Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Vr Jul 28, 2017 4:48 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Dreads & Werk
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 1:51 pm 
Ik weet niet of jullie dezelfde problemen als mij hebben, maar een baan vinden met dreads is erg lastig. :?

Ik heb nu drie sollicitaties gehad, als prive-chauffeur, NS-servicemedewerker en nachtreceptionist, waar ik alle drie aangenomen was, als ik mijn dreads eraf zou hebben gehaald.

Alle banen waar ze een 'representatief' uiterlijk vragen, vallen per definitie af. Net als alle banen waar je met klanten in aanraking komt, althans, als het een nette winkel oid is.

Iemand anders ook deze problemen ervaren? Tips waar ze je wel aannemen met dreads (en met alle respect, niet de stadsreiniging)? :wink:

Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 1:54 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb juist totaal geen problemen gehad met mijn dreads, heb een sollicitatiegesprek gehad bij een IT bedrijf waar nogal een pakkencultuur heerst en zonder enig probleem aangenomen (okee, geen representatieve functie). Dus het hoeft geen probleem te zijn, als ze je echt graag willen maakt het niets uit. De baantjes die jij noemt heb je (volgens mij) niet specifieke diploma's voor nodig en dan gaan er misschien andere dingen spelen zoals uiterlijk.

Gewoon zeker van jezelf zijn dat komt sowieso het beste over dan kijken ze wel verder dan je dreads.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 1:58 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

ik heb bij de albert heijn gewerkt met roze dreads, blauwe dreads (albert heijn blauw volgens mijn baas ;)), paarse dreads, bruine dreads en een hanekam. én drie [edit] 4 [/edit] piercings in mn gezicht. dus voor mij maakt het niks uit. zou ook nergens willen werken als ze eraf moeten eigenlijk...

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 2:19 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb in de thuiszorg, horeca (vakantiepark, pannekoekenhuis) en bij de belastingdienst gewerkt en ik heb nooit! een klacht gehad over mn dreads.
Alleen bij was bejaarde mensen die het maar niks vonden of mensen die er vragen over stelde.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 2:22 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

een klant vroeg mij juist laatst naar wanneer ik ze weer eens ging verven (vrouwtje van 70) en andere mensen vinden het alleen maar leuk, vooral kinderen :)

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 2:24 pm 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

ik werkte een half jaar bij de ah to go en toen nam ik dreads en ik ben niet ontslagen want ik werk er nu al een half jaar mét dreads, en ze vinden het niet erg, juist wel leuk wat verschillende ''soort'' mensen in de winkel!

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 2:25 pm 
pink dready
pink dready
Gebruikers-avatar

ik krijg er alleen maar leuke reacties op! en ik had zonder overleg op mijn werk dreads genomen en het enige wat mijn baas zei was : 'Heyyy rasta'

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 2:39 pm 
Divine Dready
Divine Dready

ik heb eigenlijk alleen baantjes gehad waarbij ik er sowieso niet representatief uit hoef te zien, voornamelijk productiewerk, waarbij ik toch geen contact heb met de klanten ed.. maar ik heb eigenlijk altijd meer problemen met met mijn piercing (in mn gezicht) als met mn dreads, als ik op zoek ben naar een baan.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 3:15 pm 
Solliciteer ik soms alleen maar bij zulke conservatieve bedrijven dan? :(

Ik heb inderdaad bij al mijn journalistieke baantjes geen last van klachten over mijn dreads, maar waar ik nu ook solliciteer, ik krijg er wat over te horen.

Misschien inderdaad wat Blondie zegt; als ze moeten kiezen op uiterlijk, omdat diploma's er niet toe doen, dan kiezen ze liever iemand zonder dreads.

Of ik kies té representatieve banen :P

Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 3:55 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

de drie voorbeelden zijn inderdaad wel respresentatieve functies. Maar ben je op zoek naar een fulltime baan, of alleen iets voor de zomervakantie?

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 4:04 pm 
Junior Dready
Junior Dready

ik ga een vakantiejob doen op het ministerie van buitenlandse zaken...maar ik heb ze dan ook een oude foto gestuurd.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 4:49 pm 
Medium Dready
Medium Dready

slim! :P

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 7:57 pm 
nooit problemen gehad. Iedereen was er altijd okay mee. Bij H&M maakt het helemaal niet uit. Bij ons is er zelfs een regel: de mogelijkheid je persoonlijkheid uit te dragen. En da's dus precies wat ik doe

Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 9:13 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Vind het zelf ook maar vreemd dat iemand met dreads zogenaamd niet representatief kan zijn. Alsof dreads gelijk betekenen dat je er onverzorgd en rommelig bijloopt... Ach, het is maar wat voor type je hebt, maar heb vaak genoeg mensen met dreads gezien die er wel degelijk representatief bij liepen, ook in pak en dergelijke. (staartje of wat)

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 9:23 pm 
Über Dready
Über Dready

Precies dat snap ik dus ook niet...

Ik werk in een Transportbedrijf en in een Dierenkliniek, bij het eerste maakt het vanzelf sprekend niet zoveel uit hoe je eruit ziet. Maar bij de dierenkliniek heb ik dreads nam wel tegen ze gezegt dat ik dreads ging nemen, en ook gevraagt of ze daar op tegen waren. Dit waren ze niet als ze maar netjes bijgehouden worden.
Nou dat is inmiddels ene jaar geleden, en mijn dreads zijn nogal rommelig geworden enz, en heb ze niet echt horen klagen. Enkel af en toe een vraag of ik ze niet bij moet werken ofzo. Maar antwoord dan altijd nee ;)

Maar weet wel, als ik voor de keuze kom te staan dat mijn dreads eraf moeten of wat netter ofzo, dat ik dan lekker "bye bye" tegen ze zeg, want ze moeten me maar nemen om mijn vaardigheden en niet om mijn uiterlijk :)
En als klanten beginnen te klagen tegen ze, dan meoten ze dat maar mooi tegen mij zeggen en niet tegen mijn baas ;)

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]