Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Wo Aug 16, 2017 5:02 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2016 3:20 am 
Newbie Dready
Newbie Dready

Hallo! Ik ben 2 dagen geleden met zelf men dreads te zetten, ik heb zo goed als heel mijn hoofd vol nu. (14 dreads) (Ik heb een undercut en sidecut)
Maaaarr , de achterkant was redelijk moeilijk om zelf te doen, toch 2 dreads.
Nu, die stukjes aan de achterkant waren redelijk kort (niet van de undercut) , geen idee waarom ze zo kort waren.. Dus ik heb nu 2 kleine dreads by alle andere langere.. je ziet me undercut er ook door en de dreads staan vrij ver uitelkaar.
Iemand die weet hoe ik dit het best oplos? voor extensions heb ik het geld nu niet , volgende maand toch overwegen voor extensions.
Maar hoe pak ik dit tot volgende maand aan?

Alvast bedankt !

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2016 9:32 am 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

hoi!

ik denk dat je het beste even een foto kunt plaatsen van de achterkant van je dreadhoofd, zodat we je wat tips kunnen geven. ik zou zo gauw even geen oplossing weten, behalve om die twee dreads uit te halen en er drie van te maken? zodat je dreads minder ver uit elkaar staan. als je ze echt langer wilt kun je ze inderdaad laten verlengen door bijvoorbeeld iemand hier van het forum. het is dan handig om te weten waar je woont en hoe ver je bereid bent om te reizen :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2016 5:57 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik ben alvast fan van je naam!
Maar voor hulp hierover hebben we denk ik toch wel even een fotootje nodig :)

Welkom!

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2016 10:17 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Hallo! Ik ben 2 dagen geleden met zelf men dreads te zetten, ik heb zo goed als heel mijn hoofd vol nu. (14 dreads) (Ik heb een undercut en sidecut)
Maaaarr , de achterkant was redelijk moeilijk om zelf te doen, toch 2 dreads.
Nu, die stukjes aan de achterkant waren redelijk kort (niet van de undercut) , geen idee waarom ze zo kort waren.. Dus ik heb nu 2 kleine dreads by alle andere langere.. je ziet me undercut er ook door en de dreads staan vrij ver uitelkaar.
Iemand die weet hoe ik dit het best oplos? voor extensions heb ik het geld nu niet , volgende maand toch overwegen voor extensions.
Maar hoe pak ik dit tot volgende maand aan?

Alvast bedankt !

Foto van de achterkant van men haar:

http://nl.tinypic.com/r/2usvj7l/9

Foto met de langere dreads :

http://nl.tinypic.com/r/2e0pw80/9

Foto van de zijkant (Achterste op een staart) :

http://nl.tinypic.com/r/2dkn85g/9

(lukt niet om de foto's in te voegen

Zoals je op de eerste foto ziet zijn men dreads redelijk slordig verdeeld ook ben ik nu bezig met de "uitgroei" bij te werken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 1:30 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Dat zijn wel heuuuul dikke dreads. En ze worden alleen nog maar dikker.. Is er nog een mogelijkheid om ze te splitten? Of is het je bedoeling om echt massive dikke dreads te hebben?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 1:43 am 
Newbie Dready
Newbie Dready

Øse schreef:
Dat zijn wel heuuuul dikke dreads. En ze worden alleen nog maar dikker.. Is er nog een mogelijkheid om ze te splitten? Of is het je bedoeling om echt massive dikke dreads te hebben?

Hoe kan ik ze splitten?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 2:10 am 
Newbie Dready
Newbie Dready

Is er trouwens iemand die weet hoe ik het best men dread split? Zou het geweldig vinden moest ik tips krijgen :)
dankjewel

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 2:35 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Dit gaan inderdaad echt kinderarmpjes worden!
Ze gaan nog een stuk dikker worden dan ze gezet zijn namelijk.
Ze zien er wel uit alsof ze goed stevig gezet zijn, dat wel!

En de beste manier om te splitten is ..helaas helaas ...ze uit te kammen en opnieuw te zetten :/
Je kan ze ook doormidden knippen, iets wat ik wat krustenvriendjes weleens heb zien doen, maar dan is er grote kans dat de twee helften gewoon uit elkaar vallen en je helemaal niks meer overhoudt.

