Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Do Sep 21, 2017 10:49 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2014 3:20 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Ik werk in de zorg en er is gelukkig nooit een probleem van gemaakt.
Maar mijn moeder werkt ook in de zorg en haar teamleider zegt altijd tegen haar: ik snap niet dat je dochter met dat haar mag werken, ik had ze allang ontslagen.
Maar goed, ook grote kans dat mijn moeder dit overdrijft of verzonnen heeft omdat ze zelf dreads walgelijk vind hahahaha.
Ik zou me iig niet laten ontslaan door mijn dreads, als ik erachter kom dat dat de reden zou zijn van mijn ontslag dan hebben ze echt een probleem.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2014 10:04 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Dank jullie wel voor de tips en adviezen.
Ik ga er nog meer opletten ;)
:Blume: :Blume:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Feb 21, 2015 9:09 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Iedereen zit nu tegen mij ook te zeggen dat ik geen job ga vinden als ik mn dreads terug zet. Ik studeer momenteel kleuteronderwijs. Zit nog maar in mn 1e jaar dus tegen dat ze netjes en lang zijn ben ik zowat afgestudeerd :) Op mn vorige jobs heb ik er nooit problemen met gehad.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Feb 21, 2015 10:42 pm 
Eredready
Eredready

Ik ben ook docent, geen enkel probleem.

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2015 10:35 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Had je je dreads al toen je ging solliciteren?
Als ik ging solliciteren deed ik ze gewoon in een strakke knot. Zelf heb ik er nooit vragen over gekregen. Ik heb in een drukkerij gewerkt en moest er met klanten omgaan. Daarna tijdje huishoudhulp gedaan en die mensen, vooral oudere vonden het super tof zelfs. :)
Ik snap nu ook wel dat je voor de klas ze voorbeeld niet nonchalant moet dragen of helemaal los dat die overal heen gaan. Maar als je die samen bind kan dat toch geen probleem zijn.
Op mn school lopen er tegen mn verwachtingen in enorm veel met dreads.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2015 12:48 pm 
Eredready
Eredready

Ja. En ik werk ook freelance op scholen door het hele land. Nooit een probleem.

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2015 1:07 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Jet! schreef:
Ja. En ik werk ook freelance op scholen door het hele land. Nooit een probleem.

Ah tof, super om te horen. Er zijn er hier geloof ik nog op het forum die in het onderwijs staan als ik het me goed herinner. Ik wil sowieso gewoon echt mezelf kunnen zijn, ook in een job. Met mn dreads had ik een pak meer zelfvertrouwen en dat heb je wel nodig voor een klas met 20 kleuters :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2015 4:09 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik had op mijn school docenten met zichtbare tatoeages en piercings in hun gezicht, ik denk dat het dus voornamelijk heel erg aan de school ligt waar je werkt of wilt gaan werken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2015 11:20 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ga hier eventjes op inpikken.
Ik werk als sinds ik van school ben in winkels (kruidvat, voedingswinkels, nu in een Delhaize)
In het kruidvat waren gekleurde haren, piercings en tattoo's helemaal geen probleem.
Maar alles wat ik daarna heb gedaan was een grote ramp.
Heb voor 1 baan m'n piercings moeten uitdoen, maar tattoo's waren geen probleem.
En bij de job die ik nu heb zijn piercings niet echt een probleem (alhoewel ik enkel m'n neuspiericng weer mocht indoen en m'n lippiercing liever niet)
Maar tattoo's zijn dan weer een grote taboo.
Ik was in de zomer gaan solliciteren en na een tijdje doe je gewoon altijd lange mouwen aan omdat je overal wordt afgewezen vanwege je tattoo's.
Nu is de winkel een dikke maand geleden over genomen door een zelfstandige en ik zou heel graag gewoon met korte mouwen gaan werken eens het zomer wordt, maar geen idee hoe de nieuwe bazen er tegenover staan.
Ik wou dan ook heel graag dreads laten zetten, maar omdat ik weet hoeveel tegenstribbeling je krijgt op je werk vanwege je uitlerlijk was ik van plan om gewoon valse dreads te nemen die je gewoon in kan knopen met een grote haarband. En je dus elke dag uit en aan kunt doen.
Ik zou het gesprek graag met hun willen aangaan omtrent tattoo's en dreads, maar ze vertrouwen ons nog niet echt heb ik de indruk en ik wil m'n eigen kansen ook teniet doen door al gelijk 'de alternatieve' gaan uit te hangen.
Vorige keer heb ik 3 maand gezocht naar een job en dat alleen al vanwege m'n tattoo's, dus als er dan nog dreads bij zouden komen heb ik schrik dat ik helemaal nergens meer ga kunnen beginnen.

