[bijwerken] Wax

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Madje
Über Dready
Über Dready
Geslacht: dread-vrouw

Re: Informatie: wax

Bericht door Madje » ma jul 06, 2009 10:27 pm

Ja, ik post er even iets over in het shampoo topic!

@ Frann: zoals ik al zei zal ik het niet doen als ik jou was. In wax zit volgens mij ook alleen maar chemische zooi waarvan je dreads echt niet gezonder worden!

edit: wassen topic dus ;)

Dark_Angel
Senior Dready
Senior Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Dark_Angel » di jul 07, 2009 6:22 am

En om hier even verder te gaan wil ik toch graag deze filmpjes met jullie delen.
Hier worden alle voors en tegens van wax genoemd. Ik vond het erg nuttig.

Part A
http://www.youtube.com/watch?v=G5QwktidFBo
Part B
http://www.youtube.com/watch?v=vzSamZw4pEY
Part C
http://www.youtube.com/watch?v=ThpuX1rj8f4
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Hyves
Afbeelding

JungleJane
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door JungleJane » do jul 09, 2009 11:58 am

pff, sorry, maar ik kan daar echt niet naar blijven luisteren ... wat saai!

Kan je niet een kleine samenvatting geven, pretty please ;)

Trouwens, ik heb het eerste jaar wel veel ge-waxed, en ben daar niet ontevreden over ... absoluut niet.
Nu denk ik dat waxen geen nut meer heeft voor mijn dreadjes.
Ik denk (alweer denk, want ik bezit de waarheid niet, ik heb er enkel het raden naar!) dat waxen bij getoupeerde dreads wel nut heeft, bij gehaakte dreads dan weer niet....
Ma tête pleine de rêves!!!

Dark_Angel
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Dark_Angel » vr jul 10, 2009 7:00 am

Als het alleen gaat om wel of niet waxen, komt het er in het filmpje op neer dat het beter is om wel te waxen mits dat je de goede wax gebruikt en niet te veel waxt.
Wax zou het haar helpen om beter in zijn nieuwe vorm te blijven zitten totdat het daar zelf aan gewend is. In mijn oren klinkt het allemaal wel logisch.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Hyves
Afbeelding

sunjata
Eredready
Eredready

Bericht door sunjata » za jul 11, 2009 4:30 pm

Hmmz,maar volgens mij is hij het boegbeeld van Dreadhq, en dreadhq verkoopt..... wax. Dus echt neutraal is tie niet. Ik denk overigens ook niet dat het perse slecht is, genoeg mensen hiero op het forum die het wel hebben gebruikt, waarvan de dreads prachtig zijn.
Afbeelding

Carioke
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Carioke » zo jul 12, 2009 12:50 pm

Dreadrot, dreads die uit elkaar vallen etc etc...

Ik vind het allemaal best. Ik heb in het begin ook regelmatig wat wax gebruikt, en nu hebben mijn dreads het echt nodig om af en toe ingesmeerd te worden. En dat doe ik met wax (murrays super light), met olie of de care and repair-conditioner van andrelon. Dus bij mij zou inmiddels al aardig wat rot te vinden moeten zijn volgens de verhalen. Maar ze ruiken, voelen en zien er nog niet vies uit. Dus ik snap de bezorgheid niet. Dreads houden sowieso 'viezigheid' vast (pluisjes). Gewoon wel goed wassen en uitspoelen.
Als ik ze niet insmeer dan zullen ze zekr afbreken van droogheid..is ook niet de bedoeling denk ik..

Frannn
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Frannn » zo jul 12, 2009 1:03 pm

lijkt me niet neee ;)
Ad&Frannie.
Do your dance, do your dance, do your dance...

Madje
Über Dready
Über Dready

Bericht door Madje » zo jul 12, 2009 1:36 pm

Die dreadrot ging over cremespoeling! Niet over wax ;)

Dreadwoman
Über Dready
Über Dready

Bericht door Dreadwoman » za aug 08, 2009 10:40 pm

effe een reactie van mij!
Toen ik net dreads had kende ik niemand met dreads en was er op het internet ook niet veel over te vinden. Ik heb toen een pot vieze murrays wax gebruikt. En weetje, mijn dreads zijn gewoon prachtig!! Dus het kan echt geen kwaad. Je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Als mensen me vragen naar wax adviseer ik gewoon om het uit te proberen. En dan liever geen murrays, maar een speciale dreadwax. Het voordeel van wax is bij beginnende dreadjes, dat het de boel net wat beter bij elkaar houdt.
Na ruim een jaar ben ik gestopt met waxen. Wel wax ik nu 1 of 2 keer per jaar, puur om de dreads te voeden. Om ze soepel en zacht te houden. En sinds kort gebruik ik ook weleens dreadbutta. En soms een lekker geurende voedende dreadspray.

