[help!] Topic voor alle kleine vragen over dreads

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Lotte
Über Dready
Über Dready

Bericht door Lotte » ma jul 09, 2007 6:43 pm

anika schreef:
maar je wekt op mij de indruk dat je precies wilt weten hoe het wordt, of denkt een bepaald resultaat te kunnen afdwingen.

dat wil ik ergens wel een beetje ja, net als (bijna) iedereen hier, anders hadden jullie allemaal naturals ;-)

Ik denk dat dat voor de meeste mensen hier meer een kwestie is geweest van tijd en niet van de wens van te voren precies te willen weten wat het wordt. Naturals doen er volgens mij relatief lang over om uberhaupt een dreadvorm aan te nemen. Als je dreads laat zetten, heb je de basisvorm veel sneller. Dat wil nog niet zeggen dat je dan al weet hoe het gaat worden. Dat hangt nl, zoals Katje! en anderen hier (en in een ander topic) al zeggen m.n. af van hoeveel je aan je dreads doet.

Ik geloof dat je een ander topic aangemaakt hebt waarin je een soortgelijke vraag stelt, maar ik denk dat hoe je de vraag ook stelt, het antwoord het zelfde zal blijven: je zult van te voren simpelweg niet precies kunnen weten hoe het resultaat van je dreads zal worden, omdat het resultaat verschilt, afhankelijk van o.a. de persoon in kwestie, zijn/haar haarsoort en zijn/haar bijwerkfanatisme...

Het is niet mijn bedoeling onaardig over te komen, maar ik vind (als de dwangmatige persoon die ik zelf ben) je neiging tot het controleren van je nieuwe dreads een beetje 'nerveus' (beetje verkeerde woordkeus, maar ik weet zo ff niets anders) overkomen *sorry* Je gaat naar Ploegmakers toch? Heb vertrouwen in hun specialiteit en laat ze gewoon je dreads zetten zonder het te willen controleren. Als zij de basis gelegd hebben, werk je dreads dan gewoon goed bij. Dat is all you can do en dat is ook genoeg --> Mijn dreads zijn bijvoorbeeld heel recht (en voor sommigen van hier iets te netjes :mrgreen: -> kijk maar in mijn fototopic http://www.dutchdreads.nl/viewtopic.php?t=56&start=0 *haha, zelfpromotie ;) ) a.g.v. van dagelijks twee tot drie uur palmrollen in de eerste drie maanden. Zolang je ze niet natraul laat groeien of zolang ze niet door je onervaren opa gezet worden en daarna nooit meer worden bijgewerkt, dan worden ze zeker weten heel mooi, netjes en strak. :)

(En zo niet, dan haal je ze uit, oefen je -nog meer- geduld en neem je nieuwe, die je nog vaker en beter bijwerkt ;) )

xL
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life

Meghan
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Meghan » vr jul 13, 2007 2:43 pm

ik moet wel zeggen dat er heel wat mensen dezelfde techniek als ploegmakers gebruiken,
ik zelf ook, en dan 300 euro goedkoper ;)
(das geen reclame, das stimulatie voor orientatie)

en verder: hoe je dreads worden, hangt vooral af van hoe je haar is en hoe je ze verzorgt ,en bijwerkt.
maar dat is al gezegd ;)
Dreads By Meghan

Echte dreadlocks en synthetische dreads!

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door pixie » vr jul 13, 2007 2:48 pm

het hangt idd meer af van de verzorging. zo heb ik een aantal zelfgezette dreads via touperen/knopen en de rest zijn met touperen/permanentvloeistof gezet, en die zien er nu eigenlijk allemaal hetzelfde uit. bijwerken doe ik amper. twee keer gehaakt en verder een beetje elastiekjes erin. luiheid uber alles.
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Celinda
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Vraag: Gecombineerde techniek bij zetten van dreads.

