Weer Over Shampoo...

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Hans
Junior Dready
Junior Dready
Geslacht: dread-man

Weer Over Shampoo...

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 1:58 pm

---
Ik weet het.....overal, ook hier, staat het vol met vragen over

welke shampoo :rolleyes:

Toch begin er weer even daarover.

Voor dat ik dreads nam, waste ik mijn haar ongeveer twee keer per week

en de andere dagen alleen spoelen tijdens het douchen.

Vanaf een maand voor het zetten ben ik overgestapt naar alleen maar één

keer per week wassen met gewone "ordinaire" goedkope douchgel :D

Nu, met de dreads was ik nog steeds met die goedkope douch-gel één keer

per week en verder sta ik elke dag, heel charmant, met een badmuts onder de douch.

Wat is jullie ervaring met alleen maar wassen met douch-spul of hebben jullie

een idee voor mij voor gewone shampoo, niet die belachelijk dure "Dread-Shampo's"

maar gewone die bij de supermarkt te koop zijn :?:

---

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Re: Weer Over Shampoo...

Bericht door WorldPeace » di okt 30, 2018 2:43 pm

Maakt niks uit. Zo lang je conditioner maar mijdt. En niet degene kopen waarop staat dat het je haar glad maakt. Een huismerk is prima.
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 2:52 pm

---
Maar ik heb namelijk iemand die voor mij de wekelijkse boodschappen

doet, dus die hoeft niet persé alle ingrediënten door te lezen :?:

---

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » di okt 30, 2018 2:57 pm

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is van achter je computer eerst zelf wat shampoos bekijken en de ingrediënten etc te controleren. Dan kun je zelf een goede keus maken en gewoon tegen jouw shopper zeggen welke hij/zij voor je kan halen :ja:

Overigens maakt het helemaal niet zo heel veel uit wat voor shampoo je gebruikt, als het maar niet verzorgend / antiklit /glad makend oid is, zoals WP ook al zegt.

Zelf vond ik Head & Shoulders Citrus Fresh erg fijn voor m'n dreads, maar babyshampoo is ook prima. Goedkope afwasmiddel kan ook.

Douchegel zou ik niet gebruiken omdat dat vaak ingrediënten heeft om je huid te "verzorgen", wat residu achter kan laten in je dreads.

Overigens zijn er, zoals je zelf ook al zegt, al héél veel andere topics over shampoo en het wassen van je dreads in z'n algemeen. Die kun je ook altijd eens doorlezen, of daar je vraag stellen ipv een nieuw topic te openen.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

En als je twijfelt, kun je altijd een foto maken van de ingrediënten en hier plaatsen zodat iemand het even voor je kan checken
Afbeelding

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 3:06 pm

sxp. schreef:
di okt 30, 2018 2:57 pm
Wat je natuurlijk ook kunt doen, is van achter je computer eerst zelf wat shampoos bekijken en de ingrediënten etc te controleren.
---
Overigens zijn er, zoals je zelf ook al zegt, al héél veel andere topics over shampoo en het wassen van je dreads in z'n algemeen. Die kun je ook altijd eens doorlezen, of daar je vraag stellen ipv een nieuw topic te openen.
Je bent echt een heel erg vriendelijk persoon!!! :nein: :nein:

---

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » di okt 30, 2018 3:08 pm

Hans schreef:
di okt 30, 2018 3:06 pm

Je bent echt een heel erg vriendelijk persoon!!! :nein: :nein:

---

Pardon?
Laatst gewijzigd door sxp. op di okt 30, 2018 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » di okt 30, 2018 3:18 pm

Hans, ik geef je een tip om je te helpen bepalen welke shampoo je het beste kunt gebruiken. Je vraagt of het nodig is dat je shopper in de winkel alle ingrediënten doorleest, waarna ik je een manier aanreik om dit zelf te kunnen doen zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Verder geef ik nog een aantal tips over dingen die ik zelf altijd fijn vond om te gebruiken, omdat je daar misschien ook iets aan hebt.

Daarna waarschuw ik je voor het product dat je nu gebruikt, omdat ik niet wil dat je op de lange termijn problemen krijgt met vieze dreads. Hier probeer ik je voor te behoeden.

Voor de leesbaarheid en overzichtelijkheid van het forum, is het handiger om vragen over bepaalde onderwerpen te groeperen. Ergo: als er ergens al een topic over bestaat, kun je beter daar je vraag stellen dan een nieuw topic openen over precies hetzelfde onderwerp, zodat je niet tien verschillende topics krijgt over hetzelfde.

Ten slotte zeg ik nog dat als je, zelfs na alle tips die je van mij en WP hebt gekregen, nog steeds niet weet of de shampoo die je in je handen hebt wel goed is voor je dreads, je een foto kunt posten zodat wij er naar kunnen kijken.

Samengevat heb ik dus de tijd genomen om al je vragen te beantwoorden en dit helemaal uit te typen, heb ik je meerdere tips en adviezen gegeven over het gebruik van shampoos, probeer ik je wegwijs te maken op het forum omdat het zonder regels en structuur een chaos zou worden, én bied ik aan om je nog meer te helpen als je er met al die info nog steeds niet uitkomt.

