dreadlocks permanentvloeistof

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Daxio
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-man

dreadlocks permanentvloeistof

Bericht door Daxio » do mei 30, 2013 10:59 am

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ben van plan om tegen einde augustus mijn dreadlocks te leggen. Mijn haar is nu 10cm en als ik zie hoe snel mijn haar groeit moet het tegen dan 15cm zijn. Dat mijn dreads dan iets korter zijn vind ik niet zo erg. Ik zou men dreads willen laten leggen bij Dreadlovers in Antwerpen. Ze gebruiken de methode dat mij toch het meeste aanstaat: touperen en permanentvloeistof. Hun vraagprijs is 200 euro en na wat lezen op dit forum lijkt me dit relatief veel? Is er iemand hier die dezelfde methode gebruikt en foto's heeft van zijn/haar werk? Anders zou ik het bij dreadlovers laten doen, zijn er mensen die ook hun dreads hier hebben laten leggen?

Druif
Divine Dready
Divine Dready

Re: dreadlocks permanentvloeistof

Bericht door Druif » do mei 30, 2013 2:34 pm

Hallo Daxio!
Ik denk niet dat je hier gemakkelijk iemand kan vinden die met deze methode dreads zet, aangezien het niet echt een geliefde methode is, in ieder geval niet op dit forum.
De meesten hier zullen je afraden om je dreads met chemicaliën of andere middelen te laten zetten, omdat je het er nooit meer of heel moeilijk uit krijgt, en het het ontwikkelingsproces van je dreads kan vertragen. En velen die hun dreads wel op een dergelijke manier hebben laten zetten, hebben er later spijt van.
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben, en als deze methode jou het meeste aanspreekt dan moet je er zeker voor gaan. :)

In ieder geval succes met de zoektocht!
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

Gombák
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Gombák » do mei 30, 2013 2:35 pm

200 euro is echt absurd.....
Ik zet ze niet met permanentvloeistof, dus daar kan ik je niet in helpen :p
Ontwikkeling van mijn gingerdreadjes :] ~ 5+ jaar!

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Alani
Über Dready
Über Dready

Bericht door Alani » do mei 30, 2013 7:26 pm

Hooi ik heb mijn dreads zelf gezet soort van. En getoupeerd. En later omdat ze maar uitbleven zakken bij mijn oude kapsalon waar ik werkte met permanent vloeistof laten zetten. Zelf ben ik hier dus erg te spreken over. Vind mijn dreads ook erg mooi :) Ik vind het alleen absurd duur. Dus ik zou eerder zeggen kijk hier rond en zoek iemand die mooie dreads zet. Zijn er hier genoeg! En waarom wil je ze perse met permanent vloeistof laten zetten ? Ik heb het gedaan omdat ik toen amper wat van dreads wist en zoiets had van achh werk toch in de kapsalon waarom ook niet.

Daxio
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Daxio » vr mei 31, 2013 9:16 am

Welke methode raden jullie me dan aan? En woont iemand van jullie niet te ver van Sint-Amands(Antwerpen)?

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door compleet-gespinvist » za jun 01, 2013 11:45 am

Ik woon in juli en augustus in Bergen op Zoom, een half uur rijden van Antwerpen. De meeste dreadzetters hier (waaronder ikzelf) zetten dreads door te touperen en met een haaknaald de dreads strakker te trekken. Je dreads zijn dan meteen stevig en je kunt er gewoon mee douchen.

Met het linkje hieronder "dreads door noni" kom je op mijn website.
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

Daxio
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Daxio » za jun 01, 2013 2:22 pm

Ik had gekozen voor permanentvloeistof omdat ik had gelezen dat je dreads er dan sneller volwassen uit zien, maar misschien ga ik dan toch voor het touperen + haakmethode.

Daxio
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Daxio » za jun 01, 2013 2:31 pm

Reauxche schreef:200 euro is echt absurd.....
Ik zet ze niet met permanentvloeistof, dus daar kan ik je niet in helpen :p
Jij zet er ook dan? Moet echt niet met permanentvloeistof als ik sommigen hun mening er over hoor..

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo jul 14, 2013 2:28 pm

nee joh, ze zien er juist echt níét snel volwassen uit, duurt extra lang omdat ze zo fluffy en pluizig zijn! ik zou voor de touperen/haaknaaldmethode kiezen als je wil dat ze er snel mooi uit zien. mijn ervaring is dat 't mooier wordt als je ze alleen toupeert, eventueel een beetje haakt, een paar jaar met rust laat en veel wast. dan loop je wel een tijdje met vage dreads maar uiteindelijk worden ze 't mooist.

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo jul 14, 2013 3:35 pm

Het proces bij deze methode duurt inderdaad langer, maaaaaaaaaaaar is wel veel interessanter en mooier vind ik ;)
200 euro vind ik absurd veel voor de methode, omdat je er in verhouding ook een stuk sneller mee klaar bent dan bijv. bij haken.
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » vr aug 09, 2013 4:27 pm

Ik zou even wat rondlezen op het forum en wat fototopics kijken van mensen. Vergelijk daar de eerste en de laatste pagina's eens en kijk hoe ze gezet zijn. Veel mensen hier met gehaakte dreads en die zijn allemaal supermooi.

Met permanentvloeistofdreads kom je er uiteindelijk ook wel, maar de weg is veeeeeeel langer. Mijn vorige set was ook met permanentvloeistof gezet en het heeft me ongeveer een half jaar gekost om ze echt mooi te krijgen.
Afbeelding

Plaats reactie