Dreads & Werk

Alle dingen over dreads die niet met vragen over bijwerken, foto's, meetings, links en tk/a te maken hebben! Dus lekker kletsen en ervaringen uitwisselen.

Moderator: Moderators

Katje!
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Katje! » za jun 30, 2007 7:14 pm

kwebbel schreef:en wat alsj e ze ontslaan als je dreads neemt?
als ze erbij vermelden dat dat de reden is, zitten ze fout en kun je er een zaak van maken: http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=fd3fea
probleem is dat in de praktijk bedrijven vast een andere reden verzinnen zodat ze niet fout lijken te zitten. Maar ja: zou je nog graag voor dat bedrijf willen werken ? :roll:

kwebbel
Über Dready
Über Dready

Bericht door kwebbel » zo jul 01, 2007 2:59 pm

Bedrijven zijn altijd creatief in dat soort dingen. Maar ik bedoelde ook op de omweg manier.
geluk is voor mij ... je voelen als een mandarijn

jeroen
Eredready
Eredready

Bericht door jeroen » ma jul 02, 2007 11:53 pm

AnimalFreak schreef:Precies, je houding etc heeft er heel veel mee te maken met hoe je overkomt en of je indruk maakt, dan gaan ze verder echt neit naar je haar kijken lijkt mij.
het hangt natuurlijk van de situatie en de plaats af. en ze kijken sowieso wel naar je uiterlijk ook, het lijkt me maar zelden voor te komen dat ze daar helemaal niet naar kijken. maar inderdaad, het uiterlijk is niet alles, en zelfs met dreads kan je een goeie baan bemachtigen.

dus ook even mijn persoonlijke bijdrage: ondanks m'n dreads is mijn zoektocht naar werk heel vlot verlopen. ik ben nergens geweigerd, er is nergens een opmerking over gemaakt (alleen dan door 1 prof die zei dat ze me nog herkende van een stagemaand "aan uw krullen", maar niet negatief bedoeld). integendeel zelfs: al m'n sollicitatiegesprekken zijn fantastisch verlopen, en overal waar ik wou, mocht ik beginnen werken :D (maar je kan natuurlijk niet overal gaan werken dus heb ik hier en daar mensen moeten teleurstellen :P).
en waar dat is: gedeeltelijk in het grootste en belangrijkste ziekenhuis van het land, waarschijnlijk gedeeltelijk aan de universiteit, en dan nog een stukje bij een sportclub voor hartpatiënten.
als men je goed vindt in wat je doet, en je goede resultaten hebt weten te behalen in je studie, dan hoeven dreads dus zeker geen belemmering meer te zijn om aan een job te raken :D
universal love is what we need

stinos

Bericht door stinos » di jul 03, 2007 10:16 am

fijn om te horen dat het ook zo perfect kan gaan op een zoektocht naar werk met dreads :)
ik ga proberen te werken i een bejaardencentrum, daar zou het ook geen probleem moeten zijn denk ik

Christa
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Christa » di jul 03, 2007 10:24 am

ik werk in t verpleeghuis en laatst gesolliciteerd inde thuiszorg..voor beiden geen probleem hoor..
Afbeelding

zoezan
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door zoezan » zo jul 08, 2007 9:22 pm

Ik werk nou als vakkenvuller maar wil/ wou heel graag caissiére (opzich ben je dan toch wel het "gezicht" van een supermark, volgens mijn baas) worden, ik hoorde wel eens dat mensen om hun dreads niet aan genomen werden. Ik was hier dan ook wel bang om, maar ik ben vorige week gevraagt als caissiére (een maand geleden na mijn (toffe)baas gegaan en gezegt dat ik dat ook wel eens wilde doen)
Ik ben nou dus helemaal blij!!
Volgens mij maken bazen problemen van je haren. Heel veel klanten van mijn supermarkt vinden het juist wel interessant en vrolijk (Maar ik moet ze nog wel af en toe vertellen dat ik gewoon mijn haren kan wassen)
Afbeelding