En om nog eventjes uit te breiden. Ik heb zelf kunst gedaan en ben daar ook in afgestudeerd, maar heb nooit een leerkracht gehad die er alternatief uitzag en zelfs op hogeschool was ik de enige gothic/metal en je werd er gewoon super hard nagekeken. En dat voor in een kunst school, schandalig eigenlijk.
Ben in een paar kunstwinkels gaan solliciteren, maar daar vroegen ze net om een grijze muis uiterlijk.
Geen piercings, gezond gewicht, neutrale kleding, neutraal haar, geen tattoo's, ...
Vreselijk!

En het is nu echt kwestie van willen, maar echt niet durven.
We zijn pas getrouwd en willen graag binnenkort een huisje kopen, maar zonder job is dat niet mogelijk natuurlijk.

Sorry voor het lange bericht

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2015 3:04 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Kun je niet beginnen met tattoos, aangezien je die al hebt, ter sprake te brengen? En dan niet op een manier van 'ik vind dat ik ze gewoon mag laten zien' maar meer in de zin van dat je ze hebt en je wil graag weten hoe zij daar tegenover staan en of ze het goed vinden dat je in de zomer korte mouwen draagt en zo niet dan niet..
Afgaande op hun reactie hierop kun je dan eventueel wel of niet beginnen over piercings en dreads.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2015 6:31 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Wel een beetje een geruststelling dat er in het onderwijs niet altijd heel moeilijk wordt gedaan over dreads en dergelijke. Tot nu toe kende ik enkel mijn zusjes ervaringen en zij moet met lange mouwen en dichte schoenen werken en moest haar piercings eruit halen. Maar zij werkt op een basisschool via de RVKO, dus dat kan nog wel eens verschillen.

Ik ga, als ik het onderwijs in ga, gewoon lekker solliciteren met mijn piercing in, dichte plugs en lange mouwen, en dan kunnen we het er altijd nog over hebben. Ik twijfel nu wel over dreadjes. Als ik wil dat die er een beetje fatsoenlijk uitzien moet ik ze eigenlijk nu laten zetten, maar ik ben mijn krullen nog niet beu. Ik wil wel weer dreads, maar dan wil ik mijn eigen lange terug hahaha.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2015 11:23 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

-arid- schreef:
Kun je niet beginnen met tattoos, aangezien je die al hebt, ter sprake te brengen? En dan niet op een manier van 'ik vind dat ik ze gewoon mag laten zien' maar meer in de zin van dat je ze hebt en je wil graag weten hoe zij daar tegenover staan en of ze het goed vinden dat je in de zomer korte mouwen draagt en zo niet dan niet..
Afgaande op hun reactie hierop kun je dan eventueel wel of niet beginnen over piercings en dreads.

Ja ik ga sowieso vragen of ze er iets op tegen hebben of ik korte(re) mouwen mag aandoen tijdens de zomer.
Ze voor het blok zetten gaat mij niet ten goede komen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2015 6:43 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Ik werk ook in de zorg. Mijn teamleidster zei: Zijn dat nou dreadlocks? Heb altijd al willen weten hoe je die maakt. Het past zo bij je!
Bijzonder hoe erg het kan verschillen. Psychiatrie is gelukkig wel vrij acceptabel als het gaat om "anders" er uit zien.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2015 9:44 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Misschien is het anders, omdat ze mij al kenden op mijn werk voor mijn dreadlocks. Maar ik werk op een basisschool en het is geen enkel probleem. Ook tattoos of piercings zijn dat bij collega's nooit geweest... Ik had laatst een dread dip en gaf dat aan op school en iedereen gilde Neee! niet je dreads eraf!!! Ze horen bij jou. Dus... er is vast nog hoop.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2016 8:24 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Heeft iemand nog tips hoe je bij je teamleider ter sprake kan brengen dat je graag dreadlocks zou willen? Ik werk in een bibliotheek en moet dus wel 'representatief' eruit zien, maar aan de andere kant willen ze ook af van het 'stoffige' imago van de organisatie. Verder zie ik er altijd netjes uit en we hebben ook werkkleding, dus dat is het probleem niet.
Ik heb wat foto's van 'nette' blonde dreads verzameld - zou ik die gewoon moeten mailen?
Ik vind het best moeilijk!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]