Ik mag toch wel zeggen dat ik met bijna 6 jaar dreadervaring er het één en ander van af weet.
Mijn advies: doe wat je wilt! Met of zonder wax! Het kan allebei!
Eddy: 'What are you drinking Patsy?'
Patsy: 'Chanel No. 5'

http://www.dreadwoman.nl

appelman
Über Dready
Über Dready

Bericht door appelman » zo aug 09, 2009 11:30 am

maar weet je ook wat er zich binnenin je dread afspeelt?
Inside my heart is breaking. My make up may be flaking. But my smile still stays on.

yvonne
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door yvonne » zo aug 09, 2009 12:09 pm

Mijn verlengde dreads zijn ook een tijd gewaxt door de vorige eigenaar, daar zit allemaal vies geel spul in...Jakkes! Na flink wassen gaat het er redelijk uit en verder wil ik er niet over nadenken, :)
Overigens kwam ik daar pas achter toen de dreads al een tijdje aan die van mij vastzaten en heb geen zin om ze er weer uit te halen.

Een oude vriend van mij waxte ze ook altijd. En VÍÉS dat ze altjd waren!!! Echt ranzig gewoon. Vooral als ik ze bij mocht werken en mn hele vingers onder die zooi zaten :tot: ...

Ik ben tegen wax!
Though the problems of the world are increasingly complex, the solutions remain embarrassingly simple.

Dreadset 1: 1999 - 2013
Dreadset 2: geboren op 5 januari 2015

Dreadwoman
Über Dready
Über Dready

Bericht door Dreadwoman » zo aug 09, 2009 12:20 pm

ja goed dat kan ik me voorstellen. maar als je voor je ze bijwerkt gewoon goed wast, is er geen vuiltje aan de lucht.
wat ook goed helpt................een middagje met je waxdreads in een zwembad hangen.

anyway, ik ben ook geen voorstander van overmatig waxen, maar dat het kwaad kan...........neee. en hoe schoon je ze hebt ligt echt aan je zelf. ook met gewaxte dreads kan je ze schoon hebben!
Eddy: 'What are you drinking Patsy?'
Patsy: 'Chanel No. 5'

http://www.dreadwoman.nl

Madje
Über Dready
Über Dready

Bericht door Madje » zo aug 09, 2009 12:58 pm

Maar heb je er dan wel eens 1 doormidden geknipt?
Ik heb vaak zat, hier op het forum, verhalen gelezen van mensen die dachten dat ze schone dreads had maar toen ze eruit gingen dat niet zo bleek te zijn.
Ook een aantal foto's gezien, vrolijk wordt je er niet van :P
een middagje met je waxdreads in een zwembad hangen.
Ieul :/

JungleJane
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door JungleJane » zo aug 09, 2009 1:50 pm

yvonne schreef:Mijn verlengde dreads zijn ook een tijd gewaxt door de vorige eigenaar, daar zit allemaal vies geel spul in...Jakkes!
Een oude vriend van mij waxte ze ook altijd. En VÍÉS dat ze altjd waren!!! Echt ranzig gewoon. Vooral als ik ze bij mocht werken en mn hele vingers onder die zooi zaten :tot: ...
Ik ben helemaal niet tegen wax, maar sommigen vergissen zich nogal in de hoeveelheid wax ze op die dreads draaien...een vingertopje was voor mij altijd al meer dan genoeg!
Ma tête pleine de rêves!!!

Katje!
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Katje! » zo aug 09, 2009 4:06 pm

De hoeveelheid is idd ook niet onbelangrijk! Als je dreads meer op kaarsen gaan lijken... gebruik je echt wat teveel :D

En dreads, of je ze nou waxt of niet, houden altijd viezigheid vast. Als je normale hoeveelheden wax gebruikt, zal dat echt niet zoveel schelen met iemand die ze nooit waxt. Ook in die dreads zit ranzigheid (stofjes, huidschilfers e.d.). Ik sluit me aan bij dreadwoman
Mijn advies: doe wat je wilt! Met of zonder wax! Het kan allebei!

Plaats reactie