Bericht door Celinda » wo jul 18, 2007 3:23 pm

In deze toppic kun je je ervaringen plaatsen als je bekend met deze techniek. Ikzelf heb alleen gezien dat deze techniek bestaat en ziet er erg mooi uit. Ook als je voor het eerst dreadlocks neemt, ziet het er direct goed uit en de dreads zijn meteen hard. Dus geen last van losse haren na verloop van tijd. Wat mij persoonlijk ook erg aanspreekt, is dat je geen viltnaald hoeft te gerbuiken (deze maakt het haar namelijk kapot) en toch goed resultaat krijgt. En het werkt beter als de haakmethode. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Katje!
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Katje! » wo jul 18, 2007 3:28 pm

Het is misschien handig als je uitlegt wat je precies bedoelt met 'gecombineerde techniek', of waar je dit hebt gezien. Er zijn namelijk allerlei dreadzetmethodes die je kunt combineren: touperen, knopen, haken. Deze kun je allemaal combineren. Ik kan een dread voor 80% knopen en 20% touperen, of half om half, of touperen en haken. En dat levert allemaal verschillende resultaten op.

Celinda
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Bericht door Celinda » wo jul 18, 2007 3:31 pm

Ja weet ik. Ik ken de techniek verder niet helaas, maar ik heb het gevonden bij iemand op het forum. er wordt helaas wat geheimzinnig over gedaan. Er is wel een website van haar met foto's maar ze geeft het geheim niet prijs. Ik denk als ik de website noem, dat ik geen vrienden met haar maakt. :?

Celinda
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Bericht door Celinda » wo jul 18, 2007 3:34 pm

Ik heb er verder trouwens naar gegoogled en het blijkt bij een aantal kappers te worden gerbuikt. gecombineerde techniek dreadlocks heb ik ingetiept. Kijk maar eens.

Ryba
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Ryba » wo jul 18, 2007 3:46 pm

learn the mysterious dreadzet way, i must ^^
nostalgie is ook niet meer wat het geweest is

Meghan
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Meghan » wo jul 18, 2007 4:08 pm

marije en ik hebben een gecombineerde techniek op onze site staan..
zij heeft duidelijk uitgelegd hoe dat werkt
en ik niet, bovendien is het ook een hele andere gecombineerde techniek.
ik heb hem zelf bedacht en ben dus niet van plan hem uit t leggen :)
Dreads By Meghan

Janena Hair
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door Janena Hair » wo jul 18, 2007 4:11 pm

Volgens mij wordt daarmee de ploegmakers-techniek bedoeld..

een soort haak/toupeer combinatie.

Omdat degenen die de cursus volgen bij maarten een contract meoten tekenen zullen ze er inderdaad niks over vertellen.

Het levert je mooie strakke dreads op.

Zelf werk ik ook wel met de toupeer en haak combinatie maar op een wat andere manier (minder tijd-intensief).
Afbeelding

Meghan
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Meghan » wo jul 18, 2007 8:27 pm

ik kan wel zeggen dat mijn gecombineerde techniek niet de ploegmakers techniek is.
dat is namelijk gewoon de haakmethode en dat staat ook in zoveel woorden op mijn site.
mijn nieuwe techniek is dus nog iets extra, maar ook zonder chemicalien.

en ik heb wel geen contract bij maarten, maar ook ik zeg niet hoe het werkt.
sowieso kan ik dat ook niet, want ik 'doe' het gewoon, en kan het niet uitleggen ;)
Dreads By Meghan

Janena Hair
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door Janena Hair » wo jul 18, 2007 9:14 pm

da's logisch hoor...

Een kok geeft zijn recepten ook niet vrij, toch?
Afbeelding

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » do jul 19, 2007 2:44 pm

precies =)
Afbeelding

DreadZone
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Bericht door DreadZone » za jul 21, 2007 9:44 pm

Op mijn site staat het ook, maar zoals de andere dreadzetters geef ik deze techniek ook niet vrij.

Wat Janena zegt, een kok geeft zijn recepten ook niet vrij :wink:

Aapje_
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Aapje_ » zo jul 22, 2007 5:46 pm

sommige weer wel, dus dat verschilt gewoon per persoon :P
All that we are is the result of what we have thought. *

Plaats reactie