Bijwerken

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

dreadsmoker
Junior Dready
Junior Dready
Geslacht: dread-man

Re: Bijwerken

Bericht door dreadsmoker » ma mei 14, 2012 8:48 am

kun je het niet gewoon laten zitten? als het goed is lijkt het mij dat het al is gaan vervilte, dus zitten ald ie haren toch goed vast? en maakt het nietuit of ze uitgedroogd zijn ja of te nee.... zolang je dread goed stevig is maakt het toch niet uit dat het dood/uitgedroogd is?
Afbeelding

mijn dreadhead foto's <laatste update was eind augustus

Goldkiwi
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Goldkiwi » do apr 04, 2013 1:32 am

mijn losse haartjes vind ik niet zo erg.... alleen ik heb van die hobbels en bobbels in m'n dread, waardoor ze niet mooi regelmatig zijn, en dat wil ik wel graag!
Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » ma mei 20, 2013 5:07 pm

Pfoeh. Ik ben, verdeeld over drie dagen en veel pauzes zo'n 12 uur bezig geweest met het bijwerken van de dreads van een vriendin.
Wat een werk was het zeg. Ze had ooit zelf een soort van woldreads gezet in haar haar (lees woldraad in plukjes haar geknoopt) en die heb ik er een jaar geleden uitgehaald. Haar haar was toen al redelijk goed vervilt, maar ze had totaal geen vakjes of logica erin zitten. Maar goed, het zat erin dus het moest netjes. Dat was redelijk gelukt.

Nu, een jaar later mocht ik haar dreads weer doen en pfoeh wat een chaos, meer los haar dan dread.
En het gemis aan vakjes was een uitdaging, sommige dreads moest ik wel een beetje een tweeën hakken. Maar ik ben wel trots :) Vond het wel idioot lang, normaal ben ik niet zo lang bezig.

Wat vinden jullie?
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik vind het ontzettend leuk om dreads bij te werken dus wil langzaam een portfoliootje opzetten.
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » ma mei 20, 2013 5:34 pm

Zo wat een verschil!! Ze zien er netjes uit nu en leuke kronkolwonkels aan de onderkanten

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » wo aug 28, 2013 10:23 am

omdat ik nog geen pm kan sturen op het moment, vraag ik het maar even hier.
is er iemand in de buurt van Arnhem die binnenkort tijd heeft om mijn dreads bij te werken?
ik heb namelijk redelijk wat dreads die bij mijn hoofd aan elkaar aan het klitten zijn en ik durf dit zelf niet los te scheuren/trekken/knippen.
het ging zo snel, dat aan elkaar klitten, dat ik het nauwelijks doorhad. nu is het al te erg om er zelf nog iets aan te doen helaas.

ik hoop dat iemand die mij kan helpen dit leest!

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » do aug 29, 2013 12:55 pm

Ik wou dat ik kon taggen, maar je moet Sunjata hebben :) Of Sharixx.
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » do aug 29, 2013 1:07 pm

haha ja precies, dat zou wel makkelijk geweest zijn! ik heb ook al gekeken in die lijst waar iedereen per provincie staat die dreads zetten/bijwerken. maargoed, daar kan ik momenteel niks mee omdat ik nog te weinig berichtjes heb geplaatst.
ook heeft mijn internet er 3/4 van de dag geen zin in, dat maakt het nog even wat lastiger :p!

maar in ieder geval alvast bedankt, zodra ik dan wel een pm kan sturen zal ik ze even contacteren.

Edit: dat kan vanaf nu blijkbaar, erg handig :D!

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » zo dec 29, 2013 2:27 pm

Ik heb iets nieuws, kwam het tegen op youtube.
In feite is het rubben, maar dan je hand op je hoofd leggen met de dread erdoor (inclusief losse haren) en dan ga je met je andere hand op die hand rubben met de dread. Op de een of ander manier gaan de losse haren in de dread of in ieder geval er omheen. Bij mij werkt het, ik vind het raar

http://www.youtube.com/watch?v=Hm6kOsgSYPo

compleet-gespinvist
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door compleet-gespinvist » zo dec 29, 2013 2:44 pm

Dat ziet er handig uit! Blijft het lang zitten?
Vanaf hier is alles wat het lijkt
Dreads door Noni

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » zo dec 29, 2013 3:14 pm

Geen idee nog. Ben nu mijn hele hoofd aan het doen en wil daarna nog eens draaien met van de lockgel. Ik had eens zin in iets anders dan haken :P Tot nu toe blijft het wel zitten overigens

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » za jan 25, 2014 10:22 am

hallo allemaal
ik heb alweer een vraagje over het bijwerken van de dreadiess haha...

ik heb vorige week bij sunny mijn dreads laten bijwerken, voornamelijk de uitgroei, dus dat zit allemaal natuurlijk heel goed:D!
maar ik heb een paar dreads waar ik echt niet blij mee ben. die zijn eigenlijk helemaal niet zo dik bij de aanzet, maar toch heel erg dik vervilt (alsof ze korter en dikker zijn geworden). ze zitten echt super strak, dus om ze bij te kunnen werken moet ik ze uitkammen en opnieuw zetten. ik dacht, appeltje eitje.. en het ging ook goed, totdat ik ze gewassen had. daarna trokken ze eigenlijk weer een beetje in hun oude positie. hoe kan ik voorkomen dat ze dat gaan doen :o? want dat is wel erg zonde van het werk :p!

hellup!

Elieveline
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Elieveline » za jan 25, 2014 11:37 am

Ik heb dat ook, maar mijn advies is dat dat vanzelf wel weer recht trekt... niks meer aan doen is het advies :)
I wish I could talk in technicolor

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » ma jan 27, 2014 12:12 pm

oh oke, dat gaat een uitdaging worden haha. maar sinds ze zijn bijgewerkt zitten ze al een stuk netter. maar even afwachten dan .. wat ze in de komende maanden gaan doen :)

Dreadrob
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Dreadrob » vr jan 31, 2014 4:50 pm

Hallo beste Dreadheads,

ik ben student in Nijmegen en ben op zoek naar iemand, die mijn dreads wil bijwerken.
Ik kan graag iets terug doen en ook bijwerken bij diegene, of iets anders voor hem doen. Ik betaal ook graag iets ervoor.. ;D
Mijn dreads heb ik sind drie jaren, ze zijn al goed gegroeid en dik, maar op begin van die dreadies aan de hoofd aanzittend is heel veel haar buiten.. Sorry voor mijn nederlands btw, ik kom uit duitsland ;)
Ik zoek als het kan iemand rond of het best in Nijmegen.

Groeetjesss

Rob :)

papermate
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door papermate » zo jun 22, 2014 1:39 pm

hoihoi, ff een vraagje± ik heb sinds een paar maanden dreads en vind het het meest praktisch om ze zelf bij te werken, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik die vakjes een beetje goed kan aanhouden. ik kan er ook niet echt filmpjes over vinden (wel over het zetten ervan, maar niet over bijhouden). kan iemand misschien een filmpje maken over hoe je dat doet? de vakjes weer goed maken, elastiekje of touwtje erin. ik zag ergens dat er een filmpje zou zijn over rubben, maar die was van 2007 en is inmiddels niet meer te vinden... zou leuk zijn!

Plaats reactie