Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Dec 16, 2017 1:39 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 4:26 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Dag mede-dreadlovers :)

Loop inmiddels al een tijdje met het volgende rond, en kom er niet echt uit, dus ik dacht, ik ga het toch eens hier in de groep gooien :D

Inmiddels heb ik sinds ongeveer een half jaar mijn tweede set dreads. Ik heb de hele onderlaag van mijn haar, dus zeg maar tot aan mijn oren, gedread met verlengingen. Ik ben superblij met mijn dreads, ik vind ze het leukste aan mezelf, en op sommige dagen vind ik dit kapsel ook echt top. Mijn eigen haar is ook lang, dus de dreads komen net onder/tussen mijn 'normale' ongedreade haar vandaan. Vooral als ik mijn haar net gewassen heb, is het lekker poofy (ik heb een beetje slag in mijn haar) en vol en ziet het er leuk en wild uit met de dreads ertussen/eronder.

Maar soms verlang ik ook naar een heel hoofd vol dreads. Ik vind dreads nog altijd geweldig om te zien en omdat er nu een laag van mijn losse haar overheen hangt, zie je ze alleen in zijn geheel als ik dat naar achteren of omhoog doe. Op sommige dagen vind ik het zonde, en wil ik er vooral meer, meer, meer! Mijn handen jeuken om er meer te maken en er lekker mee te rotzooien, en soms, als mijn losse haar minder goed zit, denk ik ook, ik ga het gewoon doen. Maar dan zit het weer een dag leuk en dan ga ik weer twijfelen. Als ik het eenmaal doe wil ik ze eigenlijk zo laten, want eruit kammen heeft bij mijn vorige set niet bepaald wonderen gedaan voor mijn haar, dus als ik de bovenste helft er nu weer zou moeten uitkammen omdat het niet bevalt, ziet het er waarschijnlijk helemaal niet meer uit.

Aan de ene kant zie ik ook op tegen het pluizen, voornamelijk aan de bovenkant/achterkant waar ik op slaap, de eerste tijd. Op zich vind ik het leuk met mijn dreads bezig te zijn, maar ik moet ze dan echt verplicht telkens gaan bijwerken en ontpluizen om ze netjes te houden voor mijn werk enzo. Omdat mijn normale haar er nu overheen hangt, zie je nu niets van de pluis, wat ook wel weer een voordeel is. Aan de andere kant groeit mijn losse haar natuurlijk niet zo lekker door als mijn dreads, dus over een x aantal maanden gaan mijn dreads dan echt een flink stuk onder een rechte lijn korter los haar uitkomen, wat aan de voorkant wel kan, maar er aan de achterkant waarschijnlijk minder leuk uitziet.

Op het moment twijfel ik tussen het gewoon laten als het is en kijken hoe het zich ontwikkelt, en tussen een groot deel van de rest van mijn haar ook doen en alleen de voorkant loslaten, een beetje zoals bijvoorbeeld Elise Buch.

Wat denken jullie? :):)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2017 11:26 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Doe waar jij je lekker bij voelt. Het is jouw haar ;)

Ik had hoofd vol dreads, na 1,5maand uit laten kammen door CIMI omdat het toch niks voor mij was... Ik had zo'n tube die alle dreads bedekte alle dagen om... ik had de energie niet ze te verzorgen en te zorgen dat ze niet aan/in elkaar groeide. Nee. Geef mij maar mijn eigen haar met krullen...

En tegelijk zal je mensen hebben die dat wel kunnen, dat verzorgen.
Je moet zelf weten wat je wil :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2017 6:50 pm 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

ik vind het wel meevallen hoeveel verzorging dreads nodig hebben! ik zou het gewoon proberen :) als je toch niet bevalt kun je ze er denk ik nog wel redelijk makkelijk uit halen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2017 10:48 am 
Junior Dready
Junior Dready

Poeh, ja ik kan zeggen wel of niet doen, maar heb je niet zo veel aan lijkt me. Maar anders foto’tje?

Ik snap het ‘netjes’ nooit zo goed, als je het opsteekt zit het toch netjes? Met evt een haarband tegen het pluis? Ik heb zelf voor ook wat losse plukjes, vind ik zelf wel leuk, anders heb ik zo’n kaal gezicht als ik ze vast heb.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2017 8:08 am 
Divine Dready
Divine Dready

Ze zeggen bij twijfel niet doen want dan ga je spijt krijgen.
Schrijf de voor en nadelen eens op!
Wat voor werk doe je dan dat het netjes moet blijven?
Ik weet niet hoe lang je haar is maar je kan ze in een staart doen en zo haar band erom of een bandana of een leuke sjaal
Na mijn idee is los haar meer werk dan dreads althans zo ervaar ik dat,
Ik weet niet of je zelf dreads bij kan werken, als dat zo is dan zou het helemaal niet zo probleem zijn want dan kan je ze zelf regelmatig bijwerken om ze netjes te houden. En wat je zelf ook al schrijft je kan ook een deel los haar voor laten.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]