[verven] Henna

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Maria
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Re: [verven] Henna

Bericht door Maria » ma apr 07, 2014 9:21 am

Nee dat wil ik dan niet ik ben juist zo blij een natuurlijke manier gevonden te hebben dan blijf ik wel oranje rood.

Noisepollution
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Noisepollution » ma apr 07, 2014 12:30 pm

Ik las dat sommige henna's een roder resultaat geven (van nature) dan andere henna's. Naar het schijnt heeft dat te maken met de afkomst.
Maar weet iemand of dat
1. überhaupt waar is
en
2. welke henna's dan roder zouden zijn? Bij mij vervaagt het echt tot knaloranje, en dat doet mijn huidskleur absoluut geen goed.
Du hast Dich geschminkt und solange verwandelt
dass niemand mehr weiß um wen es sich handelt.

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » ma apr 07, 2014 2:09 pm

Dat schijnt wel zo te zijn ja, maar weet t ook niet uit mn hoofd. Je kan je henna donkerder laten uitvallen door er koffie door te mengen. En roder met paprikapoeder en aanmaken met hibiscus thee.
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Christine
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Christine » di apr 08, 2014 5:40 pm

Ik heb wel eens gelezen dat henna uit Iran wat feller rood is van kleur (of dat waar is, weet ik niet). Ik heb zelf asblond haar en toen ik begon met henna verven, was het bij mij ook knaloranje. Na een aantal keer verven trok die kleur bij en is deze nu al anderhalf jaar donkerrood, het kan dus goed zijn dat je gewoon nog een aantal keer moet verven. :-)

Noisepollution
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Noisepollution » wo apr 09, 2014 10:35 am

Ik vind 2 jaar lang, elke maand henna (en dan een hoofd vol) toch wel onder een "aantal keer" vallen :P
Du hast Dich geschminkt und solange verwandelt
dass niemand mehr weiß um wen es sich handelt.

Christine
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Christine » di mei 13, 2014 9:06 pm

Halp! Ik zit met een mini-dilemma. Ik wil eigenlijk wel mijn henna uit laten groeien (heb het "al" 5 weken niet meer geverfd), maar ik vraag me af of ik dan voor aap loop met dreads, omdat de uitgroei dan misschien wel heel anders is dan met los haar... Heeft iemand hier ooit donkerrode henna uit laten groeien op van nature licht (as-)blond haar?

Liesz
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Liesz » di mei 13, 2014 11:15 pm

Kun je het niet een beetje in je eigen kleur verven en het dan niet meer verven? Dan is het kleurverschil niet zo groot.
Ik heb niet echt verstand van haarverf dus weet niet of dat kan zomaar op rood haar hoor, roep ook maar wat eigenlijk haha

Erna
Über Dready
Über Dready

Bericht door Erna » wo mei 14, 2014 12:28 am

Ik heb het donker geverfd maar ben ermee gestopt dus mijn uitgroei is hartstikke wit/grijs, ik vind dat dat bij dreads gewoon kan

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » do mei 15, 2014 10:15 am

Ik laat mn Henna ook uitgroeien, heb wel donkerder haar dan jij, bij mij ziet de overgang er erg natuurlijk uit (check mn fototopic) Henna vervaagd ook altijd een beetje, dus waar de Henna er vake overheen is geweest (onderin je haar) blijft het feller dan waar t nog maar 1 keer er in is geweest (bovenin)
Dit zorgt voor een vrij natuurlijk verloop.
Met lichter haar valt het natuurlijk meer op, je kan het ff aankijken en wat ik anders zou doen is blonde henna mengen met een paar scheppen rood en daar je uitgroei mee doen als het een cm of 5/10 is, en dan weer na 5 cm met blonde henna, en dan niet meer. Zodat je zelf dat natuurlijke verloop nog wat doortrekt naar jouw kleur. (blonde henna is bijna kleurloos maar geeft wel een gouden gloed)
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Silarean
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Silarean » zo mei 25, 2014 4:45 pm

Ik heb het volgende kwakje in mijn haar gedaan:

-3 verschillende kleuren henna (ik had nog een restje, maar moest twee pakjes bij kopen en ze hadden er nog maar 1 van de kleur die ik wilde, dus ook nog een andere kleur erbij)
-half potje kurkuma
-half flesje citroensap
-gekookt water

Ik mag bijna uitspoelen!!! Jaaa! Ben zo benieuwd! Ik hoop zo dat het knalt! oooooooooooooooooooooooooh!!!!!!!!!!!!!!
mijn handen zijn wel oranje nu... Ik had geen handschoentjes, dus gebruikte boterhamzakjes, dat werkte niet, dus toen maar met blote handen gedaan. Haha!

edit: uitgespoeld en ondanks dat het nat is knalt het mooi! Dus ik ben tevreden!
Consider this diem motherfucking carped!

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » zo mei 25, 2014 6:02 pm

Gaaf! Foto!
Afbeelding

Silarean
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Silarean » zo mei 25, 2014 6:03 pm

foto's komen later, het is nu nog nat en de batterij van mn camera is aan het opladen!
Consider this diem motherfucking carped!

Surya
Newbie Dready
Newbie Dready

Verven met Henna

Bericht door Surya » ma aug 25, 2014 7:55 pm

Mijn dreads hebben hard een verfbeurt nodig, maar ik heb mijn haar tot nu toe met Henna geverfd en dat vind ik ook het mooist. Maar is dat wel een beetje te doen? Krijg je het fatsoenlijk uitgespoeld?

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: Verven met Henna

Bericht door Poes » ma aug 25, 2014 7:56 pm

We hebben een heel topic over Henna geloof ik. Daar kun je vast antwoord op al je vragen vinden, en meer! Ik ga deze daar zo even aan vast plakken :)
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Surya
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Surya » ma aug 25, 2014 8:21 pm

Thanks!

Plaats reactie