Muis
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Muis » wo jul 11, 2007 6:29 pm

Hmm ik lees hier toch dat het niet zo een probleem moet zijn in de zorg!
Dat is wel een fijn ide ik zag gister ook een meisje op televisie die in het ziekenhuis werkt en zij had ook dreads!
Mijn school zei dat ik als verpleegkundige met dreads nooit aan het werk zou komen maar het tegendeel bewijst dus.
Misschien moet ik toch maar de stap zetten om weer dreads te nemen! :O

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » wo jul 11, 2007 7:11 pm

ik heb stage gelopen in een bejaardentehuis en daar kreeg k juist allemaal vet leuke reacties en ook mensen die er werkten zeiden dat vet veel van de omaatjes en opaatjes t vet leuk vonden enzo
had k eigenlijk ook niet verwacht
Afbeelding

kwebbel
Über Dready
Über Dready

Bericht door kwebbel » wo jul 11, 2007 8:12 pm

ik dacht dat je ook best moeilijk een stageplek krijgt als verpleegster.
Laatst gewijzigd door kwebbel op do jul 12, 2007 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
geluk is voor mij ... je voelen als een mandarijn

miesemuisje
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door miesemuisje » do jul 12, 2007 9:27 am

ik heb 't niet zo moeilijk.. werk in een callcenter en daar letten ze er niet eens echt op :)
moet alleen even zorgen dat ik mag blijven... :roll: lage scores zijn niet leuk! :(
Voorheen Grrrzachtgrommetje! nu Miesemuisje ^^
Precies 5 maanden dreads gehad!

3rdMovement

Bericht door 3rdMovement » zo jul 15, 2007 1:09 pm

Nou mensen, het is dan toch eindelijk gelukt. Ik werk nu bij Amsterdam's Scootercity als chauffeur. Dreads geen enkel probleem, eerder zelfs positief, omdat het een jong bedrijf is waar multiculturaliteit en diversiteit hoogtij vieren.

Mooi.

*Ditl

Bericht door *Ditl » zo jul 15, 2007 1:17 pm

gaaf :)

nou hopen dat je het ook nog naar je zin gaat hebben ;)

Aphrodite
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Aphrodite » zo jul 15, 2007 3:48 pm

Ik werk bij AH net als velen hier. Ik heb eigenlijk geen problemen. Ik moet wel als enige altijd m'n haar in een staart hebben. M'n oude baas was wel heel erg gevoelig voor commentaar van klanten over mijn dreads. Ik had namelijk een tijdje dat ik als ik moest werken een dreadnet over m'n dreads deed, een iemand vonde dat niet leuk en gelijk mocht dat niet meer. Nu ze weg is heb ik veel meer vrijheid en ben ik manusje van alles geworden. eerst vulde ik alleen, nu draai ik ook kassa en andere dingen.
A candle brightens the world around it. Unfortunately, it creates a shadow of its own. It still serves the purpose it is meant for.
Afbeelding

prototype24
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door prototype24 » wo jul 18, 2007 7:51 pm

Ik doe een opleiding tot gymdocent en heb mij dreads begin van de vakantie laten zetten, maar als ik dit zo allemaal hoor vraag ik me af of ze het wel leuk vinden als ik volgend jaar op me nieuwe basisschool verschijn met zo'n bos manen:P

Ik ben nu al benieuwd naar hoe die kids zullen reageren:D
Doe je haar gek, maak me los!!!

Afbeelding

puck
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door puck » vr jul 20, 2007 6:22 pm

over het algemeen vinden kids het vet leuk, kids op mijn werk komen altijd mijn dreads vlechten en staartjes maken.

mijn vriend werkte freelance in de theater en zakenwereld als geluidstechnicus. hij heeft 1,5 maand dreads gehad, maar in de zakenwereld werd het niet geaccepteerd en toen kreeg hij nog heel weinig opdrachten, met heel veel moeite hebben we zijn dreads er toen weer uitgekamd, balen!!!!!!!

Plaats reactie