Vraag: Combinatie van normaal haar en dreads

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

Ejsooc
Newbie Dready
Newbie Dready

Re: enkele dreads

Bericht door Ejsooc » zo feb 14, 2010 1:25 am

Als je nou gewoon je haar niet kamt, een jaartje of twee wacht en dan eens in de spiegel kijkt? En weet je wat je dan waarschijnlijk kan zien? O ja, dreadlocks... Je hoeft er geen geld aan uit te geven.. Was het gewoon, maar vergeet gewoon te kammen en heb geduld...

Dreadwoman
Über Dready
Über Dready

Bericht door Dreadwoman » zo feb 14, 2010 1:47 am

naah, dat hoeft niet altijd hoor. Ik ken iemand die kamde al twee jaar zijn haren niet meer en er kwam geen enkele klit in, laat staan een dread. Ik denk dat het heel erg afhangt van het soort haar dat je hebt. En ik moet zeggen, bij jou ziet het er super uit coosje, maar bij sommige mensen die het op die manier doen hebben gewoon 1 grote vieze dread op hun koppie. Das ook niet wat lijkt me.
Eddy: 'What are you drinking Patsy?'
Patsy: 'Chanel No. 5'

http://www.dreadwoman.nl

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo feb 14, 2010 12:19 pm

bij mij komen ze heel makkelijk vanzelf, maar ik laat het niet toe momenteel. ik kam zo ongeveer 1x in de week mijn haar (net zo vaak als ik was) en ik kom er moeilijk doorheen zo aan het einde van de week :P veel nieuwe dreadjes die ik weer moet uitkammen :P
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

Mouse
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Mouse » di feb 16, 2010 10:01 am

Ik snap trouwens het idee van de vlechtjes niet zo?
Waarom zou je dat willen/wil je dat?
Neue update november
M'rie is Mouse gewordennnnn

Avril
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Avril » di feb 16, 2010 9:01 pm

Volgens mij is het niet zo moeilijk om iemand te vinden die een paar dreads wil maken. Ik zet ze ook en vraag gewoon een uurloon.
Ik hoef geen pot goud. Ik vind het gewoon leuk om regenbogen te volgen.

Laatste Update Fototopic
Dreads zetten en Bijwerken

Pebbles
Eredready
Eredready

Re: dreads knippen

Bericht door Pebbles » do apr 22, 2010 7:32 pm

Ik ga ook afknippen denk ik. Ik vind ze te lang, te zwaar en te sloom. Toen ik ze net had vond ik het ook echt leuk met een haarband, maar nu niet meer. En ik kan er ook bijna niks mee. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze daarna niet meer zo oud uitzien, en omdat de dikste stukke onderaan zitten en het bovenop veel dunner is, ben ik bang dat ik sliertjes overhoudt. Al denk ik niet dat dat zo is hoor, maar toch ben ik er bang voor. En mijn lichtere stukjes zijn dan weg.

Ik vind het wel heel erg eng, dus ik begin denk ik gewoon met niet al te veel, ik kan er altijd nog wat meer afknippen. Een centimete of 7 per dread, en dan schuin afknippen. Met wat voor kammetje kan ik het beste de puntjes wat meer uitkammen? En ik oefen sowieso wel eerst op een paar dreads die helemaal verborgen zijn :P

Mouse
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Mouse » vr apr 23, 2010 9:46 am

Pebbles schreef:Met wat voor kammetje kan ik het beste de puntjes wat meer uitkammen?
Uithalen met een haaknaald werk ook goed :top:
Neue update november
M'rie is Mouse gewordennnnn

Jahma
Newbie Dready
Newbie Dready

Re: Ik wil dus maar 1 dread zetten

Bericht door Jahma » zo apr 25, 2010 9:15 pm

Ik heb ook maar 1 dread inmijn nek. Ik was eerst ook bang dat die dread de rest van mijn haar zou gaan ópslokken.
Dat gebeurt niet. gebruik in het begin wel even stiekjes om je dread van de rest te scheiden.
Goodluck

Madje
Über Dready
Über Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Madje » zo apr 25, 2010 10:23 pm

Meer dan een jaar geleden... :P

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » wo apr 28, 2010 10:21 am

Madje schreef:Meer dan een jaar geleden... :P
Inderdaad, dit is nogal een oud topic hahaha. Voortaan even op de datum van het laatste bericht letten :)
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

pixie
Dreadcrew
Dreadcrew
Contacteer:

Bericht door pixie » wo apr 28, 2010 10:27 am

Spannend Peggy! Zit zelf ook al een jaar tegen die keus aan te hikken, dus vind het heel dapper dat je het gaat doen.

Ik heb er zelf een paar afgeknipt die op de één of andere rare manier veel langer waren dan de rest en ik heb bij Soy ook geknipt en een beetje gekamd. Gewoon schuin afknippen en het maakt eigenlijk niks uit met wat voor kam je kamt. Ik deed het zelf gewoon met zo'n plastic puntkam. Die is daarna dan wel versleten meteen hahaha. Met een (gebaks)vork wil het ook wel trouwens.
we may not enjoy living together, but dying together isn't going to solve anything...
klikkerderklik voor chaosdreadselfotootjes

Indraaa
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Indraaa » wo apr 28, 2010 1:25 pm

Het ziet er bij mij dus echt niet uit als ik dreads afknip, ook al doe ik het schuin.
Dan ziet het er nog uit alsof er heel erg aan is geknipt.
Ik heb een heel lange punt afgeknipt en om de schade te beperken een vlechtje gemaakt van de onderkant en dan een elastiekje d'rin.

Pebbles
Eredready
Eredready

Bericht door Pebbles » vr apr 30, 2010 7:58 pm

Ik heb net bij een dread een stuk afgeknipt. Een puntje uitkammen lukt wel en het ziet ook niet heel stom uit, maar dat puntje is dan wel heel erg dood en pluizig! Misschien verandert dat na het wassen. En getver, sommige stukken zijn toch best wel vies van binnen :embarrassed:

Dus nu weet ik niet meer zeker of ik het ga knippen, wat nou als het helemaal niet mooi is? Of als ik veel dikte verlies? En dat mijn moeder steeds roept 'nee, dat moet je niet doen! Juist zo lang en vol is zo mooi! Wat zonde!' helpt ook niet. Alhoewel, dat ze dan ook zegt 'ja maar juist die ongelijke lengtes zijn mooi, het ziet toch niet uit als dat straks allemaal recht en gelijk hangt' laat maar weer zien dat ze er toch ook niet heel veel verstand van heeft :P

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » vr apr 30, 2010 10:05 pm

Nou ik ben iig heel benieuwd. Wel zonde van je lengte, maargoed ik weet zelf ook dat het gewoon irritant lang en zwaar kan zijn :S
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

STFY
Junior Dready
Junior Dready
Contacteer:

Bericht door STFY » vr mei 07, 2010 12:24 pm

Ik ga het ook doen.. Heb nog jakhaar-verleningen erin zitten en die wil ik eruit! Spannend... Hoop dat ik geen spijt krijg!

Plaats reactie