Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Zo Aug 20, 2017 6:00 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 9:59 am 
Newbie Dready
Newbie Dready

Mijn dreads zijn nu 5 1/2 week oud en ze beginnen hobbelig en bobbelig te worden. Nu heb ik begrepen dat dat betekent dat ze aan het vilten zijn, maar komt dat vanzelf goed, of moet ik ze laten bijwerken? Ook beginnen sommige bij de wortels een beetje aan elkaar te groeien. Na het wassen trek ik dat uit elkaar, is dat ok? Kortom het geheel begint er een beetje rommelig uit te zien en ik weet niet of het al tijd is om bij te laten werken of dat ik beter nog even kan wachten. Kan iemand mij wat advies geven?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 10:21 am 
Medium Dready
Medium Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb ze pas de eerste keer laten bijwerken na een half jaar, dat uit elkaar trekken deed (doe) ik ook en na 9 jaar is alles wel goed gekomen. ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 10:42 am 
Dreadcrew
Dreadcrew

Na het wassen uit elkaar trekken is goed. Bijwerken is denk ik nog niet nodig, tenzij je het zelf graag wilt. Ze zullen wel minder snel vervilten als je ze na 5 weken al laat bijwerken. De meeste mensen doen dat pas na een paar maanden. Of helemaal niet.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 11:33 am 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ja wat hier boven staat. In ieder geval uit elkaar blijven trekken.
Vaak gaat de pluizigheid en hobbeligheid vanzelf weer minder worden.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 12:31 pm 
Über Dready
Über Dready

En als je je dreadjes heel recht en strak wil hebben kun je zelf wat hobbels en bobbels wegwerken door ze met een fijne haaknaald (0.75 of 0.6) naar binnen te trekken. Maar het hobbelen hoort bij het proces en wordt inderdaad later minder. Je kunt ze na het wassen als ze nog vochtig zijn ook tussen je handen rollen (palmrollen heet dat), dat werkte bij mij goed om ze iets minder te laten hobbelen. :-) persoonlijk vind ik het altijd pas tijd voor bijwerken als de uitgroei te lang wordt, er veel losse haren bij je hoofdhuid zitten en/of alles zodanig aan elkaar vast aan het groeien is dat je het zelf niet goed meer kunt lostrekken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 3:53 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Dank je wel allemaal voor jullie reacties! Ik moet dus gewoon geduld hebben :). Ik ben maar bang dat ze verkeerd zullen groeien als ik het niet onderhoud, omdat ik van alle kanten hoorde dat dreads minstens zoveel onderhoud vragen als 'normaal' haar, maar dat valt dan reuze mee.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 4:51 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik laat de mijne nooit bijwerken. Ik trek er gewoon zelf af en toe eens los haar in al is dat niet echt vaak nodig. Hangt beetje van je type haar af denk ik.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 5:03 pm 
Divine Dready
Divine Dready

je kan ze natuurlijk veel palmrollen vooral naar het douche daar kan je ze natuurlijk een klein beetje mee in bedwang houden qua hobbelen en bobbelen en rubben. voor de uitgroei telaten dreaden. Als je het pluis echt heel erg storend vind kan je ze zelf wat bijwerken maar ik persoonlijk zou ze lekker laten gaan op 5,5 week

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2016 12:34 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Marjolein59 schreef:
Ik ben maar bang dat ze verkeerd zullen groeien als ik het niet onderhoud, omdat ik van alle kanten hoorde dat dreads minstens zoveel onderhoud vragen als 'normaal' haar

De hoeveelheid onderhoud ligt helemaal aan hoe je je dreads wil hebben en hoe je haar uit zichzelf groeit. Als jouw dreads uit zichzelf heel erg bobbelen en je wil ze perfect recht gaat dat inderdaad heel veel werk kosten, maar als je ze hun gang laat gaan heb je nul onderhoud want hoef je alleen te wassen. Het is dus helemaal aan jou :) Er bestaat niet zoiets als verkeerd groeien, ze kunnen wel groeien op een manier die jij minder mooi vindt maar het is dan aan jou om te beslissen of je het de moeite vindt om dat te corrigeren of dat je ze liever laat gaan.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2016 6:24 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Vandaag even alle hobbels en bulten met een haaknaald bewerkt. Wel kramp in mijn hand nu, maar het ziet er weer een stuk netter uit.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2016 6:38 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

-arid- schreef:
Marjolein59 schreef:
Ik ben maar bang dat ze verkeerd zullen groeien als ik het niet onderhoud, omdat ik van alle kanten hoorde dat dreads minstens zoveel onderhoud vragen als 'normaal' haar

De hoeveelheid onderhoud ligt helemaal aan hoe je je dreads wil hebben en hoe je haar uit zichzelf groeit. Als jouw dreads uit zichzelf heel erg bobbelen en je wil ze perfect recht gaat dat inderdaad heel veel werk kosten, maar als je ze hun gang laat gaan heb je nul onderhoud want hoef je alleen te wassen. Het is dus helemaal aan jou :) Er bestaat niet zoiets als verkeerd groeien, ze kunnen wel groeien op een manier die jij minder mooi vindt maar het is dan aan jou om te beslissen of je het de moeite vindt om dat te corrigeren of dat je ze liever laat gaan.

Ik was vooral bang dat het los zou gaan. Heel netjes hoeft voor mezelf niet zo, maar op mijn werk (docent) moet ik wel enigszins representatief zijn.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]