Te vaak bijwerken slecht voor je dreads

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Øse
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw

Re: Te vaak bijwerken slecht voor je dreads

Bericht door Øse » do mar 28, 2013 1:27 pm

Nee, daar is niks over te zeggen. Het ligt aan je haarsoort, de manier waarop je dreads gezet zijn, wat voor dreads je wil hebben en dat soort dingen. Verschilt dus heel erg per persoon.
I solemnly swear that I am up to no good.

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » do mar 28, 2013 1:30 pm

Ik vind dit ook een beetje een open deur. Net als: je dreads worden vies als je ze volsmeert met wax en/of ze noooooooit wast. Ja. Duh.
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Tosti
Über Dready
Über Dready

Bericht door Tosti » do mar 28, 2013 1:48 pm

hihihi pixie maar kijk nou eens naar hoeveel berichten jij op het forum hebt en hoeveel degene die de vraag stelt? Natuurlijk vind je het een open deur, ondertussen is alles wel 5 keer besproken op het dreadlockforum en heb je alle situaties al een keer gehad :P En eh, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je vriendinnen/collega's. Waarom nemen zij nu ineens allemaal dreads, en jij ook? Ik dacht dat dreadlocks juist steeds minder 'in' werden, voor zover ze dat ooit waren geweest. En; lekker boeiend hoevaak je ze bijwerkt. Al doe je het elke dag en worden ze alsnog plieplapluizig, als jij dat fijn vindt, prima.
Afbeelding

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door compleet-gespinvist » do mar 28, 2013 2:18 pm

Ik vind het een beetje raar om een discussie te beginnen op een forum waar niemand je ooit gezien heeft...
En ik ben het eens met de voorgangers, je werkt je dreads bij zovaak als je wilt. Als je veel losse plukken en pluis hebt, dan kan haken goed doen, want ja, haren die niet tegen elkaar zitten zullen niet met elkaar vervilten. Daarbij moet je wel heel grof bijwerken om dreads zo te beschadigen dat ze gaan afbreken. Er zijn genoeg technieken om losse haren door je dread te halen zonder alles stuk te trekken.
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » do mar 28, 2013 3:40 pm

Ik vind het stom dat een nieuweling zo afgestraft wordt voor haar enthousiasme. Dus als je nieuw bent mag je geen discussies openen.
Een beetje richting geven aan iemand die nieuw is snap ik hoor, maar vind het afschrikken
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » do mar 28, 2013 4:54 pm

Als je kijkt naar de adviezen die op dit forum worden gegeven luidt het 9/10 keer: lekker hun gang laten gaan, dus denk dat de meesten het er mee eens zijn/het weten. Maar zoals je ziet aan andere voorbeelden in dit topic: af en toe bij (laten) werken kan echt geen kwaad of kan zelfs wenselijk zijn.

Die Jamaicaan had kroeshaar, en daarom per definitie veel minder last van losse haren. Losse haren bij een dread trekken zodat het mee kan vilten kan voor sommigen gewoon nodig zijn. (maar niet zoals je vriendin elke dag met een haaknaald erdoorheen jassen ;)

Gewoon met mate, en dan alsnog: als mensen het mooier vinden om vaak bij te werken moeten ze dat ook lekker doen.
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Eibhlin » do mar 28, 2013 6:34 pm

Ik heb de mijne nu iets meer dan 2 jaar. Nooit laten bijwerken door iemand en zelf zit ik er ook niet echt veel aan. Zo 1x per maand ofzo voel ik eens rond of er ergens veel los haar zit, dat rol ik dan tot een balletje en trek ik met max een steek of 5 door de uitgroei en rub effe. Voorde rest kom ik er niet aan. :) Maar ik heb dan ook geen uitgroei zoals die foto op pagina 1, mijn haar komt praktisch als dread uit mn hoofd.
Afbeelding

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door compleet-gespinvist » zo mar 31, 2013 2:28 pm

uuh ik heb ze bijgewerkt voor je nadat ze zo slecht gezet waren in bodydesign....
Laatst gewijzigd door compleet-gespinvist op zo mar 31, 2013 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Eibhlin » zo mar 31, 2013 7:05 pm

compleet-gespinvist schreef:uuh ik heb ze bijgewerkt voor je nadat ze zo slecht gezet waren in bodydesign....
En dat is toch wel al 2 jaar geleden. Het was trouwens de puntjes omhaken dat vooral gebeurd is maar die zijn na een tijd toch maar weer los gekomen en blijft dan maar zo. Kvind het gelukkig achteraf gezien toch mooier met losse puntjes.
Afbeelding

Mosselkweker
Eredready
Eredready

Bericht door Mosselkweker » zo mar 31, 2013 10:47 pm

-edit door mod, offtopic deel verwijderd-

Maar. VERDER
Ik denk dat bijwerken soms wel oke kan zijn voor dreads. dunne uitgroei, uitelkaar vallen niet teveel maar gewoon het nodige.
Afbeelding

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » di apr 02, 2013 4:46 pm

mededeling als modje: ik heb alle offtopic reacties verwijderd, eventueel kunnen jullie daarover nog verder op het sfeer-forum (maar denk dat het nu wel weer gezakt is) vanaf nu weer ontopic :)
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Plaats reactie