Weer Over Shampoo...

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Re: Weer Over Shampoo...

Bericht door WorldPeace » di okt 30, 2018 6:58 pm

Hoe oud is je zoon dan 🤣
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

Hans
Junior Dready
Junior Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 7:02 pm

---
Ik open nieuwe topics [ soms] omdat over die onderwerpen alleen

maar topics van vele jaren oud zijn.

Het is juist de bedoeling om een forum er weer wat levendig te laten uitzien

en dat doe je niet met alleen maar actieve topics in het "spelletjes-gedeelte" ;)

Ook dat is één van de redenen dat er geen nieuwe aanmeldingen komen!!

En als ik , als voorbeeld, een verkeerd antwoord geef in één van die spelletjes,

krijg ik van haar te horen dat ik mij eerst eens moet verdiepen in de spelregels

[ die al 10 jaar oud zijn :rolleyes: ] omdat ik anders het speelplezier van haar aan het bederven ben.

Lekker "klantvriendelijk" naar nieuwe leden is dat :top:

Dat is o.a. een voorbeeld van haar "toontje"

En dan kan ze nog meer smilies erbij zetten, maar dat helpt niets .

--

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 7:02 pm

WorldPeace schreef:
di okt 30, 2018 6:58 pm
Hoe oud is je zoon dan 🤣
41 jaar

---

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » di okt 30, 2018 7:12 pm

Alsof het wat uitmaakt hoe oud de spelregels van een spelletje zijn :') het wordt op een bepaalde manier gespeeld, anders werkt het niet. En het was niet één keer, maar meerdere malen... En het verpest niet alleen haar plezier maar van iedereen die meespeelt. Even een tip: de spelregels staan altijd op de eerste pagina van het topic, vaak in de eerste post.

Alle nieuwe leden wordt wel eens iets uitgelegd over hoe het forum werkt, dat is niet onvriendelijk! Wat ik onvriendelijk vind is iemand een snotneus noemen.

Overigens schrikt het nieuwe leden alleen maar af als er zoveel te lezen valt. Dan maak je het alleen maar chaotischer/lastiger als je steeds nieuwe topics opent terwijl je ook gewoon een vraag kunt stellen in een bestaand topic, ook al zijn de eerdere berichten daaruit al oud. Eerlijk gezegd komt het me eerder over als geen zin hebben om te lezen en geen respect hebben voor de regels waarmee dit forum al die jaren zo ontzettend goed gelopen heeft.
Laatst gewijzigd door CIMI op di okt 30, 2018 7:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » di okt 30, 2018 7:16 pm

Biessy schreef:
vr jan 26, 2007 9:50 pm
Wij hebben een aantal (in principe vanzelfsprekende) forumregels opgesteld, om eventuele problemen in de toekomst te kunnen voorkomen:

Algemeen:

-1 Om het forum gezellig te houden: Geen discriminerende opmerkingen, niet schelden en niet vloeken

-2 Om het forum overzichtelijk te houden: Kijk eerst goed of er over een bepaald onderwerp al een andere topic is, als dit niet het geval is: maak dan een topic aan. Voor het onderdeel "Vragen": mocht je antwoord niet te vinden zijn, stel je vraag dan in het topic over dat onderwerp. Met een beetje zoekwerk zie je meestal dat het niet nodig is om een nieuw topic te openen. Heb je meerdere vragen, neem dan de tijd en moeite om elke vraag op een nieuwe plek te stellen.

Letterlijk de eerste twee regels uit het regelement van het forum.
Afbeelding

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di okt 30, 2018 7:17 pm

Overigens is dit wel erg offtopic jongens 😉 misschien een discussietopic openen 😁

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » di okt 30, 2018 7:20 pm

Ik vind het wel een lekker ouderwets offtopic-relletje :ja:
Afbeelding

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 7:33 pm

---
Iemand een snotneus noemen vind ik persoonlijk beslist niet

zo erg hoor...geen scheldwoord-niet discriminerend en ook geen vloek ;)

En over het openen van nieuwe topics verschillen we gewoon van mening.

Nieuwe mensen hebben niet altijd zin om via "zoeken"door tientallen

topics te spitten die al jaren oud zijn.

Wil je een oud en afgebladerd forum nieuw leven inblazen, moet je een hoop

oude "troep" weggooien en nieuwe topics beginnen. :!:

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 7:35 pm

CIMI schreef:
di okt 30, 2018 7:20 pm
Ik vind het wel een lekker ouderwets offtopic-relletje :ja:
Dit soort topics houd de boel weer een beetje levendig en daardoor

gaan mensen ook weer eens een beetje nadenken over het forum en niet

alleen maar nostalgisch lopen blaten dat het "vroeger" hier zo gezellig was.

Daar hebben nieuwe leden niets aan :juggle:

---

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » di okt 30, 2018 7:41 pm

Hans schreef:
di okt 30, 2018 7:33 pm
En over het openen van nieuwe topics verschillen we gewoon van mening.
Wat je allemaal zegt is onzin, je houdt je niet aan de regels, dat is wat het is. -_- jij bent hier nieuw, als je de ambitie hebt opgevat om het forum nieuw leven in te blazen dan betekent dat niet dat de oude leden en de bestaande regels niet serieus genomen hoeven te worden... Ik hou nu wel op, want het is inderdaad offtopic en niemand heeft hier echt wat aan, maar denk alsjeblieft gewoon even na voordat je een topic opent of gebruik de zoekfunctie met een kernwoord om heel snel en heel makkelijk te zien of er al een topic over bestaat. Twee minuten werk, maximaal.
Afbeelding

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 8:28 pm

---
Van de "oude" leden zijn er nog ongeveer 4 overgebleven en daarvan

heeft er volgens mij nog maar één dreads :rolleyes: :rolleyes:

Dus jij, als nieuwe Mod. zou gewoon eens de knuppel door het hok

moeten gooien en iets nieuws neerzetten i.p.v. slap doorgaan op de oude voet

met verschrikkelijk oude topics en driehonderd topics over spelletjes alleen maar

om te kunnen blijven zeggen [ met zijn vieren] dat het vroeger zo

gezellig was hier :eek:

--

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di okt 30, 2018 8:44 pm

Nou ik vond het vroeger idd een stuk gezelliger. Jezus wat een gezeik..

