Vraag: Combinatie van normaal haar en dreads

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Re: dreads knippen

Bericht door WorldPeace » ma jun 15, 2009 9:20 pm

als je wil knippen maakt het niet uit hoe, je moet gewoon een stukje weer uitkammen voor een mooi puntje (cm of 3/4 denk ik). dat moet sowieso als je het stuk er weer aan wil zetten btw.
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

JungleJane
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door JungleJane » wo jun 17, 2009 10:17 pm

Ik knipte ze in ieder geval schuin af, en in het begin zie je dat wel erg (dat ze ruwweg geknipt zijn), maar na verloop van tijd worden die puntjes terug zoals voorheen (losse puntjes), en zie je er niets meer van.
Ma tête pleine de rêves!!!

Windwatcher
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Windwatcher » vr jun 19, 2009 8:12 pm

Kijk eens aan, een relatief nieuw topic op het moment dat ik hem zoek. ;)

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om zondag mijn dreads in te korten. Hoewel ik het onwijs zonde vind, zeker toen ik net even voor de spiegel stond. Het moet sowieso een keer gebeuren.

Des te langer ze worden des te zwaarder met een staart in, ze zitten vaker in de weg (ook met bv een haarband) en als ze eenmaal nat worden zijn ze gewoon echt te zwaar. Ik moet ze onder de douche over mijn schouder leggen! :P
En van de zomer word redelijk veel zwemmen. Dusja.. mijn grote zorg zijn ook mijn puntjes.

Ik heb twee weken terug al twee dreads een beetje ingekort om te kijken, het gaat nog wat worden zondag..
Afbeelding

Free like the Wind

Rastagall
Junior Dready
Junior Dready
Contacteer:

Bericht door Rastagall » vr jun 19, 2009 9:30 pm

Morgen kort ik ook een bosje dreads in ;D
DREADS & TATS = DREADLOCKS RASTAGALL ***WEBSITE*** http://www.rastagallyourdreadnurse.webs.com ***FACEBOOK*** https://www.facebook.com/Dreadlocks-Ras ... 405438891/

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door pixie » vr jun 19, 2009 9:31 pm

Rastagall schreef:Morgen kort ik ook een bosje dreads in ;D
Interessant. Al zou het een stuk nuttiger zijn als je hier dan tips zou kunnen geven over het hoe en wat, maar misschien is dat een raar voorstel.
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

reinderke
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door reinderke » vr jun 19, 2009 10:23 pm

ik heb ook al een paar dreads moeten knippen. Omdat ik ze zelf gedaan had en niet goed opgelet had waren verschillende dread in elkaar geknoopt heb moest ik ze dus knippen, anders evolueerden ze niet meer en was het echt nie mooi. Maar het afgeknipte deel kwam eerst helemaal los en pas daarna kon ik weer beginnen ze te leggen, nu is (1week later) alles goed. tis gewoon eventjes werk aan de topjes

Windwatcher
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Windwatcher » wo jun 24, 2009 11:42 am

Alright, ik heb zondag dus mijn dreads ingekort. Er is (min of meer) tussen de 15 en 20 cm per dread afgegaan. Zelfs tijdens het knippen voelde ik al dat het gewicht minder werd. Hoe ik het heb gedaan, gewoon wat schuin afknippen, mocht er een 'moeilijk' stukje in je dread zitten (moeilijk voor een mooi puntje) gewoon er wat boven of onder knippen. Vervolgens wat uitplukken (stof dankzij de wax bv) en de hele losse haren. Eventueel bij sommige dreads met een kammetje het einde wat losser maken.

Op die manier alle dreads af. Daarna ben ik direct onder de douche gesprongen wat denk ik een goed idee was. Ik kon direct het verschil voelen van m'n actie. (het gewicht is zoveel minder! heerlijk) Ook lopen de puntjes wat meer uit en dan lijkt het alsof ze al langer kort zijn ipv dat je relatief duidelijk de knip ziet zitten.

