Verven

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

CIMI
Über Dready
Über Dready

Re: Verven

Bericht door CIMI » zo jul 05, 2015 6:11 pm

Volgens mij maakt het niet uit welke verf je gebruikt! Je hebt wel meer verf nodig dan met gewoon haar. Weet je al welke kleur en welk deel je wil verven? :-D
Afbeelding

Radja
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Radja » zo jul 05, 2015 7:32 pm

Ik denk 1 tint donkerder en 1 tint lichter dan mijn eigen kleur en dan een mix van drie kleuren, als je begrijpt wat ik bedoel. Wordt wel een werkje ...

Maria
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Maria » zo jul 05, 2015 11:16 pm

jammer ik zie de foto;s niet

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » ma jul 06, 2015 1:25 pm

Oh das heel cool :-) k heb dat met mijn vorige dreadjes ook een soort van gehad, geblondeerde en donkere en mijn eigen kleur. Als je verf neemt waarbij t niet erg is dat je je haar afdekt met aluminiumfolie of plasticfolie, dan is het verven ook niet zo heel lastig. Elke keer een dreadje goed doorweekt laten met verf, folie erom wikkelen (aluminiumfolie vond ik zelf het chillste want dan kun je van je dread een propje maken en dan blijft het vanzelf zitten) en dan kun je ook goed zien op welke plekken je nog moet verven en geeft de verf niet af op andere dreads.
Afbeelding

Radja
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door Radja » ma jul 06, 2015 3:57 pm

Ja, dat klinkt als een handige manier!

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » do jan 04, 2018 2:47 pm

Ik heb een vraag!

Zoals jullie weten heb ik sinds een tijd groene dreads, geverfd met o.a Manic Panic, Directions en Crazy Color.

Ik heb de punten geblondeerd voor de verf, en in eerste instantie alleen mijn punten groen geverfd. De soort groen die ik gebruikte was echter ook geschikt voor over donkerder haar, wat een groene gloed geeft. De verf viel dan ook donkerder uit op mijn geblondeerde punten dan mijn haarkleur is.

Dat was niet zoals ik gehoopt had, dus heb ik met diezelfde donkere kleur m'n volledige dreads geverfd. Donkerder resultaat dan ik in m'n hoofd had, maar wel mooi.

Omdat de verf donkerder is dan mijn haarkleur komt er echter na een tijd een lichtere bruine uitgroei tevoorschijn die ik heel slecht vind matchen met het donkere groen. Ik vind het irritant om elke twee weken bij te verven want het is best een kliederboel, gedoe met uitwassen en m'n kussenslopen worden er ook zo groen van :D

Ik heb nu twee flesjes lichter groen en twee flesjes geel gekocht, de groene verf die ik tot nu toe gebruikte had namelijk een vrij hoge concentratie blauw er in die heel goed pakte op m'n eigen haarkleur. Ik had voor de gein een klein puntje van een groene dread geblondeerd met peroxide, maar dat werd dus knalblauw en de keer daarna toen ik er weer groen overheen gooide heeft de groene verf niet echt gewerkt...

Ik ben nu bezig met verf eruit halen dmv wassen met head and shoulders + baking soda en deep cleans met baking soda en azijn. Er komt een boel groen mee met elke behandeling, maar je ziet nog wel dat er groen zit op m'n eigen haarkleur (de punten blijven even groen, die zijn sowieso dood en gebleekt geweest dus daar heeft de verf mega goed gehecht).

Om het hele probleem op te lossen zou ik volgens mij twee dingen kunnen doen:

1. Alles dat m'n eigen haarkleur heeft blonderen en daarna lichter groen met geel gemixt erop gooien, en dan hopen dat de uitgroei straks donkerder is dan het geverfde + geblondeerde
2. Op hoop van zegen bruine haarverf met een roodtint over m'n uitgroei en niet-geblondeerde stukken doen en dan hopen dat het met de tijd vervaagt in m'n eigen haarkleur.

