Pijn bij hoofdhuid/haarwortels

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bosbes
Medium Dready
Medium Dready
Geslacht: dread-vrouw

Pijn bij hoofdhuid/haarwortels

Bericht door Bosbes » ma jun 17, 2013 3:49 pm

Nou, het onderwerp staat al in de titel ;). Is er iemand die dit herkent en weet wat je eraan kunt doen? Ik ervaar vaak een trekkerig gevoel bij mijn haarwortels en een pijnlijke hoofdhuid. Het haar lijkt zelfs pijn te doen als ik het aanraak. Ik heb wel verlengingen in mijn dreads. Misschien is het te zwaar en komt het daardoor, maar dan zullen mensen zonder verlengingen die wel veel en/of lange dreads hebben, daar ook last van hebben, denk ik zo... Ik vind het erg irritant. Ik lag er vannacht nog wakker van. Weer zo'n dreaddrama :S. Iemand die iets weet wat kan helpen ???
Give it a try :)!

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Re: Pijn bij hoofdhuid/haarwortels

Bericht door WorldPeace » ma jun 17, 2013 4:28 pm

ik moet zeggen dat je wel uberlange dreads hebt ;) dus zou me niet verbazen als het aan de lengte lag.
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

Bosbes
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Bosbes » ma jun 17, 2013 4:34 pm

Ja, dat zou idd kunnen, al vind ik de lengte zelf wel meevallen ;).

Screamworks
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Screamworks » za jun 22, 2013 6:43 am

Bij mij is het altijd even een paar dagen gevoelig als het net is bijgewerkt. Maar verder herken ik je klachten niet. Hoe lang zijn je dreads? Je hebt nergens foto's staan op het forum toch?
I will be the end of you!

Afbeelding

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » za jun 22, 2013 9:01 am

Vooral als je verlengingen hebt lijkt me dat heel logisch. Je hoofdhuid is al dat extra haar niet gewend en dat trekt aan je hoofd, en dat doet zeer. Als je van jezelf een grote bos dreads hebt is dat er allemaal langzaam bij gekomen en kan je hoofdhuid daar aan wennen. Ik had het zelf ook inderdaad als het strak bijgewerkt was, inclusief uitslag op mijn voorhoofd/achterin in mijn nek.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Bosbes
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Bosbes » do jun 27, 2013 7:09 pm

Ja, dat is ook zo... Gelukkig valt het de laatste dagen mee, en ik draag het tegenwoordig los met een haarband. Dat scheelt ook. Een staart voelt nooit lekker.
De dreads zijn zo'n 60 cm denk ik, of langer. Ik heb idd geen foto's op het forum staan, omdat ik 't achteraf nooit fijn vind om met mijn hoofd op het net te staan en het dan weer weg wil halen :).

Plaats reactie