Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Di Mrt 28, 2017 7:44 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 4:54 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Hoi! Een aantal weken geleden heb ik bij mijn dochter (11 jaar) zelf dreads gezet met de split&rip methode. De eerste keer waren het meer twisties dan dreads, en ze gingen bijna vanzelf weer eruit dus heb ik ze eruit gekamd en het opnieuw geprobeerd. Dat ging al een stuk beter, mede ook doordat haar haar wat pluiziger was geworden. Ze heeft van zichzelf nogal stijl en glad haar. De nieuwe dreads zijn dus al een stuk beter qua stevigheid maar ongeveer de helft is nog steeds best los. Ze zitten er inmiddels ongeveer een maand in, en een deel van de dreads kan op plekken in plukken opentrekken en er wat door steken. Ook de aanzetten zijn erg los, bij de meeste is de eerste 3-5 cm los. Hierdoor gaan vooral achterop de dreads ontzettend in elkaar groeien. Top dat ze aan het dreaden zijn, alleen dat aan elkaar is wat minder.

Mijn vraag is, komt dit nog goed? Vooral de aan elkaar groeiende klit op de achterkant is een probleem. Ik heb ze al uit elkaar en met elastiekje vastgezet, maar er is veel haarbreuk geweest en ik ben zo bang dat ze straks uitvallende dreads krijgt. Ik werk de dreads bij met palmrollen, nog een andere rol/antipluis techniek en met een tongnaald. Ik zit er zwaar aan te denken om het professioneel bij te laten werken, vooral voor de aanzetten en heb zelfs even gespeeld met de gedachte ze nogmaals uit te halen maar vanwege de haarbreuk lijkt me dat geen goed idee.

Tips zijn welkom, ook wat betreft iemand die ze bij mij thuis kan bijwerken, ik kan eventueel ook foto's maken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 6:36 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Je kan ze haken, dan zitten ze een stuk strakker. Maar haken is niet altijd een pretje en het is de vraag of je dochter dat wil, en volhoud.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 8:05 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Ja daar ben ik ook iedere keer mee bezig. Maar of ik heb de techniek niet goed genoeg door of de dreads zitten echt te los om effectief te zijn. Als ik een dread bijgewerkt heb met de tongnaald ligt de dag erna alles er weer net zo hard uit.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 10:57 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ben wel benieuwd wat een tongnaald is?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 10:00 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

De elastiekjes lijken misschien wel handig op dit moment, maar ze kunnen ervoor zorgen dat het haar niet klit op dat stuk en ook kunnen de elastiekjes "opgegeten" worden door de dreads ..dus ik raad toch wel aan om die eruit te halen eigenlijk! :)

Babydreadjes kunnen wat frustrerend zijn haha :)
Het klinkt alsof je het allemaal wel best goed aan het aanpakken bent, hoor.

In welke regio woon je? Kan handig zijn om dat te vermelden om iemand te vinden.

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 6:28 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik snap ook niet wat een tongnaald is, ik krijg alleen maar plaatjes op Google van bepaalde delen van deuren? :-P
Misschien kun je ze een voor een voorzichtig met afwasmiddel palmrollen onder de douche? En dan zorgen dat er niet teveel afwasmiddel op de hoofdhuid terecht komt. En natuurlijk super goed uitspoelen! Afwasmiddel maakt de haren ruw en vetvrij zodat ze beter in elkaar klitten. In combinatie met palmrollen kan dat misschien wel werken. Voor de aanzet is de haaknaald een optie, of 'root/clockwise rubbing' (minder pijnlijk) waarbij je de dread tussen je wijsvinger en middelvinger klemt op de plek waar er wel al dreadvorming is, en dan het losse stuk tegen de hoofdhuid aan drukt en met redelijk wat druk rondjes draait over de hoofdhuid tot je voelt dat het losse stuk wat stroever en meer geklit raakt. Ik heb even geteld en ik voelde resultaat bij een dreadje met uitgroei van mezelf na zo'n 50 rondjes :-P

Succes!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2016 1:28 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Een tongnaald is een haaknaald met een levertje. Zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=QpjNZApVpqM Schijnt beter te zijn tegen haarbreuk dan een gewone fijne haaknaald. Ik heb inmiddels een bijwerker in de buurt gevonden, die gaat woensdag met haar haar aan de slag.

Ik heb in de tussentijd de meeste dreads redelijk van elkaar af kunnen houden achterop maar er zijn er toch weer 3/4 die samen een soort tunneltje vormen. En veel haren die bij de basis uit de dreads komen en dan in andere duiken waardoor de "scheidingen" een zooitje worden. Dat vind ik het lastigste.

Ze is zelf nog steeds wel superblij met haar dreads gelukkig! Zelfs ondanks al het gefrunnik wat ze heel goed tolereert. :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2016 3:02 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ah een smyrnanaald dus ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]