Dreads bij kinderen...

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Tapasnaturalles
Junior Dready
Junior Dready
Geslacht: dread-vrouw

Dreads bij kinderen...

Bericht door Tapasnaturalles » di mei 14, 2013 11:36 am

Middelste dochter wil er ook.
Geen probleem, het is haar haar...
Maar ik vind het geen fijn idee dat het kind gemarteld moet worden om er te hebben (zeg nu zelf, dreads zetten is géén pretje!), dus laten we ze natuurlijk ingroeien.
We hebben al 2 weken lang haar haar niet meer gekamd, maar helaas heeft ze van dat prachtig, fantastisch stijl haar dat maar niet wil gaan klitten!
Typisch! De andere 2 dochters hun haar klit al een seconde nadat het gekamd is, maar zij heeft een heel andere soort haar dat prachtig stijl naar beneden hangt. Het hangt nu na 2 weken een beetje in "trippen", maar meer doet het nog niet.
Is er een andere manier om haar dreads een duwtje in de rug te geven zonder het kind pijn te doen?
Zou gewoon naar boven kammen al een beetje helpen? Het inhaken zou ik dan zo laten...
Of gaat ook haar soort haar uiteindelijk beginnen dreaden zonder hulp? Misschien moeten we gewoon wat geduld hebben en komt het wel gewoon goed zo...

Elliebellie
Divine Dready
Divine Dready

Re: Dreads bij kinderen...

Bericht door Elliebellie » di mei 14, 2013 11:40 am

Ik heb wel eens 1 dread gemaakt bij mijn dochter met hetzelfde type haar als je beschrijft door te touperen en te palmrollen en een kraal aan de onderkant om het vast te houden. Dat lukte wel maar goed dat was er een voor proef
Afbeelding

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di mei 14, 2013 11:56 am

Misschien een idee om met vlechtjes te beginnen? En dan niet al te strak aan de bovenkant. Regelmatig rubben om het klitproces op gang te brengen.

Ik begon zelf met vlechtjes en heb er toen gewoon af en toe een losgemaakt om te dreaden. Zo zit je niet met een half kapsel maar hoeft ook niet alles in een keer.
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » di mei 14, 2013 3:38 pm

ik heb dit even gekopieerd uit CIMI haar topic misschien is dit wat!?
En het haar een paar keer met afwasmiddel wassen helpt ook om het beter te laten klitten en stuger te maken

CIMI
Berichttitel: Dreads zetten zoals je woldreads zou vilten? ZOUHETKUNNENN?!
BerichtGeplaatst: ma apr 15, 2013 11:19 pm
Über Dready
Über Dready

Okee, luister: ik heb laatst een cursus vilten gehad, en bij het beginpraatje vertelden ze hoe 'vilten' in zijn werk steekt. Nou herkende ik veel van het praatje terug in mijn eigen dreads en de ontwikkeling daarvan, en ik vroeg me dus af: zou je dreads kunnen zetten op dezelfde manier als dat je woldreads zou vilten? :gruebel: :lupe:

ik heb 't net alvast even geprobeerd met mijn laatste (en nog even blijvende) dread. Warm water erop, inzepen en dan palmrollen en palmrollen, uitspoelen en dan met de handdoek palmrollen. Hij is SUPERSTEVIG en kaarsrecht geworden! Ik vraag me dus af of je (met een beetje hulp van een vlooienkammetje om er alvast gelijke strengen met een beeetje klit in te hebben) dreads zou kunnen zetten op die manier... want het is heel logisch eigenlijk, mensenhaar en schapenhaar verschilt kwa structuur niet eens zo gek veel geloof ik. IK BEN BENIEUWD! Misschien ga ik dit wel als projectje doen!

Het zou wel betekenen dat je meteen onwijs veel lengte verliest, want viltwol krimpt ook extreem (ongeveer 30 tot 40%) dus dat is wel een beeetje een soort van nadeel als je al niet al te lang haar hebt. Mijn haar komt nu tot net boven mijn schouders dus ik zou er dan wel even mee moeten wachten tot het iets langer is...

Tapasnaturalles
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Tapasnaturalles » di mei 14, 2013 6:05 pm

Dat is uit te testen!
Dank je!