Druif
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Druif » di okt 30, 2018 10:43 pm

Ik heb me voornamelijk afzijdig gehouden van de discussie, maar ik heb wel alles meegelezen. Ik wil nu toch even wat zeggen in de hoop de negatieve sfeer van vandaag tot vandaag te beperken.

Hans, Je gaf zelf eerder in dit topic al aan dat mensen hier onder andere komen om informatie op te zoeken. De regels zoals die er zijn zijn opgesteld zodat alle informatie over een bepaald onderwerp op één plek gevonden kan worden. Op het moment dat er meerdere topics over één onderwerp worden geopend, wordt het onduidelijk waar de informatie gezocht moet worden. Het ene topic is misschien nieuwer, maar ook minder volledig omdat er geen jaren aan ervaringen in gedocumenteerd staan. Dan moet je dus beide topics gaan doorspitten om dat stukje informatie te zoeken dat je nodig hebt of om een volledig beeld te scheppen. Het is simpelweg onnodig om dat traject te compliceren, aangezien een volledig nieuw topic of een nieuwe post in een oud topic uiteindelijk hetzelfde doel bereiken - namelijk nieuwe informatie bovenaan de feed stellen. Bij het opstellen van de regels is voor de tweede optie gekozen om het forum netter, overzichtelijker en duidelijker te houden.

Het is prima dat je het er niet mee eens bent, ik ben het ook met een hoop dingen oneens (niet per se hier op het forum, maar dat maakt niet uit), maar als je deel uit wilt maken van een community (en ook al zijn we met 'nog maar 4', we zijn nog steeds een community) dan dien je je gewoon aan de regels te houden. Tenzij je natuurlijk met een heel goed argument komt om een betreffende regel in de ban te doen of aan te passen, maar zo'n overtuigend argument heb ik persoonlijk vooralsnog niet gelezen.
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 11:01 pm

@ Druif

Dat is dan erg jammer dat je die redenen niet door hebt.

Het is al een oud en ook al heel lang praktisch ongebruikt forum.

Om daar weer nieuw leven in te krijgen, moet je vele onderwerpen weer

in een nieuwe topic plaatsen.

Nieuwe mensen die komen kijken zien alleen maar hele oude topics [ de meeste dan]

en haken af omdat ze zien dat het niet meer serieus "loopt" hier.

Als ik op [ voor mij ] nieuwe forums kom, kijk ik meteen eerst of er nog

steeds recente, serieuze topics zijn.

Zo niet, ben ik weer weg. En dat doen de meeste mensen!!

Dus als, zoals hier, de meeste topics al jaren oud zijn en de meest recente meestal

alleen maar over een spelletje gaan, gaan de mensen niet meer serieus denken

over dit "Dread-Forum"

Jullie denken dat ik alleen maar negatief ben, maar zie de realiteit van dit forum!!

De hele boel een opfrisbeurt geven zal [ misschien] weer nieuwe mensen opleveren

en weer een forum kunnen worden waar het weer gezellig, maar vooral INFORMATIEF

over dreads zal zijn :top:

--

Druif
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Druif » wo okt 31, 2018 7:31 am

Ik zie je redenen wel, ik vind ze alleen niet overtuigend.

Ik ben momenteel, als een soort bijbaantje, werkzaam als Digital Content Manager, daar heb ik (onder andere) een cursus voor moeten doen over hoe informatiestromen werken en hoe mensen gebruik maken van deze informatiestromen. Dat wat jij zegt over oude topics is misschien waar voor jou, maar uit onderzoek na onderzoek is gebleken dat dat niet de realiteit is voor het gros van de mensen. De meeste mensen kijken niet naar hoe oud een topic is, maar naar hoe recent de laatste activiteit is. Op het moment dat jij je post dus niet in een nieuw topic had gemaakt, maar daarvoor een oud topic had gebruikt was dat het topic geweest dat mensen als het meest recent actieve hadden gezien, met het bijkomende voordeel dat dat het topic is dat de meest complete en relevante informatie bevat.
En dat is dus nog wel het belangrijkste punt, wat ik ook eerder al noemde: informatie concentreren op één plek. Het overgrote deel van de mensen komt voor het eerst op een forum om informatie te zoeken. Wat denk je dat er gebeurt als zij zoeken op shampoo, en dan 5-6 topics over datzelfde onderwerp vinden? Denk je echt dat ze al die topics door gaan lezen om te kijken of het de informatie bevat die ze zoeken? Echt niet, dan gaan ze terug naar Google en zoeken ze wel ergens waar ze direct kunnen vinden wat ze nodig hebben.

Het punt is ook een beetje dat in veel van die informatietopics alles al wel eens een keertje gezegd is. Er verandert niet veel rondom dreads. Dus ja, dan zijn het de sociale topics die het meest actief blijven.

We denken niet dat je alleen maar negatief bent, je aanwezigheid en activiteit hier wordt gewaardeerd, maar het zou wel heel fijn zijn als je dit zou willen doen met inachtneming van de regels die wij als community hebben opgesteld. Ze zijn er niet voor niets.
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

Gesloten