Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Ma Okt 23, 2017 8:03 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2016 10:03 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Hallo,

Ik wil graag dreads laten zetten, maar ben hier nog heel erg nieuw in.
Graag zou ik hele dunne strak gezette dreads willen hebben, maar is dit handig?
Zijn deze ook beter te wassen? En zijn deze ook echt makkelijker om in een staart of knot te doen?
Weten jullie misschien iemand die echte reads zet in de omgeving van Eindhoven, heb al veel op google gezocht, maar kom eigenlijk alleen maar mensen tegen die dreads met synthetisch haar maken.
Veeeel vragen dus haha, hoop dat jullie me misschien een beetje kunnen helpen.

Groetjes Marjolein

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2016 10:14 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Hoi! Je had mij al gevraagd, maar ik kan niet. Kan je nog wel helpen met wat vragen :-)

Heb zelf nu redelijk dunne Dreads en hiervoor dikkere. 55 Dreads toen 92 Dreads nu. Ik vind dat dunne Dreads meer onderhoud vragen. Ook in het begin meer als je strakke, nette Dreads wilt. Ze gaan sneller kronkelen en opkrullen. Dikke Dreads deden bij mij meer hun eigen ding en bleven behoorlijk recht. Vind wel dat de dunnere makkelijker zij te modelleren en anders vallen. Ook drogen ze sneller. Maar goed, dunne of dikke Dreads, Hoelang er ze zijn, hoe meer werk met wassen en drogen vind ik. Maar dat vind ik zelf meer dan waard (en ik was ze gewoon wat minder, vooral in de winter haha)

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 8:54 am 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ja precies wat hier boven wordt gezegd ;)

Ik heb ook beide gehad trouwens maar had voorkeur voor de war dikkere (ook ongeveer 50) want die vervilten mooier vond ik en bleven inderdaad rechter, plus het scheelde zo in het onderhoud. Het bijwerken vond ik echt veel te lang duren met 90 dreads.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 9:58 am 
Über Dready
Über Dready

Jup, neem ook maar van mij aan dat dunne én strakke dreads echt ontzettend ontzettend ontzettend veel werk en tijd kosten om te onderhouden. Die van mij zijn kronkelende wokkelende gekkies maar alleen al met de uitgroei onderhouden ben ik al veel tijd kwijt, laat staan als ik ze dus ook nog recht zou willen. Maar ik heb het er voor over en het is ook mijn derde set dreadjes dus heb er bewust voor gekozen, maar als je nooit dreads hebt gehad zou ik goed nadenken of je het geduld hebt voor zo veel werk en tijd (en geld!) als dat het kost.

Maar welkom op het forum en ik zou zeker lekker rondneuzen als ik jou was en dan je eigen plan trekken :-) dunne rechte dreads zijn wel onwijs mooi :-) maar zoals degenen boven me ook zeggen, iets dikkere dreads vervilten sneller en behouden hun vorm ook makkelijker. Het wassen is niet moeilijk, zowel bij dikke als bij dunne niet, maar dunne zijn veel sneller droog. Ik was mijn dreadjes bijna nooit omdat ik niet vind dat ze stinken en ik ook geen last heb van kriebelende hoofdhuid, maar als ik ze was zijn ze binnen een paar uur droog. Bij m'n oude dikkere dreadjes ging er vaak wel een dag en nacht overheen. Maar door na het wassen in de douche nog even flink heftig te headbangen kun je al een groot deel water eruit zwieperen!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 11:37 am 
Divine Dready
Divine Dready

