Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Zo Apr 30, 2017 6:41 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 8:41 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Beste dreadheads,

ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen:
mijn naam is Krissy, ik ben net 18 jaar geworden en ik woon in een dorpje tussen Venlo-Weert-Roermond (Limburg dus). Ik ben een blanke vrouw met lichtblond haar met laagjes.
Ik ben al een tijdje opzoek naar iets nieuws, iets spannends.... Dreadlocks facineren mij en en ik heb wat vragen voor jullie. Ik ben zelf namelijk aan het overwegen om ook een dreadhead te worden.
* is er in de omgeving van Limburg een goede dread-zetter? Ik ben opzoek naar kwaliteit, het liefste niet met permanent vloeistof
* hoe reageert de maatschappij op dreads? Is het echt waar dat je moeilijker een baan kunt krijgen? Dit is waar mijn ouders voornamelijk erg bang voor zijn. Krijgen jullie wel eens negatieve reacties?
* wat blijft er over van je haar als je de dreads moe bent en deze eruit wilt halen? Heb je dan alleen nog maar dun haar of valt dit mee?

Alvast bedankt voor jullie tijd/meningen/adviezen.
Ik hoor graag van jullie en ik zal in de tussentijd nog wat op dit forum gaan rondsnuffelen.

Groetjes,
Krissy :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 10:05 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Hoi Krissy!

Ten eerste welkom op het forum :D

Om je eerste vraag te beantwoorden: we hebben hier een overzicht van alle dreadzetters die aan dit forum verbonden zijn in Nederland en België dus je zou hier kunnen zoeken of er iemand tussen zit voor je: viewtopic.php?f=9&t=466 De meeste dreadzetters hier werken volgens mij zonder permanentvloeistof.

Ik heb zelf wel vaak reacties gehad op mijn dreads. Je hebt mensen die gewoon aan je haar gaan trekken, die automatisch aannemen dat je je haar nooit wast en dat je heel veel blowt of dakloos bent. Er zijn ook altijd mensen met een broer van een vriend die maden in zijn dreads had, maar ook mensen die oprecht nieuwsgierig zijn en ik kreeg zelf ook veel complimenten van mensen die ik niet kende. Of het lastiger is om een baan te vinden weet ik niet, dat zal ook heel erg aan de sector liggen waarin je werk zoekt.

Je kan dreads in principe prima uitkammen maar je houdt wel beschadigd haar over. Dat valt wel weer te herstellen met een knipbeurt. Hoe drastisch die knipbeurt moet zijn hangt ook af van hoe lang je je dreads hebt. Mocht je na een paar maanden spijt krijgen en ze eruit kammen dan kom je er met wat bijpunten wel vanaf.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden! We hebben ook topics over reacties die mensen op dreads krijgen, en volgens mij ook over uitkammen, maar die kom je vanzelf tegen :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2016 6:58 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb je berichtje gezien en ook nog wat info gegeven. IkZelf heb gewoon een kantoorbaan met veel verantwoordelijkheid. Tegenwoordig is het verleden makkelijker om een baan te vinden als je een wat alternatieven uiterlijk hebt vind ik. Je kan ook veel ondervangen door je netjes te kleden en je Dreads netjes op staart te doen of met een haarband te doen.
Naarmate ik ouder ben geworden hoor ik nog maar weinig commentaar uit mijn omgeving wel heb je van die blikken om het maar zo te zeggen. Het kan me na 11 jaar ook nog maar weinig schelen eigenlijk haha

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2016 6:24 pm 
Senior Dready
Senior Dready

ik krijg veel vragen over hoe lang ik ze heb, en of ik ze uit kan doen, en hoe ze erin zijn gezet. zie het dan ook vaak als een manier van contact maken. voor het grootste deel altijd positieve reacties.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]