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 3:55 am 
Newbie Dready
Newbie Dready

Zou ik enkel de kleine achterste dreads eruit halen en opnieuw dreaden en meerdere of raad je het best aan voor de echte dikke ook?.. want ben eigenlijk wel trots op me lange dikke.. ben ook heel onzeker over hoe het er binnen enkele maanden / jaren gaat uitzien..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 9:30 am 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

ik vind ze echt heel tof! misschien kan je de achterste dreads uitkammen en daar net iets meer dreads maken.. vier of zo.
wil je dat haar aan de onderkant ook nog laten groeien voor dreads of laat je dat kort :)?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 11:25 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Pad inderdaad op dat je ze niet zet volgens hoe je wil dat ze worden want ze gaan nog heel veel dikker worden. Dit gaan van die knotsen van 5cm doorsnee worden. Als dat je doel is is er niks aan de hand, maar het nadeel ervan is dat ze moeilijker zijn om van binnen goed schoon te houden en je krijgt heel snel gaten bij je hoofdhuid.
Ik heb in mijn nek twee dikke, die zijn ongeveer zo dik als mn wijs-, middel-, en ringvinger bij elkaar maar toen ik ze zette waren ze ongeveer 1cm dik.
Op de eerste foto ziet het eruit alsof de vakjes ook onhandig gaan worden. De rechter dread is gemaakt van haar wat helemaal om en onder de midden dread vandaan komt. Die twee gaan sowieso aan elkaar groeien als je niet je best doet om dat tegen te houden.

Ik sluit me aan bij wat Axolotl zegt, beter nu uitkammen en opnieuw beginnen (waar nodig) want hoe langer je daarmee wacht hoe jammerder en meer werk het wordt. Ik was daar te eigenwijs voor toen ik mijne net had gezet, maar nu zit ik al 2,5 jaar met twee dikke knoesten in mn nek die vet onhandig zijn en ik wilde niet eens zulke dikke dreads. Maar nu ga ik ze niet meer uitkammen want ze zijn al zo ver ontwikkeld, haha. Dus mocht je iets willen veranderen, doe het liever gisteren dan morgen :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 11:53 am 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ik raad altijd aan om op een geheel hoofd nooit minder dan 30 dreads te zetten, al zet ik zelf meestal rond de 50.
Hier heb je een voorbeeld van een jongen die over zijn hele hoofd maar ongeveer 22 dreads heeft

Afbeelding

Onderaan is de verdeling op zich wel oké, maar bovenaan zitten er maar vier, dat zie je nu niet heel duidelijk, maar je ziet wel dat er een heel erg gat valt in het midden. Hij vindt zijn dreads zelf prima. Maar zo zou ik het dus nooit zetten. Vooral bovenop je hoofd vallen snel gaten door dikke dreads. Ook zijn deze dreads vrijwel niet bij te werken (die bovenop zijn hoofd dus). Ze hebben vakjes van 6 of 7 cm naar schatting. Dat is echt heel lastig, het wordt ook sneller vies.
Ik zou vakjes groter dan een cm of 4 uithalen, dat is echt onhandig.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 2:27 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Die zijn inderdaad heel erg dik.
En om je foto hier te zetten moet je die url met [IMG] hier plakken. Dan verschijnt de foto ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2016 11:36 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Dat zijn dikkerd!
Ik vind dikke dreads echt super mooi, deze gaan wel heel dik worden hoor.
Mijne waren dun en als je ziet hoe ze nu zijn na 3 jaar (kijk maar eens in me foto topic)
Als jij niet hele dikke dreads wilt zit er niks anders op dan uitkammen en opnieuw zetten.
Jij hebt nu 14 maar je hebt een undercut en sidecut dus er komen er meer bij als dat lang genoeg is..

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2016 11:46 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Het spijt me om te moeten zeggen, maar ik denk inderdaad ook dat het beter zou zijn op de lange termijn als je je dreads uitkamt en allemaal opnieuw zet. Mijn dreads waren er 30, min pony en min opgeschoren stuk, en dat waren soms ook best dikke dreads en ik heb zelf dun en weinig haar. En als ik zo kijk naar jouw haar, dan kan basically elke dread gehalveerd worden. Sommige vakjes zijn echt heel groot, op het moment dat ze gaan krimpen en echt 'locken', worden ze alleen maar dikker en ben ik bang dat ze niet mooi gaan vallen.
Het wordt een pokkewerk, maar nu is het nog te doen. Stel je voor hoe kut het is als je over een jaar ze toch te dik vindt en ze dán gaat uitkammen en opnieuw zetten. Succes!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]