Dreads die losgaan

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Dreadpandaa
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Dreads die losgaan

Bericht door Dreadpandaa » wo jun 06, 2012 8:44 pm

Hee hee.

Poosje niet meer op dreadforum gezeten ;(
(druk druk druk)
maar ja in de tussentijd had ik natuurlijk nog wel me dreads..
maar ik heb dus blijkbaar het verkeerde advies gekregen van dat ik me haar altijd vet moest houden en veel wax
maar me moeder zocht het op en bleek dat het dus allemaal fout was
maar ja heb er van geleerd en doe het nu anders maar me dreads zijn dus wel hellemaal los gegaan
en de gene waar ik het had laten doen is opeens niet meer open
maar weet iemand hoe ik dit weer vast kan maken want ik wil me dreads er echt niet uit ben er toch iets te blij mee..

hoop echt dat iemand me goeie tips kan geven :O
en desnoods tips over verzorgen van dreads mag hoeft niet :D alles is welkom natuurlijk ! :D

(ps sorry voor als ik verkeerde spelling der in heb)

hier paar fotos.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Øse
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: los gaan

Bericht door Øse » wo jun 06, 2012 10:39 pm

Ziet er niet uit als een heel groot probleem? Wel veel pluis, maar dan moet je het gewoon (laten) bijwerken..
I solemnly swear that I am up to no good.

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door compleet-gespinvist » wo jun 06, 2012 11:34 pm

Ik snap gewoon niet dat mensen die dreads zetten van die overbodige en zelfs slechte adviezen geven. Maar ze zitten zo te zien nog vast genoeg om gewoon hun gang te gaan, ze zullen vanzelf weer steviger worden in een paar maanden, misschien even pluis bij werken.
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

frank8910
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door frank8910 » do jun 07, 2012 12:32 pm

Als je tussen de dread door stukken normaal haar hebt kun je proberen het er een keer doorheen te halen (het puntje door het losse stuk heen steken zodat het gedraaid komt te zitten). Ik heb hier goeie ervaring mee maar veel andere mensen krijgen er gaten van in hun dreads of rare bobbels enzo. Ik zou het even bij één dread uitproberen en kijken of het goed werkt.
Steek het puntje één keer door de dread heen bij het losse stuk, niet meerdere keren, het hoeft niet super strak te zitten. Verder zie ik dat je best veel los haar hebt. Gewoon een haaknaald kopen en lekker gaan haken;) of je moet het mooi vinden en dan kun je het lekker laten groeien en bloeien:)

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Eibhlin » do jun 07, 2012 12:38 pm

frank8910 schreef:Als je tussen de dread door stukken normaal haar hebt kun je proberen het er een keer doorheen te halen (het puntje door het losse stuk heen steken zodat het gedraaid komt te zitten). Ik heb hier goeie ervaring mee maar veel andere mensen krijgen er gaten van in hun dreads of rare bobbels enzo. Ik zou het even bij één dread uitproberen en kijken of het goed werkt.
Steek het puntje één keer door de dread heen bij het losse stuk, niet meerdere keren, het hoeft niet super strak te zitten. Verder zie ik dat je best veel los haar hebt. Gewoon een haaknaald kopen en lekker gaan haken;) of je moet het mooi vinden en dan kun je het lekker laten groeien en bloeien:)
Doorhalen is niet echt zo een aan te raden techniek vind ik. Bij die van mij is dat in het begin gedaan en het gaf rare bobbels in mn dread en een gat aan de uitgroei.
Afbeelding

frank8910
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door frank8910 » do jun 07, 2012 1:24 pm

mja ik hoor inderdaad van veel mensen dat ze er lelijke dreads van krijgen maar bij mij is het wel goed gekomen al zeg ik het zelf;)
maar misschien even bij één dread uitproberen dus

Nickywashier
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Nickywashier » do jun 07, 2012 5:43 pm

Ik zou eerst proberen je dreads zo goed mogelijk schoon te maken, zodat je haar niet meer vet is en er hopelijk een deel van de wax uit komt. Er is een deep-clean topic, mischien kun je dat proberen.
Verder zien je dreads er helemaal niet zo slecht uit, dat gaat allemaal echt wel goed komen :)
De losse haren en pluis kun je zelf bijwerken met een haaknaald, of iemand zoeken die ze voor je bij kan werken.