En jouw reactie daarop is om mij een onvriendelijk persoon te noemen? Dat vind ik echt héél erg raar... (en onvriendelijk!)
Afbeelding

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 3:54 pm

---
--Jij hoeft mij niet te vertellen dat ik ook via allerlei sites kan gaan uitzoeken wat

er allemaal in shampoo's zit..

--De douch-gel die ik nu gebruik wordt juist weer door anderen aanbevolen, maar ik

wil ook graag eens een shampoo gebruiken

--Ook hoef jij mij niet te vertellen op een belerend toontje hoe ik een forum

dien te gebruiken, ik heb al vele malen en jaren meer ervaringen met forums

dan jij "snotneus"!!

---

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di okt 30, 2018 4:01 pm

Ik ben het eens met sxp..

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » di okt 30, 2018 4:10 pm

WorldPeace schreef:
di okt 30, 2018 4:01 pm
Ik ben het eens met sxp..
Dankjewel WP :nein:

Hans schreef:
di okt 30, 2018 3:54 pm
---
--Jij hoeft mij niet te vertellen dat ik ook via allerlei sites kan gaan uitzoeken wat

er allemaal in shampoo's zit..

--De douch-gel die ik nu gebruik wordt juist weer door anderen aanbevolen, maar ik

wil ook graag eens een shampoo gebruiken

--Ook hoef jij mij niet te vertellen op een belerend toontje hoe ik een forum

dien te gebruiken, ik heb al vele malen en jaren meer ervaringen met forums

dan jij "snotneus"!!

---

Ik werk al meer dan 10 jaar heel intensief met dreads en alles wat daarmee te maken heeft, dus ik probeer je alleen maar te helpen door tips te geven nadat je daar zélf om hebt gevraagd... :nein:

En zolang als ik met dreads werk, hang ik ook al op dit forum rond... en als je zo veel ervaring hebt met fora dan zou je ook moeten weten dat elk forum weer z'n eigen gebruiken en regels heeft; ik probeerde je alleen maar te wijzen op hoe het normaal gesproken op dit specifieke forum gaat.

Waarom je me nu aan het uitschelden bent, weet ik niet... maar ik ga in ieder geval niet meer op je reageren, want m'n hulp wordt kennelijk niet gewaardeerd en ik word hier een beetje verdrietig van :sniff:

Succes met je dreads, Hans.
Afbeelding

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » di okt 30, 2018 4:11 pm

Modopmerking: Hans, het is niet nodig om mensen hier 'snotneus' te gaan noemen omdat zij je advies willen geven over iets waar je zelf een vraag over stelt. Vind die reactie absoluut niet nodig en niet netjes.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di okt 30, 2018 4:26 pm

En het zijn gewoon de forumregels dat je niet elke keer een nieuw topic aanmaakt. Dat is al zo sinds 2007.
Als iemand anders nieuwe topics aanmaakt over een eerder gebruikt onderwerp dan wordt daar ook een opmerking over gemaakt.

Ik denk ook niet dat het nodig is om alle ingrediënten van een shampoofles te gaan lezen. Bovendien als je dreads goed genoeg gezet zijn kunnen ze ook tegen conditioner.
Conditioner zit in een aparte fles. Een willekeurige shampoo voor normaal haar. Kruidvat supermarktmerk of wat dan ook is prima.
Naar mijn idee geeft sxp gewoon tips en of je die wilt gebruiken is je eigen keuze.
En hoe weet jij dat jij zoveel meer ervaring hebt? Ik denk niet dat er al internet was toen jij 15 was 🤔

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » di okt 30, 2018 5:55 pm

Ja, ik snap ook niet waar dit opeens vandaan komt Hans, niks aan de post van sxp. was belerend of onaardig...
Afbeelding

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » di okt 30, 2018 6:17 pm

CIMI schreef:
di okt 30, 2018 5:55 pm
Ja, ik snap ook niet waar dit opeens vandaan komt Hans, niks aan de post van sxp. was belerend of onaardig...
Het heeft ook met opmerkingen bij de "spelletjes-topics" te maken.

Het is gewoon het hele toontje wat ze aanslaat , wat mij gewoon niet aanstaat.

Ook ik mag gelukkig een eigen mening hebben en ik steek nooit mijn

mening onder stoelen of banken!!

En over het woordje snotneus..

jullie zijn allemaal jonger dan mijn eigen zoon, dus dan spreek ik erg snel over snotneuzen.

---

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » di okt 30, 2018 6:48 pm

:gruebel: :nixweiss:
Volgens mij legt ze je alleen maar uit hoe die spelletjes werken, ik denk dat je het 'hele toontje' in je eigen hoofd fantaseert. Ondanks dat sxp in dit topic bij haar antwoord meerdere positive smileys zette.

En als je al zoveel ervaring met fora hebt, dan snap ik niet dat je nieuwe topics opent voor elk dingetje waar al een topic over bestaat. Sorry, maar dan is het heel normaal als hier iets over gezegd wordt, en dan zou je je eigenlijk niet aangevallen hoeven te voelen toch? Dat zijn gewoon de regels hier, ook al komt er nauwelijks nog iemand.
Afbeelding

Gesloten