Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Ma Jun 26, 2017 8:59 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 920 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 62  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Verven
BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 7:45 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Soms heb je een dread-dip en wil je iets anders, zoals ik nu. Maar helemaal eruit is ook weer zo drastisch. Het eerste jaar heb ik mn dreads regelmatig geverfd (rood, donkerbruin) maar nu zijn ze al twee jaar donkerblond, met steeds lichter wordende punten. (zie ook onderstaande foto)
De grote vraag is nu dan; zal ik mijn dreads verven? En zo ja: welke kleur? Meer tips?
En dan algemeen:
Verf jij je dreads? Waarom (niet)? Hoe vaak? Helemaal, of een deel? Welke kleur? Waarmee? En vertel vooral zo veel mogelijk over jouw dreadverfavonturen! ;)

Laatst gewijzigd door Maryk op Wo Okt 08, 2008 11:20 pm, in totaal 2 keer gewijzigd.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 7:47 pm 
Über Dready
Über Dready

Soms heb ik ook de behoefte om mijn dreads te verven. Ik ben totaal verliefd op bruin. Maar de overlopende kleuren in mijn dreads weerhoudt me ervan. Als je het verft word het zo egaal.

Dus veel dreadverfavonturen heb ik niet. Oja 1 keer heb ik een puntje paars gedaan omdat ik een vriendin's haar aant verven was. :roll:

ik was iets vergeten. Ik vind je dreads eigelijk zo ook wel leuk. Mischien kun je de punten een ander kleurtje doen?

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 8:45 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

ik heb ook een tijd mn dreads geverfd, en hoewel ik het echt gaaf vond doe ik het nu niet meer. vooral omdat je dan toch wel zeker eens per maand moet gaan kleuren, en omdat ik toen al 3 pakjes nodig had (duur!)
ook wilde ik na 2,5 jaar weleens weer mijn eigen kleur zien.

hm. niet zo positief dus :P je kunt natuurlijk altijd uitwasbaar doen, dan kan je natuurlijk niet echt drastisch van kleur veranderen maar het is toch iets anders, en na een paar maanden niet meer te zien.
ik vind je kleur nu trouwens ook mooi, juist leuk dat het zo overloopt.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 12:28 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

ik heb het in het begin besproeid met blondspray, maar aangezien ik mijn dread nog heeeeeel lang mooi wil houden, begin ik er niet meer aan.

Met gewoon vallen de haren na een tijdje weer uit, maar met drads blijft het gewoon zitten, waardoor het best droog kan worden als je het vaker verft.

Misschien zou ik aan de henna gaan als ik grijs word, maar dat is (hopelijk!) nog heel ver weg.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 11:00 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

ik heb in die 4 jaar alleen mn puntjes opnieuw laten blonderen.
en nu ik ga mn hele dreads verven met bruine verf van Holiday. daar heb je een aantal geinige kleurtjes en het kost bijna niets. ik denk dat ik nu voor het eerst sinds ik dreads heb mn puntjes in dezelfde kleur als de rest ga doen. heel spannend, maar als het niets is, kan ik de punten altijd weer verven.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 1:21 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik verf.. elke maand. En wat een kutwerk :P
Maar ik ben blond van mijzelf, en verf het erg donker, dus ik vind de uitgroei geeeeeeeeeen gezicht. Ik moet dus van mezelf.
Ik verf dus de uitgroei bij, en wat ik overhou smeer ik weer in mijn dreads. De kleur is een beetje paars, bruin rodig.. Hou van die kleur :D Tis van L´óreal. ofzoiets. Ik haal t bij de kapper, en het is duurrr, maar bij goedkopere pakjes weet ik nooit of ik echt die kleur krijg, bij deze wel.
Ik zit erover te denken mijn dreads blond te verfen, zodat je de uitgroei minder gaat zien.

Overigens, ik hou van mijn dreads als ze in de verf zitten. Ze lijken dan heel stevig, en zonder pluis. Anderen die dat ook vinden?

