dan zie ik dat mijn stompen puntjes in kwastjes veranderen en dan ga ik echt met de haaknaald aan de slag.
En als ik het gewassen heb en het is bijna droog, dan rub ik ze allemaal één voor één.
Ik vind zelf ook dat ik er te veel aan doe, en merk nu dat ze wat ouder worden en ik rustig wel eens een maandje kan overslaan.
Maar of ik het bijwerken ook werkelijk kan laten, meestal niet.

(dus ik uit mijn bijwerk verslaving dan maar op iemand anders z'n dreads ;).)
Hupsakee weg er mee, en vooral blijven lachen!
Afbeelding

Elliebellie
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Elliebellie » zo jul 24, 2011 1:13 pm

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat bijwerken inhoudt. Is palmrollen of rubben al bijwerken ? Ik palmrol er af en toe een paar en rub soms, maar volgens mij helpt het niet echt. Ik heb een 1 mm haaknaald en daarmee heb ik een keertje geprobeerd losse haren in te trekken, maar het werd alleen maar erger. Dus eigenlijk doe ik niks, alleen wassen af en toe en uit elkaar trekken. Hoe lang moet/mag je uitgroei worden voordat je weer moet laten bijwerken? Dat ik straks niet met een onherstelbare ravage zit, want ik ben veuls te blij met mijn dreadjes!
Afbeelding

Tapasnaturalles
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Tapasnaturalles » zo jul 24, 2011 2:02 pm

.
Laatst gewijzigd door Tapasnaturalles op za sep 03, 2011 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Eibhlin » zo jul 24, 2011 2:04 pm

Ik heb er eigenlijk nog bijna niets aan gedaan, in het begin effe zitten prutsen met de puntjes maar de meerderheid blijft toch los komen dus dan maar losse puntjes. Verder enkel wassen en ze uiteen trekken zodat ik geen congo's krijg. Ben ook niet van plan te bij te werken, de natuur zn ding laten doen :)
Afbeelding

Azo
Über Dready
Über Dready

Bericht door Azo » zo jul 24, 2011 3:45 pm

Elliebellie schreef:Ik weet eigenlijk niet zo goed wat bijwerken inhoudt. Is palmrollen of rubben al bijwerken ? Ik palmrol er af en toe een paar en rub soms, maar volgens mij helpt het niet echt. Ik heb een 1 mm haaknaald en daarmee heb ik een keertje geprobeerd losse haren in te trekken, maar het werd alleen maar erger. Dus eigenlijk doe ik niks, alleen wassen af en toe en uit elkaar trekken. Hoe lang moet/mag je uitgroei worden voordat je weer moet laten bijwerken? Dat ik straks niet met een onherstelbare ravage zit, want ik ben veuls te blij met mijn dreadjes!
Onherstelbaar zal het niet snel worden, maar met rubben is het wel zo dat het beter werkt als de uitgroei kort is. Ik rub bijna elke dag wel een paar dreadjes, een beetje gedachteloos als ik aan het lezen ben ofzo. Je moet met rubben wel kracht uitoefenen, alleen een beetje rondjes draaien helpt niet.
Afbeelding
They lasted 3 years, 7 months, 2 weeks and 2 days. :D

Elliebellie
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Elliebellie » zo jul 24, 2011 4:30 pm

Oké, dank voor je uitleg Azo. Mijn uitgroei is denk ik een cm of 3. Ik heb niet het idee dat ik dat helemaal goed kan rubben... Anders toch een keertje laten doen? En hoe gaat dat dan? Weer elastiekjes en dan inhaken?
Het moet straks, als ik weer voor de klas moet, een beetje toonbaar zijn natuurlijk. Anders had ik het misschien wel meer laten gaan allemaal.
Afbeelding

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Eibhlin » zo jul 24, 2011 4:43 pm

Azo schreef:
Elliebellie schreef:Ik weet eigenlijk niet zo goed wat bijwerken inhoudt. Is palmrollen of rubben al bijwerken ? Ik palmrol er af en toe een paar en rub soms, maar volgens mij helpt het niet echt. Ik heb een 1 mm haaknaald en daarmee heb ik een keertje geprobeerd losse haren in te trekken, maar het werd alleen maar erger. Dus eigenlijk doe ik niks, alleen wassen af en toe en uit elkaar trekken. Hoe lang moet/mag je uitgroei worden voordat je weer moet laten bijwerken? Dat ik straks niet met een onherstelbare ravage zit, want ik ben veuls te blij met mijn dreadjes!
Onherstelbaar zal het niet snel worden, maar met rubben is het wel zo dat het beter werkt als de uitgroei kort is. Ik rub bijna elke dag wel een paar dreadjes, een beetje gedachteloos als ik aan het lezen ben ofzo. Je moet met rubben wel kracht uitoefenen, alleen een beetje rondjes draaien helpt niet.
Ik heb geluk, men uitgroei klit vanzelf :)
Afbeelding

Dagmar
Über Dready
Über Dready

Bericht door Dagmar » zo jul 24, 2011 4:59 pm

Ik heb uitgroei van kilometers op sommige dreads, en zelfs dan helpt rubben nog. Goed, je moet meer doen, maar het helpt nog wel! voor de rest werk ik ze nooit bij.

frank8910
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door frank8910 » wo feb 01, 2012 10:15 am

Ik doe aan interlocken(de dread door de uitgroei heen halen). Iedereen raadt het me af maar ik doe het al jaren en het werkt prima. Zal wel aan mijn type haar liggen. Ik heb rubben wel geprobeerd maar het helpt niet en interlocken is veel sneller dus ik weet het wel;) Maar dat doe ik ook dagelijks. Als ik ergens uitgroei voel van meer dan een paar centimeter trek ik die dread er doorheen en klaar. Dan stop ik er gelijk wat los haar tussen, werkt prima bij mij.

Plaats reactie