In optie 1 zie ik het meeste, maar ik ben doodsbang dat ik, als ik ga blonderen, straks niet meer met haarverf er overheen kan omdat dat dus met die ene blauw geworden dread het geval is.

Hellup!
Afbeelding

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » do jan 04, 2018 5:14 pm

Ik denk dat dat wel kan. Als je haar dan blauwig is en je gooit er groen/geel overheen zou het uiteindelijk ook groen moeten worden. Als het niet pakt kun je het altijd nog bruin verven.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » vr jan 05, 2018 8:27 am

hoeveel procent heb je gebruikt dan 9 of 12%

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » vr jan 05, 2018 10:50 am

Allebei een keertje, de 9% deed bijna niks en bij de 12% werd het blauw!

Ondertussen zijn m'n dreadjes wel iets lichter, maar helaas vooral de punten. Het donkere in m'n eigen kleur zit er nog zo goed als allemaal :') de juiste volgorde is eerst deep clean (2x misschien) en dan shampoo, er kwam na de soaks echt zoveel meer groen uit bij 't wassen!

Ik ga op m'n volgende vrije dag dit nog een keer doen, en dan denk ik dat ik alles blondeer en hoop op het beste.. :/
Afbeelding

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » vr jan 05, 2018 10:02 pm

wassen met head and soulders die was echt al je kleur uit en schijnt ook iets te doen met de schubben van je haar of zo het zelfde als een ontkleurder begreep ik,
Ik hoop dat het goed uit zal pakken voor je

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » za jan 06, 2018 6:45 am

Jaa, die heb ik dus gebruikt! Kwam de eerste twee keer niet echt veel groen mee, maar na die twee badjes baking soda en azijn was het schuim van de head and shoulders echt donkergroen! :)

Als ik dit nog een keer zo doe, zal ik daarna wel wat foto's posten van het resultaat!
Afbeelding

CIMI
Über Dready
Über Dready

Bericht door CIMI » vr mar 16, 2018 3:16 pm

Oja! Ik zal hier even over updaten. :D

Uiteindelijk heb ik een vrij appelgroene verf kunnen maken door verschillende tinten groen en een flesje geel door elkaar te mengen. Maar het donkere van m'n eigen haar was toch te donker vond ik, dus heb ik het gisteren geblondeerd met iets van het merk Poly wat volgens de verpakking bijna witblond zou worden. Dat werkt natuurlijk alsnog niet om het groen lichter te krijgen maar m'n eigen haarkleur is er wel veel lichter van geworden! Bij m'n uitgroei is het nu lichtgeel en dan loopt het naar donkerder groen en m'n punten zijn lichtgroen en vrij vaal.

Nu ga ik er nog een keer gemixte groene verf met geel op gooien en dan maar een tijdje zo laten, hopelijk is m'n uitgroei dan wel matchend :ja: zo niet, dan ben ik het denk ik bijna zat. Heb uren YouTube filmpjes zitten kijken van hoe mensen van hun groene haar afkomen en de beste oplossing is geloof ik om het zoveel mogelijk uit te wassen, dan een lichte kleur roze eroverheen te doen zodat het groen neutraliseert en dan een semipermanente bruine verf erover te doen die ook een roodtint heeft.. Ik ben de hele tijd als ik ermee bezig ben ook foto's aan het maken dus ga er wel een verslagje van maken als het zover is :) maar ik hoop dat het met deze verfbeurt een tijdje zo kan blijven want ik vind groene dreads nog steeds mega vet! Het is alleen de hel om elke keer te moeten bijhouden haha.
Afbeelding

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » zo mar 18, 2018 8:42 pm

Ben benieuwd naar het verslagje van de foto's

Ik zou wel weer eens rood in me haar willen zeker met het huwelijk om komst en ons theama rood is :D

Plaats reactie