Oh en met henna verfen is volgens mij echt niet goed. Wil je het daarna ontkleuren, of verfen met gewone verf, dan heb je meestal een probleem. Henna kan gaan roesten in je haar. Ookal geeft het meestal een mooiere kleur dan gewone verf.

http://www.hatsndreads.com

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 2:06 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb toch al heel wat dreadhoofden gezien die geregeld met henna kleuren en de kleur vind ik echt heel mooi.
Als ik er aan zou beginnen zou ik het toch niet gaan ontkleuren of met andere verf willen doen. Ben niet echt het type om steeds wat anders te gaan proberen. Maar als je dat wel bent, is henna inderdaad niet het beste idee :roll:

Best logisch dat je dreads stevig anvoelen als je ze geverfd hebt. Verf droogt je haar een beetje uit waardoor de haren lekker stug worden en beter klitten.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 2:10 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Ik gebruik altijd henna!!! En ik verf het echt heel vaak!!!! Denk wel elke maand....

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 4:07 pm 
Erenerd
Erenerd
Gebruikers-avatar

Ik wil mijn dreads nu ook met henna gaan verven (rode henna). Weet het nog niet zeker. Maar al die bolletjes die in henna zitten, blijven die niet in je dreads hangen???

Met henna verven is wel lekker goedkoop trouwens. 1,80 per pakje :lol:

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Feb 08, 2007 4:26 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Mwah, gewoon goed uitspoelen. Ik gebruik het idd ook omdat het goedkoper is!!

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 5:27 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Goed. Dilemma. Ik heb heel veel last van die witte wortels aan je haar. Ze zitten overal, heel veel en het lijkt of ik ernstige roos heb. Ik vind het smerig, zelfs nadat ik ze vanmorgen heb gewassen en ze dus echt brandschoon zijn. Daarnaast heb ik wat witte stukken her en der.

Ik vind het gewoon vies en het moet weg, weg, weg, weg. Het enige advies wat ik krijg is verven, maar daar zie ik enorm tegenop.

Ik ben nu donkerblond (dat donkerblond wat je op de schappen aan haarverf vind). Ik denk niet dat lichter verven veel zal doen he? Ik ga nog liever kaal dan dat ik het weer rood verf, of donker. Hmm. Iemand een beter idee?

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 5:33 pm 
Erenerd
Erenerd
Gebruikers-avatar

Lichter verven kan ook helpen. Maar ik denk eigenlijk dat je het sowieso wel blijft zien, in welke kleur je het ook verft. Mijn advies is: gewoon afwachten. Is het vanzelf gekomen? Dan gaat het ook vanzelf weer weg.

(sorry, flauw. Maar denk dat 't hier wel waar is)

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 6:41 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Lijkt me niet dat dit weggaat, aangezien ik dreads heb, en daar kun je losse haren niet zo gemakkelijk uitkammen ;) Dus die puntjes blijf je zien, en ze zullen alleen maar erger worden. Ik weet dat donker verven helpt, maar dat wil ik dus echt niet. In mijn eigen haarkleur kan ook, maar dat is dus blond, dus dan moet ik sowieso een kleur lichter kiezen wil ik geen stomme uitgroei krijgen. En of dat werkt, dat is het hele punt..

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 6:48 pm 
Draakje schreef:
Goed. Dilemma. Ik heb heel veel last van die witte wortels aan je haar. Ze zitten overal, heel veel en het lijkt of ik ernstige roos heb. Ik vind het smerig, zelfs nadat ik ze vanmorgen heb gewassen en ze dus echt brandschoon zijn. Daarnaast heb ik wat witte stukken her en der.

Ik vind het gewoon vies en het moet weg, weg, weg, weg. Het enige advies wat ik krijg is verven, maar daar zie ik enorm tegenop.

Ik ben nu donkerblond (dat donkerblond wat je op de schappen aan haarverf vind). Ik denk niet dat lichter verven veel zal doen he? Ik ga nog liever kaal dan dat ik het weer rood verf, of donker. Hmm. Iemand een beter idee?

wow, ik wist niet dat meer mensen dat hadden (van die witte puntjes) Ik heb dat ook heel erg. En ook van die witte stukken in mijn dreads. Hoe kan dat eigenlijk..?

Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 09, 2007 6:54 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Die witte puntjes zijn uitgedroogde haarwortels (trek maar een haar uit je hoofd, dikke kans dat er zo'n doorzichtig wit slijmerig dingetje omheen zit. Soms zijn ze ook zwart). Die witte stukken zijn volgens mij gewoon stof. Ik slaap op die kant, dus ik denk dat het van mijn kussen of knuffels komt.

In blond haar zie je het dus amper. Zwart haar heeft zwarte wortels (meestal). Als je een tussenkleur heb als ik, dan zie je het dus.. Boehoeeeeee :(

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 920 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 62  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]