Verven

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Rij
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Re: Verven

Bericht door Rij » wo sep 17, 2014 2:10 pm

Grote schop.

Moeten dreads een bepaalde 'leeftijd' hebben voordat je ze kan verven met semi verf, zoals directions, crazy colour, special effects (dus verf zonder peroxide)? Zat te denken een aantal dreads over te verven met groen zodat ik een soort teal (geen flauw idee wat het Nederlandse woord is voor deze kleur) kleur krijg (omdat ze nu blauw zijn). Maar ik heb nog babies. Als ze beter een half jaar/jaar of ouder moeten zijn is dat prima, dan laat ik het zo. Maar ik dacht ik vraag het even. :)

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » wo sep 17, 2014 3:09 pm

Maakt niets uit. Alleen was je daarom vaker en kunnen ze wat hariger zachter of losser worden als ze echt heel jong zijn.
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » ma sep 22, 2014 10:17 pm

Kun je dreads van 3 weken oud veilig blonderen (en daarna verven)? Het moet van verwassen rossig naar middenblond, dus niet zo heel heftig. Of kan ik beter wachten tot mijn dreads oud genoeg zijn om er iets verzorgends in te gooien na het blonderen?
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » di sep 23, 2014 8:38 am

Blonderen is juist de bom voor babydreadjes. Ze worden wel een beetje fluffy natuurlijk, maar van blonderen gaan ze ook extra in elkaar klitten. Gewoon doen dus.
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » zo mar 08, 2015 10:03 pm

ok, ik ben aan het overwegen mn dreads te verven (ipv eraf halen..)

Voorheen verfde ik ze altijd met henna, dat deed ik voor mn dreads ook al, maar ben daar iets van een jaar geleden mee gestopt wegens teveel gedoe.

Nu denk ik: middenblond/lichtbruin, liefst wel met een 'warme' ondertoon. De henna zit nog wel in een groot deel van mn haar maar ik vind het niet erg als je dat blijft zien.

Ik heb alleen geen ervaring met permanente verf in dreads (en ook op 'normaal' haar is het een jaar of 13 geleden). Ik ben bang dat het vlekkerig wordt. Iemand tips? (zie mijn fototopic voor de lengte, het is best veel haar..)
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Øse
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Øse » ma mar 09, 2015 10:16 am

minstens 8 pakjes kopen.. :P

Nee geen idee, ik heb geen ervaring met verven, maar ik denk wel dat je veel pakjes nodig hebt! En als je middenblond/lichtbruin wil, dan moet je het denk ik ook bleken?
I solemnly swear that I am up to no good.

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » ma mar 09, 2015 11:10 am

Ja, heel veel verf en misschien in delen verven omdat het wel een tijdje duurt en je sommige verf maar een maximale tijd in mag laten trekken. Als je genoeg verf gebruikt dat je dreadjes volledig volgezogen zijn, zou t niet vlekkerig horen te worden. Evt eerst een deep clean doen zodat het zo veel mogelijk vetvrij is!
Afbeelding

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » ma mar 09, 2015 2:48 pm

CIMI schreef:en misschien in delen verven omdat het wel een tijdje duurt en je sommige verf maar een maximale tijd in mag laten trekken.
Dat is wel een goede ja, want voor ik klaar ben met mijn hele hoofd is het bij het begin al een uur aan t intrekken. tnx
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

tyler-girl
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door tyler-girl » wo mar 11, 2015 2:20 pm

Ik heb nog geen dreads maar verf mijn haar nu wel om de 6 tot 8 weken. Wat zouden jullie aanraden op het moment dat ik wel dreads laat zetten, ontkleuren en terug naar eigen kleur of blijven verven?
Ik lees hier dat verven wel kan maar dat het lastig is om het gelijkmatig gekleurd te krijgen. En steeds alleen de uitgroei bijkleuren lijkt me ook zo'n gedoe. Blonde dreads zijn wel mooi maar ik ben zo bang dat ik weer zo kinderlijk en lief uit zie als ik terug ga naar blond (en dat is nu net wat ik niet wil) ;)
Afbeelding

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » wo mar 11, 2015 4:06 pm

Maar als je blondeert dan blondeer je toch telkens niet heel je haar? Blond is blond toch? En daarnaast gaat je haar daar uiteindelijk van breken.
Als je blondeert kun je denk ik prima alleen de uitgroei bijhouden en is juist stukken makkelijker dan iedere geen je hele bos dreads.
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

sunjata
Eredready
Eredready

Bericht door sunjata » wo mar 11, 2015 5:55 pm

@Jet: hulp vragen en eerst blonderen! En daarna blonde verf eroverheen gooien in de gewenste tint.
Afbeelding

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » do mar 12, 2015 9:01 am

Ze zegt: terug gaan naar blond, dus ik denk dat haar natuurlijke haarkleur juist blond is.
Ik denk niet dat je kinderlijk lief eruit gaat zijn bij blonde dreads. En verven is inderdaad veel gedoe, dus ik zou als je zelf een mooie haarkleur hebt eerst naar je eigen haarkleur gaan (maargoed dat moet je echt zelf weten, wat jij mooi vind)

En @sunjata, ik wil niet meer dan 2 tinten van mn eigen haarkleur af denk ik, dan hoeft dat toch niet? Of bij dreads wel?
Laatst gewijzigd door Medusa op do mar 12, 2015 9:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » do mar 12, 2015 9:23 am

Oeps, helemaal verkeerd gelezen, foutjuuuh!
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

tyler-girl
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door tyler-girl » do mar 12, 2015 10:34 am

Sorry, ik was misschien niet zo duidelijk. Ik ben van mezelf inderdaad blond maar heb ze nu paars (aubergine) geverfd.
Scheelt inderdaad dat dreads het geheel wel wat stoerder en ruiger maken dus misschien valt het kinderlijke dan wel mee.
Afbeelding

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » do mar 12, 2015 12:04 pm

Dat heb ik inderdaad. Met mijn losse haar (zit slag in) zie ik er altijd gauw wat tuttig uit en heel jong (ik wordt dan makkelijk 6 jaar jonger geschat dan ik ben) maar met dreads is dat helemaal weg. Door de dreads alleen al zie je er een stuk ruiger uit en ik word om de een of andere reden met dreads altijd weer veel ouder geschat dan ik ben :\
Dus kinderlijk en lief, nee. Stoer maar wel aardig, ja. ;)
Afbeelding

Plaats reactie