Vraag: Verzorging van dreadlocks

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Niamh
Erenerd
Erenerd
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Niamh » ma mei 14, 2007 4:40 pm

Die Lock Buttah wil ik ook al een tijdje, maar ik vind hem inderdaad veeel te duur. Ik heb nu Lets Dred wax, en als ik daar veel van gebruik zijn mijn dreads ook soepel en minder droog (het is alleen heel vet en vervelend uit te wassen). Maar behalve dat vette en dat uitwassen (want dat vind ik niet zo erg namelijk), is de Lock Buttah echt zoveel beter voor je dreads dat het die 20 euro waard is ten opzichte van de 6,20 van Lets Dred?

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » ma mei 14, 2007 4:43 pm

Rastagall schreef:De mijne zijn ook heel droog, ze zijn ook wel al 7 jaartjes nu...
Ik gebruik graag een arabische haarolie van het merk TARA, superlekker hoor die met jasmijn!
Waarschijnlijk vinden de nederlanders deze zeker in een toko...
(had deze post helemaal over het hoofd gezien)

dat klinkt lekker, jasmijn mmmmmm... heb je misschien een plaatje van het potje/flesje/ding waar het in zit, dan kan ik wat gerichter zoeken :)
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

* BJöRN *

Bericht door * BJöRN * » ma mei 14, 2007 4:48 pm

Marije schreef:Die Lock Buttah wil ik ook al een tijdje, maar ik vind hem inderdaad veeel te duur. Ik heb nu Lets Dred wax, en als ik daar veel van gebruik zijn mijn dreads ook soepel en minder droog (het is alleen heel vet en vervelend uit te wassen). Maar behalve dat vette en dat uitwassen (want dat vind ik niet zo erg namelijk), is de Lock Buttah echt zoveel beter voor je dreads dat het die 20 euro waard is ten opzichte van de 6,20 van Lets Dred?
ik vind van wel! Die buttah kun je m.i. totaal niet vergelijken met wax. Het geeft geen stevigheid, ze werden er bij mij juist zacht van. En het maakt "vet" zonder "vet" aan te voelen. Het ligt een heel dun laagje om je dread. Zoals ik al zei heb ik met een vingertop mijn hele dreads gedaan (en die zijn toch vrij lang), en ik ben er echt heel enthousiast over. Ik had namelijk de conditioning spay van Knotty gekocht bij Britt (de lavendel variant), maar toen ik thuis kwam had ik écht spijt dat ik niet die buttah had genomen!!!

Niamh
Erenerd
Erenerd

Bericht door Niamh » ma mei 14, 2007 5:10 pm

Met 1 vingertop je hele dreads, das bijna 'eerst zien, dan geloven' (maar ik geloof je wel hoor ;)). Hmm. Ik ga er toch nog eens over denken dan :)

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » ma mei 14, 2007 5:14 pm

das idd wel héél weinig, met dagcreme haal ik daar mn hele gezicht ook niet mee

[edit] dat klonk in mn hoofd vééél logischer :)
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

* BJöRN *

Bericht door * BJöRN * » ma mei 14, 2007 5:51 pm

bij mij was het echt genoeg hoor! Daar smeer je geen hele pot van. Voor mij was dat echt voldoende. Maar ik ben raar en heb raar haar, dus misschien dat het daaraan ligt. Denk dat je zelf pas enthousiast zal zijn als je het hebt gebruikt. Op mijn dreads was het in mijn ogen een groot succes!

hilde
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Bericht door hilde » ma mei 14, 2007 9:20 pm

* BJöRN * schreef:daar hadden we het al over lieverd, wel even lezen ;-) ! Maar die conditioning spray werkt dus niet echt tegen droge dreads (maar dat stond ook al hierboven)
ja inderdaad spuit elf in de bocht
http://www.dreadsvaneigenhaar.nl

en als je ze beu bent, kun je ze bij mij ook laten verwijderen

* BJöRN *

Bericht door * BJöRN * » ma mei 14, 2007 9:57 pm

neem me niet kwalijk, maar jij post zonder eerst te lezen wat er daarvoor is gezegd. Zo kunnen we alles wel blijven herhalen.
Enne, beter in de bocht dan uit de bocht.. dus!

Linde
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Linde » zo mei 20, 2007 2:09 pm

isser ook een of ander raar middel dat je kan sprayen en dat je zegmaar zelf kunt maken

en die lock buttah is dat soort wax ? alsin moet je dat er ook in smeren?>

* BJöRN *

Bericht door * BJöRN * » zo mei 20, 2007 2:40 pm

Ja, die buttah smeer je ook. Qua substantie lijkt het een beetje op bodylotion maar dan voor in je haar (en iets dikker/korreliger) maar in je handen smelt het, en het voelt dan olie achtig aan. Je moet er geen klodders van smeren lijkt me. Ik heb het zelf ook pas 1 keer gebruikt, moet ff wachten totdat ik weer naar den haag ga. Maar ik ben er echt super enthousiast over. En dat terwijl ik helemaal niet hou van dingen in mijn dreads smeren.

Mbt een ander middel: ik heb zelf nog niet echt iets gevonden wat én werkt, en wat je dreads niet goor maakt (zoals wax) en plakkerig

Boomtak
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Boomtak » zo mei 20, 2007 3:43 pm

In bad gaan en de juiste olie in het water mikken. Dreads lekker laten weken terwijl je ligt te baderen, even snel spoelen en klaar is Kees :D
Dreadloos sinds 11 oktober 2008
Dreadhead sinds 3 februari 2012

* BJöRN *

Bericht door * BJöRN * » zo mei 20, 2007 3:52 pm

en wat is dan: de juiste olie..? En je dreads laten weken.?

Boomtak
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Boomtak » zo mei 20, 2007 8:40 pm

lol, gewoon olie waarvan jijzelf denkt dat je er iets aanhebt. jojoba of een kamilleolie, of aloë vera. Je kunt ook gewoon zo'n conditionershampoo mengen in het water, werkt ook. Als het maar inkan trekken.
En weken is gewoon achterover hangen met je dreads in het water en lekker zo blijven zitten voor een tijdje :D
Dreadloos sinds 11 oktober 2008
Dreadhead sinds 3 februari 2012

* BJöRN *

Bericht door * BJöRN * » zo mei 20, 2007 10:08 pm

maar is dat dan wel te doen voor je dreads..? (ik snapte wat weken is ;-))

groen
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016

Bericht door groen » zo mei 20, 2007 10:44 pm

wij hebben hier geen bad :)

Plaats reactie