Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Di Mrt 28, 2017 2:29 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 11:37 pm 
Divine Dready
Divine Dready

ik denk dat je met je dreads voor sommige functies idd afgewezen word.
Ik heb jaren in de beveiliging gewerkt en daar was het simpel ik moest me oorbellen en piercings uit en ook me tattoo's niet zichtbaar dus in de zomer lange mouwen wat een hell was dat soms.
toen ik begon met me vrijwilligerswerk (in een verpleeg te huis voor demente mensen en in het ziekenhuis) vroegen ze of ik me dreads ook los had hangen en of ik deze voorlopig op een knot wilde dragen zodat de mensen aan me konden wennen want ik was nogal een verschijning.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 11:49 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ja, het valt matuurlijk jog niet in het plaatje van representativiteit ....jammer maar helaas, maar het is nu eenmaal zo. En betreffende die demente bejaarden; kan ik op zich wel begrijpen. Denk dat die al heel wat indrukken te verwerken hebben op een dag en dreads hebben ze veelal ook nog nooit echt eerder gezien .. Wel fijn dat een knot voldoende was! (piercings en tattoo's wel in orde?)
(en sorry, maar als taalfreak viel het me echt wel even op ..'verpleeg te huis' ..niks persoonlijks, maar wooh :) ik was al een tijd geïntrigeerd door extreem spatiegebruik, maar deze had ik nog niet eerder gezien!)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 12:00 am 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Ik denk dat we het mensen in principe niet echt kwalijk kunnen nemen als ze ergens een bepaald beeld over hebben.
Natuurlijk wil ik dat wel heel graag, maar die dingen zijn niet zo simpel. Ik ging er altijd vanuit dat mensen mijn stoornis snapten, maar als diegenen dat nou nooit hebben geleerd? Daar kunnen ze niks aan doen. En je kunt je niet in alle miljoenen dingen in de wereld verdiepen.

Maar dan nog!!!! Jezus, accepteer iemand zoals ie is, uiterlijk en innerlijk. En als je er niks van snapt, zeg gewoon ja en amen en ga verder met waar je mee bezig bent. Of sterker nog, duik achter de computer en kijk wag datgene inhoudt. De ontwikkeling waar iemand zelf voor kan kiezen (informatie over hoe schoon dreads eigenlijk zijn, informatie over wat een stoornis inhoudt, informatie wat discriminatie met iemand doet, ...) ontbreekt zo verschrikkelijk bij iedereen.

Overal zijn vooroordelen over. Kijk naar de persoon zelf, qua werk enzo, kan diegene het aan, heeft diegene de juiste diploma, past diegene in het team? Gefeliciteerd, je bent aangenomen.
Zo zou het moeten gaan. Niet kijken naar of het uiterlijk je wel aanstaat.

Bah... mensen...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 12:02 am 
Divine Dready
Divine Dready

op een gegeven moment waren mijn tattoo's geen probleem meer maar deze had ik eerst bedekt.
Ja mijn nederlands is waardeloos ik weet het! Ik heb me zelf op gegeven voor een curses nederlands ik werd bij het opgeven al niet serieus genomen omdat het een curses is waar normaal alleen buitenlanse vrouwen zich voor opgeven mijn turkse vriendin kon zich zonder moeite inschrijven en is al opgeroepen mij hebben ze met frisse tegen zin ingeschreven want ik was toch nederlands en moest dat toch gewoon beheersen nou niet dus. Of dan een curses bij de loi niks was, nou nee want dat kost me 100de euros en bij jullie is het gratis ja maar jij bent nederlander en dat is best gek uhhh okay ik heb problemen met de nederlandse taal te schrijven en wil dit graag leren zodat ik dit goed kan.
ik heb me afgelopen november ingeschreven al 2 keer gebeld of er plek was maar dat was er nog niet.
Maar mijn slechte beheersing van de nederlandse taal is een groot probleem geweest als beamte als ik een rapport op moest maken.
Ook ben een studie papiaments begonnen en doordat ik de nederlandse taal slecht beheerst snap ik ook daar de gramatica niet.
zo een heel verhaal om mijn verpleeg te huis (ik schrijf ook hoe ik praat)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 11:09 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Denk dat ze bij dus cursus alle buitenlanders voor laten gaan (misschien omdat het blijkbaar voor hen bedoeld is?) en dat jij pas mag als er een keer een plek over is en er geen buitenlanders meer in de wacht staan. Wel rot zeg, dat ze liever buitenlanders Nederlands gaan leren in plaats van gewoon iedereen die het graag wil. Discriminatie noemen we dat ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 11:12 am 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Ik denk dat er een verschil is tussen een cursus Nederlands leren voor buitenlanders, en een cursus om je Nederlands te verbeteren.
Op school kreeg ik altijd Nederlands, dat was niet hetzelfde als Engels, Duits en Frans.. dat ging om dieper Nederlands.
Ik denk dat als je een cursus wilt om je Nederlands te verbeteren, dat je specifiek daarnaar op zoek moet... misschien iemand die jou privé kan helpen zodat je hulp krijgt puur op de gebieden waar jij moeite mee hebt.
Sowieso als je een cursus Nederlands voor buitenlanders gaat doen krijg je woorden te leren die je allang kent,, en ook zins-opbouw enzo.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 11:41 am 
Divine Dready
Divine Dready