Ik heb vandaag haar haar in allemaal vlechtjes verdeelt. Dat vond ik ook een fijne tip waar ik zelf niet aan gedacht had. Dan kan ik van daaruit elke dag een paar dreadjes doen, zonder dat ze een halve dreadkop heeft ;)

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di mei 14, 2013 7:16 pm

Ben benieuwd naar het resultaat :)

twinkl
Eredready
Eredready

Bericht door twinkl » di mei 14, 2013 7:26 pm

Wat leuk tapas!! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. En wat leuk dat ze dreads wil!
Ik heb het opgegeven te zijn zoals ik ben Ik groei maar mee met wie ik worden zal

Tosti
Über Dready
Über Dready

Bericht door Tosti » di mei 14, 2013 8:15 pm

Heel leuk dat ze dreads wil! Maar.. 'martelen'? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, toch? Vlechtjes zetten doet ook f... veel pijn! Ik vond dreads zetten eigenlijk minder pijnlijk dan toen mijn moeder mijn haar kamde, vroeger ;) Succes met alles!
Afbeelding

Tapasnaturalles
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Tapasnaturalles » di mei 14, 2013 8:52 pm

Roos~ schreef:Heel leuk dat ze dreads wil! Maar.. 'martelen'? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, toch? Vlechtjes zetten doet ook f... veel pijn! Ik vond dreads zetten eigenlijk minder pijnlijk dan toen mijn moeder mijn haar kamde, vroeger ;) Succes met alles!
Ik vond het nochtans vrij pijnlijk toen ze vlak aan de hoofdhuid begonnen inhaken. ;)
En effectief, een beetje pijn hoort er bij. Maar als ik het wat kan limiteren, graag dan. Als dat niet gaat, heeft ze gewoon een keuze te maken of ze dat wel wil of niet.
Maar ze weet het, dat het wat pijn kan doen. Ze vraagt nu al meer dan een jaar naar dreads, ze heeft zich zelf goed geïnformeerd en weet wat en hoe. Ze kan je heel de geschiedenis uitleggen als je er naar vraagt en is daar al lange tijd mee bezig. Ik denk niet dat een beetje pijn haar gaat tegenhouden.
Maar als het met wat minder pijn kan, dan is mijn moederhart wat meer gerust ;)

Delial
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Delial » di mei 14, 2013 10:03 pm

Je kan er ook voor kiezen om gewoon niet te dicht bij de hoofdhuid te haken, toch? Dan zitten ze maar iets lossen, maakt niet zo veel uit.
Bij mij heeft het zetten geen pijn gedaan.

Øse
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Øse » wo mei 15, 2013 5:53 am

Of alleen te touperen. Bij mij deed het ook geen pijn. Hooguit een wat geïrriteerde hoofdhuid.
I solemnly swear that I am up to no good.

Rastagall
Junior Dready
Junior Dready
Contacteer:

Bericht door Rastagall » do mei 16, 2013 10:16 am

Laatst heb ik dreadjes gezet bij een jongetje van 4 jaar. Ik was erg bang om hem pijn te doen, maar hij wilde zo graag dreadjes hebben en ik heb heel zachtjes gehaakt. Hij heeft zich heel dapper gehouden en was superblij met het resultaat. Je kan dus wel haken, maar doe het dan zachtjes aan. Veel succes!
DREADS & TATS = DREADLOCKS RASTAGALL ***WEBSITE*** http://www.rastagallyourdreadnurse.webs.com ***FACEBOOK*** https://www.facebook.com/Dreadlocks-Ras ... 405438891/

Dreadwoman
Über Dready
Über Dready

Bericht door Dreadwoman » do mei 16, 2013 4:59 pm

Ik zet in principe geen dreads bij kids onder de 10 jaar. Als ik het echt mooi wil maken, kan het niet anders dan dat ik ze pijn moet doen.
Mijn dochter die destijds 5 was had wel 3 dreadjes, maar die heb ik op een zachte manier gezet en er voor gezorgd dat ze zich mooi ontwikkelden.
Eddy: 'What are you drinking Patsy?'
Patsy: 'Chanel No. 5'

http://www.dreadwoman.nl

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » do mei 16, 2013 7:30 pm

Ik ga binnenkort waarschijnlijk dreads zetten bij een jongetje van 9 (althans nog geen mail terug gehad maar mama zei dat hij toch graag wilde).

Ze zijn een tijdje terug langs geweest toen ik bij iemand aan het bijwerken was en die heeft ook even verteld hoe het zetten voelt en het bijwerken. Toen zag hij het nog niet helemaal zitten, maar nu kennelijk wel. Ik ben benieuwd. Denk dat ik sowieso 2 dagen ervoor in plan, voor het geval het te veel pijn doet ofzo.

Mira
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Mira » do mei 16, 2013 10:13 pm

Roos~ schreef:Heel leuk dat ze dreads wil! Maar.. 'martelen'? Ik vond dreads zetten eigenlijk minder pijnlijk dan toen mijn moeder mijn haar kamde, vroeger ;)
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik heb vroeger dagelijks veel klitten in mijn haar gehad die mijn moeder eruit kamde. Ik denk wel dat ik daardoor misschien wel aan de 'pijn' gewend ben, maar ik vond dat soms pijnlijker dan het getrek aan mijn haar tijdens het zetten van de dreads.
Een kind kan best veel hebben volgens mij, zeker wanneer ze er bewust voor kiezen, zoals nu.
Afbeelding

Plaats reactie