[techniek] Samenvoegen

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

FreakoRico
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door FreakoRico » di nov 13, 2007 11:19 pm

ik ben een dikkerd achter in mijn nek aan het kweken! hij is nu zo dik als ongeveer 3 van mijn dreads :D
We are the one's we have been waiting for

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » wo nov 14, 2007 1:24 am

AnnaMaria schreef:de dreads die ik wil samenvoegen zitten boven elkaar. krijg ik dan niet een heel erg rechthoekig 'vakje' en dus platte dreads?

nja, dat maakt niet veel uit hoor..
ik heb heeeel veel samengevoegd en dus heb k nu dreads die bestaan uit 2, 3 of 4 originele dreads en een paar originele nog
maar k heb dus ook allemaal dreads boven, naast, schuin, vanalles! samengevoegd.. ik heb ook een paar 'vakjes' gekregen op die manier die een gare vorm hebben of vet rechthoekig zijn, maar in mn dreads zie je daar niks van terug..
er is alleen wat meer uitgroei-haar te zien maar dat maakt verder ook zowat geen verschil..
Afbeelding

hagar
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door hagar » wo nov 14, 2007 5:50 pm

ik had er ook twee dunne die echt van de rest verschilden en ik heb het
begin gewoon drie vier keer gevlecht en nu hangen ze mooi aaneen :cool:
het leven is een feest en in elke perforator zit confetti

Dreadlove
Medium Dready
Medium Dready
Contacteer:

Bericht door Dreadlove » wo nov 14, 2007 7:47 pm

Ik had 3 hele kleine en daar had ik onderkant mee los gekamt en permanent vlechtje gemaakt en elastiekej boven en onder....en andere kleine dreadjes aan elkaar gevilt zie je hellemaal niks van!!

Lien
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Re: Vraag: Samenvoegen van dreads

Bericht door Lien » wo okt 29, 2008 1:37 pm

Ik ben aan beide kanten, ong bij mn slaap 2 dreadies samen proberen te voegen. Aan beide kanten waren ze dun en was ze wel zat. Aangezien ze helemaal vervilt zijn gaat het erg moeilijk. Nu lijken het congo's :p. Ik denk dat ik ze over een tijdje maar aan elkaar naai met garen ofzo

Lotte
Über Dready
Über Dready

Bericht door Lotte » wo okt 29, 2008 2:14 pm

Ja, dat heb ik ook gedaan met 't samenvoegen. Aan elkaar naaiden met garen, bedoel ik. Werkte prima. Een maartje: als je de hele meuk gaat blonderen en daarna toch weer besluit donker te gaan, worden je dreads wel weer donker, maar 't garen niet. Dat blijft een viezig soort wit. Tis dus bij mij her en der net of ik schimmel heb, door dat geblondeerde garen. Ziet er niet uit, al zeg ik 't zelf. Ik blijf 't steeds opnieuw weer verven en kleur 't af en toe zelfs in met stift, whihi! :D

xL
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life

sunjata
Eredready
Eredready

Bericht door sunjata » wo okt 29, 2008 6:46 pm

Lotte schreef:Ja, dat heb ik ook gedaan met 't samenvoegen. Aan elkaar naaiden met garen, bedoel ik. Werkte prima. Een maartje: als je de hele meuk gaat blonderen en daarna toch weer besluit donker te gaan, worden je dreads wel weer donker, maar 't garen niet. Dat blijft een viezig soort wit. Tis dus bij mij her en der net of ik schimmel heb, door dat geblondeerde garen. Ziet er niet uit, al zeg ik 't zelf. Ik blijf 't steeds opnieuw weer verven en kleur 't af en toe zelfs in met stift, whihi! :D

xL

Whaa, dat wil ik ZIEN!! :D
Afbeelding

Lotte
Über Dready
Über Dready

Bericht door Lotte » wo okt 29, 2008 7:10 pm

Nou, bij deze dan. Let op! ;D In een van m'n onderste dreads (die rechts van 't midden die een beetje naar opzij buigt) kun je wittigheid zien. Da's dus geblondeerd garen. Keb nog iets van drie a vier meer dreadpunten met van die fratsen. Gelukkig valt het alleen op aje erop gewezen wordt, zoals nu :P

Afbeelding

Keb overigens echt net de uitgroei geverfd en de punten van de aaneengenaaide dreads maar weer 'ns meegenomen. Hopelijk blijven die touwtjes nu eindelijk eens donker :D

xL

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door pixie » do okt 30, 2008 12:23 pm

ik maak er meestal gewoon congo's van en dan laat ik het lekker gaan.
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Lotte
Über Dready
Über Dready

Bericht door Lotte » do okt 30, 2008 1:37 pm

Mijn haar congoot niet. Echt niet. Voor geen meter. Beeeeetje jammer. Dus ben ik gaan naaien. Is alleen wel al een flinke tijd geleden hoor. Volgens mij waren ze net een paar maanden toen ik besloot dat sommigen zo dun waren dat ze wel aan elkaar pasten. Vandaar dat 't garenprut zich beperkt tot de puntjes. :D

xL

Avril
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Avril » zo nov 02, 2008 12:20 pm

ja dat heb ik ook gedaan.. maar ik heb niet zo veel garen gebruikt.. gewoon beetje bij elkaar gedraaid en toen wat steken er doorheen gehaald..
laatst was ik aan een dread aan het plukken en kwam er opeens een stukje touw uit hahah :P ik wist niet eens dat dat er nog steeds in zat :lach:
Ik hoef geen pot goud. Ik vind het gewoon leuk om regenbogen te volgen.

Laatste Update Fototopic
Dreads zetten en Bijwerken

Lien
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door Lien » ma nov 10, 2008 2:25 pm

Heb ze nu om elkaar heen gedraait en wat vast proberen te haken, maja omdat ze zo vervilt zijn lukt dat niet helemaal alleen de punten. Laat ze wel even zo zitten, als ze zelf niks gaan doen naai ik ze wel vast. Thnx voor de tips!

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » ma nov 10, 2008 2:52 pm

Kan me niet voorstellen dat het mooi wordt om vervilte dreads aan elkaar proberen te maken :S

SaSl
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door SaSl » wo nov 12, 2008 5:13 pm

ik heb net een paar van mijn extreem dunne dreads bij elkaar gevoegd door ze samen te rubben aan de basis, samen in een elastiekje, en garen omheen gewikkeld; lijkt meteen mooi rond en omdat het garen dezelfde kleur heeft als mijn haar zie je het bijna niet. daarna even te palmrolt met citroensap en hier en daar een viltnaald in gestoken. over 2 maand es kijken of het touwtje wegkan, of moet ik langer wachten? mijn dreads zijn nog vrij jong.
Afbeelding

Lien
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door Lien » wo nov 19, 2008 1:08 pm

WorldPeace schreef:Kan me niet voorstellen dat het mooi wordt om vervilte dreads aan elkaar proberen te maken :S
Neeh, aan de linkerkant is het wel oke, maar de rechter kant ziet er niet uit. Terug draaien is ook geen optie. Ik zie wel :D

Plaats reactie