Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Vr Aug 18, 2017 8:59 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 9:11 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Mijn dreads zijn nu ongeveer 5 maanden oud. Ik heb ze anderhalve maand geleden bij laten werken en toen zagen ze er weer heel netjes en recht uit. Nu is het echter weer enorm veel pluis en ook zitten er veel lussen en hobbels in. Vooral bij de uiteinden ontstaan dikke bobbels en daaronder dan twee kwastjes. Wat kan ik nu het beste doen, weer bij laten werken of komt dit vanzelf goed? Of is er iets dat ik zelf kan doen. Ik rol ze regelmatig, maar dat heeft weinig effect.
Om te zien wat ik bedoel, hier een foto van vandaag:
Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 9:23 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Pluis zul je altijd wel houden, dat hoort nou eenmaal bij dreads. Die lussen en bobbels willen zeggen dat je dreads aan het vervilten zijn en dikker worden! Dat hoort bij de ontwikkeling en komt vanzelf goed. Je kan het bij laten werken als je wilt maar dan zullen ze wel langzamer vervilten.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 9:33 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Poes schreef:
Pluis zul je altijd wel houden, dat hoort nou eenmaal bij dreads. Die lussen en bobbels willen zeggen dat je dreads aan het vervilten zijn en dikker worden! Dat hoort bij de ontwikkeling en komt vanzelf goed. Je kan het bij laten werken als je wilt maar dan zullen ze wel langzamer vervilten.

Dank je voor je reactie. De pluis valt ook meer op omdat ze nog kort zijn denk ik. De lussen vind ik wel lelijk, maar als dat op den duur goed komt, zal ik maar geduld proberen te hebben :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 11:42 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ligt er wel een beetje aan wat jullie met 'goed komen' bedoelen. Het gaat niet vanzelf weer netjes en recht worden namelijk. Ik heb mijn huidige set altijd zijn gang laten gaan en die bestaan nu uit 100% bobbels, er is geen enkele cm recht. Als je ze wel helemaal recht wil houden moet je er bovenop zitten en heel heel heel veel bijwerken (het is dan het makkelijkste om zelf te leren haken anders wordt het een dure grap) maar, zoals Poes zegt, gaat het vervilten dan wel een stuk langzamer want daarvoor heeft je haar juist die ruimte nodig om te bobbelen.

Edit: allerlei autocorrects zaten erin

Laatst gewijzigd door -arid- op Wo Aug 17, 2016 11:07 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 3:14 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Waar ik me vooral aan erger zijn de uiteinden:

Afbeelding

Heel veel van mijn dreads zien eruit zoals deze op de foto. Kan ik daar zelf iets aan doen?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Aug 11, 2016 4:11 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Je kan de eindjes (laten) omhaken, maar dan zijn ze wel een stukje korter en ben je je puntjes kwijt. Maar de eindjes fixen zichzelf wel, meestal kruipen die vanzelf in je dread na een tijdje

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2016 1:46 pm 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

mijn dreads hadden ook veel van dat soort punten toen ze erg begonnen te krimpen in het tweede jaar dat ik ze had. daarna zijn ze vanzelf naar binnen gekropen, net zoals poes ook al noemt. jouw dreads zijn dus goed aan het ontwikkelen! ik zou nu zeggen doe er niets aan en geniet van het proces, maar ik weet ook nog wel hoe frustrerend het kan zijn als je dreadjes er een tijdje 'minder mooi' uitzien.. maar bij mij werkte geduld uiteindelijk wel goed :P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2016 2:12 pm 
Über Dready
Über Dready

Herkenbare puntjes ja :-P heb ik ook heel veel (gehad, nu is t minder want het gaat zoals de anderen zeggen vanzelf weer veranderen!)
Gewoon een 0,6 haaknaald gebruiken om een van de twee plukjes naar de binnenkant van je dread te trekken als je dat nodig vindt!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2016 2:20 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Goh het is niet gezegd dat je echt altijd werk moet steken in je dreads als je geen bobbels wil. De mijne hebben ook wat bobbels maar om te zeggen dat er geen recht stuk bij zit... Ligt denk ik ook wel aan je type haar. Zelf doe ik er niks aan buiten ze wassen en soms wat pluis er in trekken. Zo van die rare punten heb ik ook al gehad. Dan trek ik zoals Cimi zegt 1 sliertje naar binnen of prul wat aan de aanzet zodat het 1 kwastje wordt. Dat enorme pluis overal is vrij normaal voor de tijd dat je ze hebt. Bij mij begon dat steeds pas echt op een jaar weg te trekken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2016 11:00 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Dank allemaal voor de reacties. Na de laatste keer wassen, eergisteren, heb ik ze goed stevig gerold. Na het drogen wat lussen naar binnen getrokken en nu zit het weer wat netter. Ik begrijp dat dit allemaal een beetje bij het proces hoort. Geduld hebben is soms moeilijk :)
Maar tot nu toe geen spijt. Behalve dat ik de dreads heel leuk vind, scheelt het me ook zoveel tijd en werk elke ochtend.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]