Diverse vragen van mogelijke dreadhead

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Loïs
Newbie Dready
Newbie Dready

Diverse vragen van mogelijke dreadhead

Bericht door Loïs » za mei 11, 2013 5:35 pm

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen waar ik zo 1,2,3 niet het antwoord op vond middels de zoekfunctie:

1. Als ik bij een foto van net gezette dreads de dreads een mooie dikte vind hebben, zou ik dan eigenlijk de dreads iets dunner moeten laten zetten dan wat ik mooi vind? Omdat ik heb begrepen dat dreads met de tijd een stuk dikker worden.
2. Als er haren afbreken, wat iedere dag gebeurt, kan het dan niet zo zijn dat je dread dan op een gegeven moment nog maar aan de helft van de haren hangt dan welke erin zitten? En dat ie daarom dan misschien te zwaar is en afbreekt en dat je dan een gat op je kop hebt (soort rampscenario zeg maar)?
3. Als ik aan de voorkant dreads in een scheiding zou willen die ik nu ook heb, moeten dan alle dreads die daar achter liggen op dezelfde plek zitten? Want ik lees en zie dat veel mensen een soort van baksteen patroon aanhouden waarbij het steeds iets verspringt. Dat lijkt me ook het mooist, want ik denk dat je dan de minste plekken op je hoofd ziet (klopt die aanname?). Maar kan dat baksteen verspringen nog wel als je aan de voorkant een scheiding hebt?

Zo dat waren ze.
Ben benieuwd naar de antwoorden en sorry als ze al ergens stonden. Ik heb goed gezocht, maar ze niet gevonden.

Druif
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-man

Re: Diverse vragen van mogelijke dreadhead

Bericht door Druif » za mei 11, 2013 6:27 pm

1. Ik ben geneigd hier ja op te antwoorden, ondanks dat je nooit zeker weet in hoeverre je dreads dikker zullen worden, of misschien wel hetzelfde blijven.
2. Hiervoor is het 'clockwise/counterclockwise rubben' bedacht; dan wrijf je de basis van je dread over je hoofdhuid, zodat nieuwe haren ín je dread gaan groeien, en je dus de aanhechting weer verstevigd :)
3. Je dreads kun je op ieder punt op je hoofd maken, dus je kunt het patroon in principe laten lopen zoals jij het precies wilt. Bij mij loopt het ook niet allemaal symmetrisch en mooi recht, dus ze hoeven zeker niet allemaal op dezelfde plek te zitten ;) Vertel dit wel duidelijk aan de persoon die je dreads zet!
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door compleet-gespinvist » za mei 11, 2013 7:06 pm

1. Dat ligt er aan hoe strak ze gezet zijn, ik haak dreads bijvoorbeeld heel strak en daardoor is er weinig ruimte om nog te krimpen. Dan veranderd er ook minder aan de dikte na het zetten. als ze losser gezet zijn kunnen ze nog een heel stuk krimpen.

2. Dat zal niet snel gebeuren, tenzij je kaal begint te worden. De haren die niet meteen in de dread meegroeien kun je inderdaad erin rubben of er in haken, zodat alles weer op zijn plek zit.

3. Een scheiding is geen probleem. Ik begin het dakpan patroon dan vanaf de scheiding bij het dread zetten.
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door pixie » za mei 11, 2013 8:06 pm

Kleine opmerking over je tweede vraag: Dreads worden na verloop van tijd inderdaad lang en zwaar, mede omdat alle haren die normaal uit zouden vallen erin blijven hangen. Je hoofd went echter langzaam aan dat gewicht, bovendien is haar (en je lichaam) retesterk. Afbreken zal dus niet gebeuren. Incidentele nekpijn wel ;)
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Plaats reactie