Toen ik dreads nam wilde ik hele dunne strakke dreads hebben ik had heel lang haar.
Ik kreeg maar 76 dreads ik was toen niet zo te vrede want ik wilde ze eigenlijk nog dunner liefst over de 100.
Nou daar ben ik zo van terug gekomen ik heb er nu meerdere samen gevoegd sommige hele dunne heb ik er 3 samen gevoegd.
Mocht ik ooit na deze set toch nog aan een andere set ga dan worden het er zeker een stuk of 40 a 50 lekker dikke dreads vind ik toch mooier en veel minder onderhoud mijne kronkelde zo achter op me hoofd dat ze 1 dikke klont wokkel werden en constant moet palmrollen dus denk er goed over na wat voor dreads je wilt.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 12:27 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Oh super bedankt voor jullie reacties!
Ik heb ondertussen nog flink wat dingen uitgezocht, en ben zo uitkomen bij ploegmakers. Een kapson die zegt al jaren dreads te zetten. Heb de eigenaar gesproken, en die zegt maximaal 60 dreads te zetten.
Ik was daar eigenlijk een beetje teleurgesteld in, maar als ik jullie reacties zo lees, is het misschien beter om mar niet te starten met hele dunne dreads.
Twijfel alleen erg over ploegmakers, ze zetten absoluut mooie dreads, maar zijn volgens mij echt heel flink aan de prijs, flink commercieel dus. Maar aan de andere kant, echt mooie dreads zijn hun geld wel waard.
Hier iemand ervaring met ploegmakers?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 1:43 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ja mijn dunne dreads werden uiteindelijk ook dik Door het gekronkel

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 7:01 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Waarom zoek je hier niet op het forum binnen te koop? Er zijn hier genoeg die mooie Dreads zetten voor een veel mooiere prijs dan ploegmakers plus, de mensen hier letten op jouw wensen en zijn minder commercieel. :-) Ik doe het nu een tijdje niet, maar ik zet Dreads die de klant wil gewoon en heb ook geen topprijzen. Zo zijn er hier meer. Die hebben echt liefde voor de Dreads en het gedachtegoed :-)

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 9:10 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Hoe ver van Eindhoven kun je gaan?
Ik heb 20 jaar in Eindhoven gewoond, maar sinds een jaar woon ik aan de andere kant van de grens .. :)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 9:16 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

"De startkosten zijn € 75,-, plus € 7,50 extra per dread voor kort haar, of € 8,- tot € 10,- extra per dread voor middel-lang haar of € 10,- tot € 12,50 extra per dread voor lang haar."

Wow ....die prijzen bij Ploegmakers zijn echt absurd gewoon. Wat bedoelen ze met startkosten? 75 euro om de kam en haaknaald klaar te leggen? 800 euro voor als je lang haar hebt. Damn.

-

Eventueel zou ik trouwens ook wel naar Eindhoven kunnen komen :)

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 9:41 pm 
Divine Dready
Divine Dready

ik dacht al dat het jouw prijzen waren axo damn niet normaal joh dan had ik toen bijna 1100 euro kwijt geweest voor mij dreads sick
ik vond 250 euro al aan de prijs wat ik betaald had voor mijn dreads zetten maar goed ze heeft ook 18 uur werk gehad
maar wat hun vragen echt never is echt niet normaal

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 9:47 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Jaaa dat zijn prijzen he! Ik was dus ook al gaan rekenen, en kwam op een euro of 800 uit. Ik heb heus wel geld over voor een mooie kop met dreads, maar dit vond ik ook wat aan de hoge kant.
Axolotl ik stuur jou even een pb!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2016 8:38 am 
Dreadcrew
Dreadcrew

Oooh 800 euro moet je echt niet doen hoor! Mensen hier (en zeker Axolotl :D ) zetten mooiere dreads voor veeeeeul minder geld.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2016 1:43 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

MarB schreef:
Jaaa dat zijn prijzen he! Ik was dus ook al gaan rekenen, en kwam op een euro of 800 uit. Ik heb heus wel geld over voor een mooie kop met dreads, maar dit vond ik ook wat aan de hoge kant.
Axolotl ik stuur jou even een pb!

Ik ken echt niemand met dreads die zoveel geld zou hebben ervoor xD
En ik heb je een pb teruggestuurd! ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 06, 2016 8:05 am 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Jee inderdaad wat een geld.
Ik geloof ook dat het meeste wat ik ooit heb verdiend aan dreads rond de 250 was, maar dat was inderdaad 16 uur werk, dat komt ook zelden voor zo lang.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]