Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Vr Dec 15, 2017 7:46 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 319 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 6:37 pm 
Junior Dready
Junior Dready

gebruiken jullie wax en zo ja welke?
Ik vind de wax van murray's voor kroes haar lekker ruiken (en een leuk potje :P ) maar ik weet niet of hij geschikt is, heeft iemand hier ervaring mee?Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 6:45 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

murray's is eigenlijk hele gore wax. de kinki's raadde hem (iig vroeger) wel aan, maar aangezien het praktisch niet uit je haar te krijgen is, je dreads snel vuil worden en het wit uit kan slaan zou ik voor een andere kiezen.
goede dreadwax die ook gewoon in de winkel te krijgen is, is bijvoorbeeld beeswax van let's dread. niet duur, ruikt lekker, wordt snel zacht en is daardoor goed smeerbaar (in tegenstelling tot murray's) en is speciaal voor dreadjes gemaakt.
[edit] Máár: wax is absoluut niet nodig voor dreads en zeker niet in Europees haar. Ook kan wax nogal nadelige gevolgen hebben, vooral als je het uit wil kammen ooit. Het is praktisch niet uit te wassen en zorgt ervoor dat je haren dan wel even bij elkaar blijven zitten en minder pluizen, maar het gaat het verviltingsproces (m.a.w. het echte dreaden) tegen.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 6:48 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

neeeeeeeeeeeeeee DOE HET NIET
(mijn bescheiden mening)

murray's zorgt voor vettige plekken in je haar
murray's blijft op de buitenkant van je dread als het ware (misschien gedeeltelijk) hangen dus het blijft vet
murray's is heel moeilijk uit je haar te wassen en zorgt ervoor dat pluisjes van allerlei soort in je dreads blijven zitten

een dreadwax is stukken beter voor dreads, ik vind knottyboy fijn als ik er niet te veel van insmeer weliswaar, maar anderen zullen weer zweren bij dreadheadHQ, lets dread of andere merken ofzo...je kunt daar denk ik het beste zelf een keus uit maken door verschillende merken te proberen

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 6:59 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande reacties. Murrays is niet geschikt voor echte dreads. Als je graag je dreads af en toe waxt (altijd met mate doen), zorg dan voor een wax met echte bijenwas erin (knottyboy, dreadfx, dreadhead hq bijv. let's dred is een goedkope optie, maar wel vettig). Een tijdje terug is de 100% beeswax van murrays getest en daarvan leek eigenlijk maar een heel klein deel echte bijenwas te zijn.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 7:05 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Katje! schreef:
Een tijdje terug is de 100% beeswax van murrays getest en daarvan leek eigenlijk maar een heel klein deel echte bijenwas te zijn.
ja dat is echt sneaky: er staat namelijk heel groot 100 % en daarachter kleiner: australian... dus 100 % australian beeswax. riekt echt naar misleiding... zit allemaal shit in die niks met bijenwas te maken heeft :(

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 7:17 pm 
Divine Dready
Divine Dready

pixie schreef:
Katje! schreef:
Een tijdje terug is de 100% beeswax van murrays getest en daarvan leek eigenlijk maar een heel klein deel echte bijenwas te zijn.
ja dat is echt sneaky: er staat namelijk heel groot 100 % en daarachter kleiner: australian... dus 100 % australian beeswax. riekt echt naar misleiding... zit allemaal shit in die niks met bijenwas te maken heeft :(

wat ik heb gehoord (volgens mij van rachel) dat je 100% bijenwax moet hebben terwijl murray's maar 10% bevat dus dat het niet klopt wat er op het potje stond

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 7:23 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

nou ja, wat op het potje staat klopt dus wel, maar het lijkt net alsof er iets anders staat...

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 9:15 pm 
Divine Dready
Divine Dready

toen mijn dreads gezet zijn is deze wax gebruikt.
na een dag begon het alweer uit te rafelen. ben toen gaan knopen en geloof de tweede dag mijn haar gaan wassen.

ik hoef het niet meer, heb nog wel een volle pot staan voor je evenals een pot let dreads wax.
kost je wel een ritje rotterdam.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 9:27 pm 
Erenerd
Erenerd
Gebruikers-avatar

Juist :)
Maar waar het dus op neerkomt: geen Murray's gebruiken. Af en toe waxen is prima, zeker bij oudere dreadjes. Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje tegen om wax te gebruiken op jonge deads, omdat die nog moeten vervilten en wax = vet en vet haar vervilt niet goed. Dus op korte termijn is het mooi voor je dreads, maar op langere termijn is het niet goed. Hoewel wax voor oude dreads juist wel goed is om ze tegen uitdrogen te beschermen.

However, welke wax je dan wel moet nemen? Wat Katje! voorstelt. Als goedkoopste variant op Murray's kun je Lets Dred nemen, die is 6,70 (geloof ik) bij dreadspullen.nl en Murray's zelf is 4,95. Niet zoveel duurder dus.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 10:46 pm 
Junior Dready
Junior Dready

allemaal heel erg bedankt voor jullie info!

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 10:49 pm 
Senior Dready
Senior Dready

Ik heb Lets Dred waxx, werkt goedoor prima wax wordt niet al te vet gewoon moooooi.

Maar ik ben eigenlijk een half jaar tegen wax geweest en toen een x geprobeert ik dacht mooi mooi (zolang je dreads dreads zijn ja) toen ik mn pony ging uitkammen kwam het er netzo goed uit en gewoon vies dus enzo.
dus nu heb ik het niet meer zo op waxx....

maar het verschil was ook duidelijk, ik had het alleen in mn uitgroei gedaan om dat te laten dreadden en ook alleen dat stukje bevatte shit.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 19, 2007 11:30 pm 
Erenerd
Erenerd
Gebruikers-avatar

Ik wax nu ook wel af en toe, maar heb het idee dat het er goed uitgaat in de was? Gebruik ook Lets Dred trouwens.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 12:34 am 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

mijn dreads zijn dik 2,5 jaar oud en ik gebruik eigenlijk nooit wax, heb er alleen in t begin iets uit een tube van de kapper ingedaan maar dat was zo achterlijk duur dat ik dr snel weer mee ben opgehouden

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 12:34 am 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Als je ziet wat ik vorige week heb gezien wil je niet meer waxen. Had een klant die 1 x per week waxte met knottyboy.. zijn dreads waren helemaal hard van de wax, ik kwam er nauwelijks doorheen met een haak/viltnaald, de punten waren nog het ergste.. jekk.. ik raad het echt af.. en murrays helemaal.

Citaat:
wat ik heb gehoord (volgens mij van rachel) dat je 100% bijenwax moet hebben terwijl murray's maar 10% bevat dus dat het niet klopt wat er op het potje stond

en dat had je niet van mij :P

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Feb 20, 2007 1:51 pm 
Divine Dready
Divine Dready

wat ik een tijdje geleden heb gezien wil je ook niet.
ik zat in de tram achter een antiliaanse of weet ik veel wat voor afkomst, die had gewoon schimmel in zijn haar!!!!! :( :shock:

ik denk dat dit komt door dat hij zijn haar gewoon nat heeft gewaxt, hiermee sluit je dan het vocht wat nog in je haar zit op. en dat gaat dan lekker een hele nieuwe vorm van leven ontwikkelen op jouw hoofd.

dus eerst haar goed laten drogen voordat je waxt

misschien hebben de pro's het wel eens eerder gezien of gehoord???

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 319 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]