[verven] Henna

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

DePe
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Re: [verven] Henna

Bericht door DePe » wo okt 01, 2014 10:57 am

Heb het laten staan en zie niet echt verschil. Bovendien had ik te weinig aangemaakt omdat ik niet eerder mijn dreads helemaal heb geverfd. Jawel toen ik ze net had, daarna alleen uitgroei bijgewerkt.
Nu moet ik dus vanavond nog een keer eraan geloven voor de andere helft. Bah mijn dreads worden bij de aanzet altijd zo slap na het verven met henna. Ja het is gezond spul, maar bij dreads niet echt ideaal. Dus ondanks hibiscus en citroen toch ongeveer zelfde kleur gekregen. Misschien trekt het nog wat bij. Laat het straks dus niet meer zo lang zitten. Het zal wel liggen aan een te donkere eigen kleur. Dus niet zo oranje geworden als ik hoopte. Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn.

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » wo okt 01, 2014 12:25 pm

Je zit natuurlijk altijd aan je eigen haarkleur vast. Mijn kleur is vrij donkerbruin en bij mij wordt het dan ook meer een rode gloed, dan echt rood/oranje. Als je echt fel wilt moet je eerst je haar ontkleuren :S

DePe
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door DePe » do okt 02, 2014 3:52 pm

Toch maar niet. Want dan moet ik ook elke keer de uitgroei ontkleuren. Vind het nu al gedoe zat zo. Heb het gisteren nog een keer geverfd en je ziet wel resultaat maar inderdaad, veel feller of lichter wordt het niet. Het is wel superzacht nu en de losse haartjes vallen mee, vervilten zal dus toch wel aan de gang zijn. Voorlopig weer even ervan af.

Had het trouwens nu niet zo lang laten staan van te voren en volgens mij maakt dat dus geen verschil. Wel weer hele nacht laten zitten.

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » zo okt 19, 2014 10:42 am

kan je met henna je haar ook bruin krijgen?
Ik las op internet dat je dan zwarte henna erbij moet doen maar dat zie ik niet zo zitten, je leest daar nog al eens reacties op.

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » zo okt 19, 2014 10:56 am

Dat kan, bijvoorbeeld met henne color bruin. Daar zit dan indigo doorheen, dat is een natuurlijke zwarte kleurstof. Waar je al die horrorverhalen van zien is zwarte henna voor op de huid die niet met indigo is gemaakt maar met metalen (dacht ik)
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » zo okt 19, 2014 11:54 am

Okay dank je wel, dan ga ik daar naar kijken, ben dat rood oranje een beetje zat en wil eens wat anders.

Noisepollution
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Noisepollution » wo okt 22, 2014 10:23 pm

Zwarte henna bevat PPD, dat zit bijvoorbeeld ook in Bigen haarverf. Indigo is natuurlijk, daar kan je vanzelfsprekend ook allergisch voor zijn (je kan volgens mij voor alles wel allergisch zijn) maar de kans is minimaal. Terwijl veel mensen niet tegen PPD kunnen en dus ook al die nare ervaringen hebben.

PPD is veel goedkoper en werkt sneller dan indigo.
Du hast Dich geschminkt und solange verwandelt
dass niemand mehr weiß um wen es sich handelt.

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » do okt 23, 2014 8:55 am

In goede/echte henna zit dus geen PPD maar alleen indigo... dat merk wat ik postte oa dus. Geen troep kopen
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » ma nov 03, 2014 11:17 am

nou eindelijk van het weekend tijd gehad voor me speurtocht naar de henna :) ik wist bij de tokko verkochten ze dat merk nu dus niet meer grrr naar de natuurwinkel dan maar daar verkochten ze het ook niet uit eindelijk toch 1 gevonden zo kruiden gezondheidswinkeltje.
Colora henna poeder ik wilde dus voor bruin gaan maar toen zag ik de kleur burgundy en dacht laat ik dit nog 1 keer proberen!
Me eigen haar kleur word duidelijk een andere kleur maar het deel dat ik ooit ontkleurd heb blijft een soort oranje gloed hebben.
ik heb het nu alleen wel heel kort ingelaten normaal dus een hele nacht en nu maar 2 uurtjes.
me dreads zijn echt een rommeltje maar het gaat om het vage kleurtje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » ma nov 03, 2014 3:18 pm

Heb je het hier al geverfd?
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » ma nov 03, 2014 4:44 pm

Ja hier is het al geverfd
zo zag het er uit voor het verven
Afbeelding

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » ma nov 03, 2014 6:58 pm

Nu zie ik het verschil ja. Het is allemaal weer wat warmer geworden
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Radja
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Radja » do jan 22, 2015 9:30 am

Ik wil een deel van mijn dreads met henna gaan verven. Mijn haar is saai donkerblond. Ik wil donkerbruin gaan gebruiken. Kan dat? Ik heb nog nooit met henna geverfd. En hoe kan ik ervoor zorgen dat de verf niet op de dreads die ik niet wil verven komt, kan ik ze bv inpakken met plastic? Of moet ik iets anders gebruiken, folie bv? Of geeft dat een rare reactie met de henna?

Radja
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Radja » vr jan 23, 2015 12:55 pm

Ik vond ergens iets over koffie als verfproduct, dat ga ik eerst eens proberen!

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » vr jan 23, 2015 7:57 pm

Ja dat kan, en vershoudfolie werkt prima :)

Plaats reactie