Bijwerken

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Danielle
Newbie Dready
Newbie Dready

Bijwerken

Bericht door Danielle » za feb 17, 2007 11:25 am

Hoi, ik heb sinds september dreads, en ze vervilten goed. Heb in het begin veel bijgewerkt met een beetje gel of citroensap. Nu doe ik eigenlijk weinig aan me dreads, ik had wel last van lussen, maar die heeft mijn vriend met naald en draad weer bijgewerkt (draad in de zelfde kleur als mijn haar), vind dat wel wat hebben, maar mijn vraag is eigenlijk, wat doen jullie om je dreads bij te houden, gewoon lekker niks, of zitten jullie elke dag te palmrollen,heb ik een tijd gedaan, maar heb niet het idee dat het wat uitmaakte. nu laat ik ze gewoon hun gang gaan, lekker makkelijk, wat doen jullie met je dreads?
Ik laat ze wel binnekort verlengen met nepperts, omdat ik nu alleen mar al 4 maanden een klein staartje op mijn hoofd heb, wil ni ook wel eens wat anders, en zo'n stoere dreadmuts op waar dan zo'n hele bos inzit, als ik nu een dreadmuts opdoe, slaat dat nergens op omdat ik niks in de muts te verbergen heb!!!

Maryk
Über Dready
Über Dready

Bericht door Maryk » za feb 17, 2007 12:46 pm

Ik heb mijn dreads nu ruim drie jaar en ben steeds minder gaan bijwerken.
De eerste paar maanden gebruikte ik af en toe wax, maar dat vond ik niet zo prettig dus daar ben ik weer mee gestopt. Palmrollen deed ik toen ook nog regelmatig (elke week ofzo) en ik klitte de uitgroei door rubben. Mijn haar waste ik met een shampooblock van KnottyBoy waar het wat stugger van werd (dat deed ik tot een jaar geleden nog).
Inmiddels doe ik dat dus allemaal niet meer. Na het zwemmen was ik het met gewone shampoo en het enige dat ik daarna doe is alle dreads een beetje rubben en strak in een staart laten drogen zodat het er weer een paar dagen netjes uitziet. Geen wax, geen gel, geen palmrollen, geen haaknaald, geen viltnaald. Zo nu en dan dreigende congo's uitelkaar trekken en een elastiekje om losse haren en dat is het wel weer. Toch best prima dreads vind ik zelf.

Pebbles
Eredready
Eredready

Bericht door Pebbles » za feb 17, 2007 1:09 pm

De eerste weken deed ik braaf elke dag of om de dag allerlei bijwerk dingen. Langzaam aan is dat verminderd tot alleen af en toe elastiekjes vervangen en losse haren wegwerken. En nu doe ik eigenlijk bijna nooit meer zelf wat, behalve als er ergens iets is wat me irriteert.
Ik laat ze wel heel soms door iemand anders bijwerken (als het echt te erg wordt met losse haren en congo's en weet ik het wat, want ik krijg het zelf toch nooit helemaal strak en netjes). Zaterdag weer, maar de keer daarvoor is volgens mij wel een half jaar tot een jaar geleden.
En als ik ze laat bijwerken hoef ik niet alles superstrak te hebben, want ik vind losse haren en hobbels en bobbels juist leuk. Belangrijkste is dat alle erge losse plukken en aan elkaar gegroeide stukken weer bij hun eigen dread gaan horen.

Joker
Newbie Dready
Newbie Dready

Vraag & antwoord: Uitgroei bijwerken & clockwise rubben

Bericht door Joker » do mar 15, 2007 9:45 pm

Hoi ik heb een vraagje,
Een tijdje terug ging ik naar de vrouw waarbij k me dreads heb laten zetten terug om ze bij te laten werken, maar t enige wat ze heeft gedaan zijn nieuwe elastiekjes erin (die overgens al weer eruit zijn geknapt en heb er zelf maar nieuwe ingedaan) en ze heeft toen me uitgroei getouperd. Maar er is niks veranderd aan mijn uitgroei, misschien een halve cm. Hebben jullie tips hoe ik zelf mijn uitgroei bij kan werken?

alvast bedankt :)
Fear You're own Fears

Simone
Eredready
Eredready
Contacteer:

Bericht door Simone » do mar 15, 2007 10:05 pm

Uitgroei is het beste te behandelen door te "rubben"

Rubben betekend ongeveer:

Je pakt je dreadlock een centimeter of 4 vanaf de hoofdhuid (of dichterbij/verderweg. Dit is maar wat voor jou fijn werkt)

Dan ga je met het stukje dread over je hoofdhuid heen. Zo ontstaan er klitten.
Dit is opzich genoeg, maar er zijn nog wat handige extra's.

