Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Ma Dec 11, 2017 2:08 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 12:55 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Heb je er ook bij gezegd dat dat discriminatie is?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 1:02 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Nee, is dat zo dan? Of kom ik nu heel dom over :P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 3:28 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hmm volgens mij mag een werkgever je wettelijk gezien wel weigeren op basis van je uiterlijk, zo lang het 'redelijk' is (dus als het imago van het bedrijf erdoor geschaad wordt bijvoorbeeld). Maar er is wel een verbod op discriminatie op basis van geloof. Dus als overtuigd rastafari mag je niet geweigerd worden voor je dreadlocks! ;D Dit is hoe ik het begrepen heb ten minste, zou wel fout kunnen zitten, ben namelijk geen jurist.

Is wel heel kut natuurlijk dat ze je niet eens een kans geven en meteen afwijzen.. Maar denk wel dat ze dat recht hebben. :/ Hoop dat je toch snel een job vindt!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 4:04 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Mja ach, t is niet de eerste keer en k dacht "k zeg het er nu maar gelijk bij, dat scheelt me moeite als k er alsnog om afgewezen word". En dat bleek dus :P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 10:04 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Zo, vanmiddag maar weer een formuliertje ingeleverd bij de AH to Go bij metro Beurs. Hoop binnen korte tijd wat te horen. En de manager heeft me al gezien, en zei niks over mn dreads. Dus ik heb stiekeme hoop...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 10:46 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Ik snap het niet zo goed, ik heb nergens problemen met mijn dreads! Ja behalve op mijn nieuwe werk. Ik heb een pet bovenop mijn hoofd ipv normaal. Maar geen gedoe met leidinggevenden. Scheelt dat simone er al werkte met dreads. En dat ze me daarom dus moeilijk konden weigeren. Of iig niet als reden van. 'je hebt dreads'. Ik denk dat het eigenlijk wel hygiënischer is aangezien er geen haren uitvallen. Maargoed.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 11:07 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

een pet? op je dreads? ghihihihi. foto! :P

En ik vind het wel kortdoordebocht als mensen zeggen dat je je dreadlocks eruit moet halen anders kom je er niet werken, nog voordat je diegene hebt gesproken. zeg dan, die dreadlocks worden waarschijnlijk wel een probleem, maar laten we eerst kijken wat we elkaar te bieden hebben. ofzo.
En is discriminatie niet alleen iets waar je zelf voor hebt gekozen en kan veranderen? aight, verkeerde bewoording. wat ik bedoel: Homo zijn kies je niet voor. Voor je geloof een hoofddoek moeten dragen ook niet echt. Dreadlocks wel.. En tat's & piercings ook. Dan valt het toch niet onder discriminatie om iemand daarop af te wijzen?

Ik denk niet dat ik tijdens mijn studie voorlopig mijn dreadlocks zou uitkammen voor een baantje.. voor een Baan misschien nog wel. Maar dan moet die Baan wel echt fantastisch geweldig wilnooitmeerwatanders zijn.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 1:08 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

ken iemand die geweigerd was voor een job "omdat tattoos niet hygiënisch zijn " WTF :eek: :eek: :rolleyes:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 7:30 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Wat ik wel frappant vind, ik werkte al jaren op een school en liet een (soms zichtbare!) tattoo zetten, geen probleem, heb een stretch in mijn oor genomen, niemand die er iets van zegt. Toen kwamen de dreads, iedereen vindt het leuk en prima. Ik denk dat het komt omdat ze je al kennen en weten dat je je werk (goed) doet. Als ik zou moeten solliciteren op een andere school weet ik niet of ze moeilijk zouden gaan doen....

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 13, 2012 6:10 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Mja ik ben nu 2 keer afgewezen bij een horeca-sollicitatie. Dat ze daar meer naar uiterlijk kijken is logisch, maar inderdaad, wat Roos~ zegt, ik word er een beetje moe van dat je al afgewezen word nog voor je iemand gesproken hebt.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2012 8:52 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ik werk als jobstudent in de verkoop al 3 jaar, heb meer last met m'n neuspiercing als met m'n dreads.
Als ik aan de kassa zit zijn de mensen meestal heel benieuwd hoe dat nu werk zo'n dreadlock :p

Volgende week begin ik ook mijn stage in een concertzaal en daar hebben ze er ook niks tegen, denk zelfs dat ze het juist leuk vinden. Het is langs een kant wel een beetje het uithangbord 'wij zijn een bedrijf dat houdt van diversiteit', niet ?

Maar dat is natuurlijk nog geen echte job hé, nog even afwachten wat het zal worden eens ik echt werk moet zoeken :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 31, 2012 9:53 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Ik werk in een obc (observatie- en behandelingscentrum) en daar zijn dreads geen probleem. 'k Had het voor de zekerheid eerst gevraagd aan mijn directeur, maar zijn reactie was: "Als ik me ook al moet bezighouden met de haarsnit van het personeel..." :)
Daarvoor heb ik met m'n dreads in AS Adventure gewerkt, wat ook helemaal geen probleem was (integendeel: ze vonden me er avontuurlijk uitzien :) ) én in de horeca. Zo lang ik het in een staart / knot deed, was het oké...

Donde una puerta se cierra, otra se abre. (Miguel de Cervantes Saavedra)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 12:09 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

ik heb nooit problemen met dreads en werk gehad zelfde geld voor mijn piercing en tatoeage werk in een logeerhuis , vind het discriminatie dat ze je er niet om aan nemen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 4:53 pm 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

ik denk dat het grootste probleem bij banen ligt die publiekelijk zijn en om verkoop draaien.
je moet dan "het plaatje" zijn van het bedrijf, en omdat de vooroordelen rond dreads niet zo best zijn wordt je gauw daar op aangekeken.

ik heb jarenlang geen dreads durven te nemen omdat ik in een winkel aan de gang wou.
ik heb als bloemist geleerd maar omdat daar nu toch geen werk in te vinden is hier in de buurt ben ik postbezorger geworden.
en nu mag ik lekker alles!

mijn weblog met creabea dingetjes:
http://www.jodymaakt.blogspot.com

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 6:49 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Bij h&m werken! mag ook ALLES! :)

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]