Ik denk idd dat het zo werkt arid!
Nee Jane doe ze hebben daar verschillende nivo's en dus ook het onderdeel van waar ik moeite mee heb (hier weet ik dus al niet is het heb of hebt of is het heeft)
Je kan op elk gewenst nivo in stromen alleen dus niet als nederlander.
Ik had vroeger al dat ik woorden omdraaide of door elkaar gooide ook heb ik als iemand 69 zegt of 96 dat ik het eerst in me gedachte moet schrijven om te weten welke van de 2 het is als iemand dus ze telefoonnummer opnoemt in 06 24 34 45 65 weet ik het niet ook hele lange stukken tekst verdwaal ik in.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2014 4:52 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Jeetje nala, lijkt me heel vervelend.
Ik heb het eigenlijk nooit doorgehad hier op het forum hoor.
Nu wss wel als ik er op ga letten, maar ja ik begrijp altijd wat je bedoeld.

En dat van die telefoonnummers heb ik ook.
Ik noem mijn eigen tel nummer ook altijd nummer voor nummer
Als dan opeens iemand vraagt ; hey dit is toch jou nummer 34 56 78 92 (niet mijn echt nr :p)
Dan weet ik het geeneens, zeg ik maar gewoon ja haha

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 12:11 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Hahahah dat met die telefoonnummers heb ik ook. Als ze zeg maar niet 389547 zeggen (ik noem maar wat) maar 'achtendertig vijfennegentig zevenenveertig', kost zo veel meer moeite om op te schrijven dan gewoon cijfer voor cijfer.

Nala, ik vind je altijd prima leesbaar hoor. Mij viel het meeste op dat je nauwelijks interpunctie en hoofdletters gebruikt maar je bent alsnog prima leesbaar hoor :) En inderdaad, heb je niet iemand in je omgeving die je eens wat dingen kan leren?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 12:19 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

In principe is grammatica en spelling niet zo belangrijk om jezelf begrijpelijk te maken (al hecht ik er wel veel waarde aan haha).
Met sollicitaties is het vaak wel een vereiste, maar dan is een persoon die je brieven voor je kan checken al genoeg soms. Maar ik vind het wel lastig lezen als mensen 'ratelen' en weinig interpunctie gebruiken (komma's en dergelijke), omdat je dan zo'n lap tekst met woordenbrij krijgt waar je doorheen moet werken.
Nala, wat voor jou kan helpen is om iets meer na te denken over je 'adempauzes' in je verhaal, dat verhoogt de leesbaarheid enorm. Elke keer als je adem zou halen in een zin (meestal voor een lijmwoord zoals 'maar' of 'omdat'), plak je een pauze in je verhaal, dus een komma. En bij een net iets langere pauze wordt het dus een punt. :)

Verder vind ik het best stom dat iemand die graag iets wil leren die kans gewoon niet krijgt. Oneerlijk :/

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 3:28 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Nala, ik moet zeggen dat ik geen moeite heb met je manier van schrijven. Ergens vind ik het wel gezellig overkomen. Je schrijft zoals je praat en je schrijft als een gezellige kletstante. Ik denk dat iedereen hier je prima begrijpt hoor. Maar inderdaad stom dat je de kans niet krijgt om je Nederlands te verbeteren.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 3:30 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Poes schreef:
Nala, ik moet zeggen dat ik geen moeite heb met je manier van schrijven. Ergens vind ik het wel gezellig overkomen. Je schrijft zoals je praat en je schrijft als een gezellige kletstante.
Hahaha, ja, dit. Heb ik ook al eerder gezegd :D :top:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 3:54 pm 
Divine Dready
Divine Dready

@pixie, ja dat klopt wel van die komma's.
Als mensen gewoon een hele grote lap tekst plaatsen zonder komma's of punten dan lees ik het vaak niet eens

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2014 6:53 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ik verkoop in een bakkerij, en ben dus eigenlijk constant in contact met klanten. De meeste klanten zijn ook geen twintigers meer zeg maar. Heb eigenlijk nog nooit een reactie op mijn dreads gehad daar, behalve dan dat het leuk staat! Volgens mij hangt veel van je baas af :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2014 1:54 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Ik denk dat het inderdaad van je baas afhangt. Als hij het mooi of acceptabel vind is het gewoon prima. Zoniet, krijg je debaan ook niet!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]