- Elastiekjes erom heen doen, na de tijd.
- Er was citroensap of zout opgelost in water gebruiken op de dreads. Hier word je haar stugger van, en klit dus beter.

Er was een leuk animatietje van knottylocks als ik me niet vergis, die het "rubben" duidenlijk laat zien. Die heb ik zo even niet..

Edit:: ander topics over uitgroei. Dus daar zou je eigenlijk je vraag opnieuw moeten stellen als je het nog niet snapt :P (Ja, soms word ik ook wel moe van veel topic over het zelfde, dus hier komt waarschijnlijk wel een slotje op)

http://www.dutchdreads.nl/tydelyk/viewtopic.php?t=147

En graag gedaan
Laatst gewijzigd door Simone op do mar 15, 2007 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Joker
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Joker » do mar 15, 2007 10:06 pm

Simone schreef:Uitgroei is het beste te behandelen door te "rubben"

Rubben betekend ongeveer:

Je pakt je dreadlock een centimeter of 4 vanaf de hoofdhuid (of dichterbij/verderweg. Dit is maar wat voor jou fijn werkt)

Dan ga je met het stukje dread over je hoofdhuid heen. Zo ontstaan er klitten.
Dit is opzich genoeg, maar er zijn nog wat handige extra's.

- Elastiekjes erom heen doen, na de tijd.
- Er was citroensap of zout opgelost in water gebruiken op de dreads. Hier word je haar stugger van, en klit dus beter.

Er was een leuk animatietje van knottylocks als ik me niet vergis, die het "rubben" duidenlijk laat zien. Die heb ik zo even niet..
bedankt(:
Fear You're own Fears

Simone
Eredready
Eredready
Contacteer:

Bericht door Simone » do mar 15, 2007 10:10 pm

dreads-n-stuff
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door dreads-n-stuff » vr mar 16, 2007 8:24 pm

Rubben is idd dé oplossing.
Niet iedereen die dreads bijwerkt kan de uitgroei goed bijwerken. Door wat te touperen zit het inderdaad niet vast genoeg.
Ik gebruik een haaktechniek en dan zit de uitgroei echt goed vast.
Er zullen op forum ook nog wel mensen zitten die uitgroei deftig kunnen bijwerken. Als je nog eens een afspraak maakt met een dreadzetter, zou ik op voorhand informeren hoe deze uitgroei bijwerkt.
dreadsalon: www.dreads-n-stuff.be
webwinkel: www.dreads.be

aapkoko
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door aapkoko » zo mei 20, 2007 4:57 pm

super bedankt voor al jullie advies
I think that god in creating man somewhat overestimated his ability

Anne
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Anne » zo mei 20, 2007 10:43 pm

tornmesje kun je ook gewoon bij de hema ofzo kopen, of andere naai/hobby winkel/marktkraam.

Laat je weten of het een beetje lukt met rubben enzo? Ben wel benieuwd :)

reddreadhead
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door reddreadhead » di mei 22, 2007 5:02 pm

Ik heb precies hetzelfde probleem dus heb de tips van deze topic ook even opgevolgd :P . Dat rubben werkt echt supergoed! Ik had zelfs een stuk van 4/5 cm van mn hoofdhuid af dat gewoon glad haar was (het getoupeerde zakt enorm uit) maar dat is allemaal weer gefixt nu :D

Ryba
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Ryba » do mei 24, 2007 10:53 am

kan je ook counterclockwise rubben eigenlijk :roll: 8)
nostalgie is ook niet meer wat het geweest is

AnimalFreak
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door AnimalFreak » do mei 24, 2007 10:59 am

counterclockwise rubben?

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door pixie » do mei 24, 2007 11:04 am

Ryba schreef:kan je ook counterclockwise rubben eigenlijk :roll: 8)
tuurlijk, dat maakt natuurlijk helemaal niks uit, maar meestal werkt t wel beter als je altijd dezelfde kant op rubt. bij mij iig (ik weet eigenlijk nieteens of ik clockwise of counterclockwise rub)
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

AnimalFreak
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door AnimalFreak » do mei 24, 2007 11:09 am

Oh ik snap al, maar dat kan makkelijk hoor :)

Ik doe van beide wat, helpt goed :)

Plaats reactie