Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Zo Apr 30, 2017 8:42 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 429 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2015 5:10 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

In ieder geval geen aluminiumfolie geloof ik, metaal reageert met henna.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Feb 26, 2015 11:43 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

hoi
K heb sinds een week of twee men dreads laten verlengen , maar bij sommige is er een serieus kleur verschil en ik ken niks van verven en ontkleuren , enz .
Kan ik dit gewoon zelf doen en met wat of toch beter naar kapper gaan ( heb maar schrik dat ik iets verkeerd doe )
Ik heb hier heel het forum al bekeken , maar vind het niet echt en het is niet de bedoeling dat ik het rood of zwart ga kleuren , het is juist de verlengingen.
mvg fille

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Feb 27, 2015 12:22 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik zou het niet verven als ik jou was Fili. Jammer dat ze je toch de kleuren niet helemaal goed hebben gegeven, maar ik vond zelf eigenlijk dat het heel goed matchte met je dreads. Het is ook heel lastig om exact dezelfde haarkleur als je eigen te vinden. Alleen bij een paar was het iets blonder dan je eigen haar in het kleuroverloop. Over het geheel vind ik dat de kleur van je eigen haar goed overloopt in de kleur van de verlengingen. De punten zijn wel lichter dan je eigen dreads, maar het stoort niet (natuurlijk kleurverloop zegmaar). Ik zou het gewoon een tijdje zo houden en als het op lengte is de verlengingen er weer afhalen. Die verlengingen zijn in verhouding toch niet zo lang. Je hebt al heel veel gedaan met je haar in korte tijd (verschillende shampoo's, zout, citroensap) en je hoofdhuid heeft echt wat rust nodig. Als je gaat verven heb je kans dat je hoofdhuid nog meer gaat irriteren. Daarnaast, als je eenmaal gaat verven, dan blijf je verven. De haren die ze je heeft verkocht heeft ze wel verkocht als echt haar, maar verlengingen verven brengt altijd risico's met zich mee en het pakt nooit geweldig uit vind ik. Dat de kleuren kunnen verschillen bij verven komt doordat human hair vaak ook nog wel eens geverfd of opgelicht wordt voordat het verkocht wordt heb ik begrepen. Het enige wat je zou kunnen proberen qua verven is donkerder gaan, maar wil je dat echt?

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2015 7:02 pm 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Ik verf mijn haar nu alweer een tijdlang met henna+ indigo en dat bevalt me echt super! Ik heb een tijdlang weer mn eigen kleur gehad, maar vond dat toch saai. Maar als ik mn haar bruin verfde met chemische verf kreeg ik altijd een vlakke haast zwarte koele kleur waar ik ook niet goed aan kon wennen. Met henna en indigo krijg ik echt een prachtige warme donker chocoladebruine kleur. Ik heb de indigo en henna via ebay besteld. Ik gebruik een mix van 40/60 op dit moment. En dat laat ik dan een paar uur intrekken. Mn haar is nu weer voller en beter dan ooit ervoor. Het afbreken is gestopt en het groeit eindelijk weer.

Dus bruin met henna kan, maar zou zeker niet een premix gebruiken omdat indigo heel anders werkt dan henna. Henna moet je een dag van tevoren aanmaken en indigo moet je gelijk gebruiken. Dus 2 mixjes maken en dat bij elkaar ingooien en dan in je haar smeren. Indigo werkt max 1 1/2 uur dus als je het zolang laat trekken dan krijg je een mooie bruine tint en als je het langer laat zitten gaat de henna nog wat langer door en krijg je een nog wat warmere tint.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 2:20 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

De eerste keer dat ik mijn dreads met henna verf. Eerder verfde ik mijn haar wel met henna. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden.
En zeg me alsjeblieft dat ik niet de enige ben wiens badkamer eruit ziet als een slagveld na het verf smeren!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2016 9:18 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Ja daarom ben ik gestopt met verven met henna joh al die rommel en een nacht met een henna hoofd slapen en alles onder dus dan maar me eigen kleur met grijs

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2016 11:40 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Hahahah is dat zo'n gedoe allemaal? Nooit geweten :) Is je hele badkamer dan ook rood of is henna zelf niet zo rood?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2016 10:43 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

De badkamer werd wel wat rood :P Nu ben ik ook gewoon een kluns geloof ik, dat helpt niet mee. Maar de kleur is wel echt super geworden!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 4:21 pm 
Divine Dready
Divine Dready

ja mijn badkamer was dan overal rood had altijd een pak snoetepoetsers erbij dan maakte ik het direct schoon...
ben wel benieuwd naar je kleur meis, foto?

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 429 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]