Dagmar
Über Dready
Über Dready

Re: Dreads die losgaan

Bericht door Dagmar » do jun 07, 2012 5:47 pm

Ik heb je titel even iets veranderd, maar ik denk het vanzelf wel goed komt eigenlijk. Geen wax meer gebruiken, goed deep cleanen om alles eruit te krijgen en ze dan misschien eens goed laten bijwerken? :)

Dreadpandaa
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Dreadpandaa » do jun 07, 2012 6:51 pm

hee iedereen heel erg bedankt voor de tips

ik heb me haar nu wel extra school en zit (hopelijk) geen wax meer in
maar de fotos zijn gemaakt met me telefoon dus je ziet het niet goed
het is inderdaad veel pluis en losse haren maar er zijn ook gewoon stukken in het midden wat weer normaal haar is geworden
vandaar deze post.

en ik las er even tussen door en ik zag iemand die het niet snapte dat iemand dreads zet en verkeerd advies gaf maar het was wel een kapper maar dan met donkere mensen dus die werken veel met kroes haar en dat hoort blijkbaar altijd vet te zijn.

en ik zal die tips even uit proberen!

oh en ik heb stiekem nog 1 vraagje :$ als alles weer vast zit gehaakt en ik laat het even een weekje klitten en er komen nog steets losse haren kan ik die er dan afknippen of gaan ze dan hellemaal los zitten?

heel erg bedankt iedereen ! :D

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » do jun 07, 2012 7:00 pm

Nee niet afknippen, er weer inhaken als je het netjes wilt hebben.
Op den duur krijg je wel steeds mindere losse haren ook hoor.
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

Dreadpandaa
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Dreadpandaa » do jun 07, 2012 7:02 pm

Noralina schreef:Nee niet afknippen, er weer inhaken als je het netjes wilt hebben.
Op den duur krijg je wel steeds mindere losse haren ook hoor.
ooh ok dankjewel :D

Nickywashier
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Nickywashier » do jun 07, 2012 9:29 pm

je dreads zijn nog niet zo stevig, dus als je de losse haren er in haakt kan het dat ze niet zo goed vast blijven zitten en weer los gaan. Als je geen losse haren wil zal je het regelmatig bij moeten (laten) werken.
Maar je dreads worden vanzelf steviger en "dichter" van structuur, dus krijg je ook steeds minder losse haren.
Je dreads hebben vooral tijd nodig denk ik :) ze worden vanzelf steeds mooier.

Erna
Über Dready
Über Dready

Bericht door Erna » vr jun 08, 2012 7:57 pm

Wat anderen al zeggen ga haken en veel palmrollen

Erna
Über Dready
Über Dready

Bericht door Erna » vr jun 08, 2012 8:02 pm

Is er trouwens niet iemand van het forum bij je in de buurt die het voor je bij kan werken. Kijk anders ff hier http://www.dutchdreads.nl/tydelyk/viewt ... f=5&t=4711

PunkHippie
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door PunkHippie » wo jun 13, 2012 5:57 pm

Eibhlin schreef:
frank8910 schreef:Als je tussen de dread door stukken normaal haar hebt kun je proberen het er een keer doorheen te halen (het puntje door het losse stuk heen steken zodat het gedraaid komt te zitten). Ik heb hier goeie ervaring mee maar veel andere mensen krijgen er gaten van in hun dreads of rare bobbels enzo. Ik zou het even bij één dread uitproberen en kijken of het goed werkt.
Doorhalen is niet echt zo een aan te raden techniek vind ik. Bij die van mij is dat in het begin gedaan en het gaf rare bobbels in mn dread en een gat aan de uitgroei.
ik deed het ook zo had ik mijn uitgroei snel bijgewerkt kreeg er een beetje een gevlochten structuur van in mij dread maar ze zaten wel goed vast.
Afbeelding

Plaats reactie