Yeh.. de stukjes liggen nu te liggen op m'n bureau in Baarn. Een paar man van school wil een stukje hebben (we zijn een hele hechte groep en gaan over 2 weken allemaal een andere uit weer uit) en verder bewaar ik ze gewoon lekker. Ik heb er iig geen spijt van. :D
Afbeelding

Free like the Wind

poemoekelke
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door poemoekelke » zo okt 04, 2009 3:23 am

Ik twijfel ook al een tijdje om er een flink stuk af te knippen...
Eigenlijk heb ik ze een paar maand geleden juist een stukje verlengt en ik vind het ook erg zonde om ze te knippen. Maar wat windwatcher zegt het is erg zwaar en lastig.
In de winter draag ik vaak truien met capachon en sjaals. Dat is met zo'n bos toch ook lastig.
Lijkt me heerlijk, weer een korte dreads waar je vanalles mee kan, maar krijg toch de knoop niet doorgehakt..
Waarom eigenlijk niet want als het niet bevalt, kan ik ze er natuurlijk gewoon weer aanhaken.
hmmmm waarom doe ik dan zo moeilijk? Dilemma..

Ik ben ook benieuwd wat me leuker staat, kort of lang?
Ik vraag me af of ze ook wat springeriger worden als ik ze korter heb (net wel of net niet een staartje) of dat ze gewoon plat blijven hangen? iemand ervaring??
Chasing rainbows and butterflies in my part of paradise.

Afbeelding

fototopic

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo okt 04, 2009 10:31 am

Bij mij werden ze door het knippen niet springeriger ofzo. Wel een stuk lichter overigens :P Maar daardoor leken mijn dreads ook gelijk veel jonger, net alsof het nog babydreads waren (vond ik dan).
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

poemoekelke
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door poemoekelke » ma okt 05, 2009 4:09 pm

Nou ik denk dat ik ze binnenkort toch ga knippen. Zoveel staat dan al vast!
Ben me nu alleen nog aan het bedenken hoe kort...
Brrr vind het toch maar eng hoor! Maar ik denk ook dat ik heel blij ben als er een stuk af is.
Kan ik weer eens experimenteren met kleurtjes en kapsels, een gemak met wassen en bijwerken en een kilo lichter!

Nog knip tips??
Schuin knippen heb ik al begrepen en voor puntjes kun je dan een stukje uitkammen?

Afbeelding

fototopic

Alani
Über Dready
Über Dready

Bericht door Alani » ma okt 05, 2009 5:00 pm

Misschien laagjes erin ? Dat is ook wel leuk inplaats van alles op 1 lengte :D ik ben echt benieuwd. Succes !! En foto's :D

poemoekelke
Medium Dready
Medium Dready

Bericht door poemoekelke » ma okt 05, 2009 7:39 pm

ik was er idd al over aan het denken om ze voor iets korter te maken dan achter en dan achter ook in laagjes. Misschien is het ook makkelijk als ik achter mijn oren of in mijn nek twee dreads lang laat zodat ik het korte bosje met die twee lange vast kan knopen. Snappie??
Weet alleen niet of dat uitziet. Foto's volgen direct als ik de knoop, uhh de dread heb doorgehakt!

Afbeelding

fototopic

Peer
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Peer » di okt 06, 2009 5:11 pm

Je kan het proberen en als die twee er toch niet uitzien meteen ook afknippen?

Shrijani
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door Shrijani » za nov 14, 2009 11:52 pm

Ik zou het schuin afknippen en dan het puntje een beetje uitkammen voor een nog puntiger effect. Anders heb je inderdaad nog kans om stompjes te krijgen :nein:
Afbeelding

http://www.shrijani-dreads.nl - Dreadlocks & Onderhoud (omgeving Den Haag)

JungleJane
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door JungleJane » ma nov 16, 2009 4:45 pm

Ik heb de mijne ook telkens schuin afgeknipt (maar niet verder uitgekamd), en het worden vanzelf wel weer leuke puntjes (je ziet zelfs niet dat er ooit aan geknipt is).
Ma tête pleine de rêves!!!

Plaats reactie